Klein paspoortje:
Honesta's Linde
Frederiksborger x Gelder (Enkildegards Pilo x Parcival)
5 jaar

Zoals veel van jullie weten is Linde de kleindochter van mijn eerste paard Fanja.
Fanja kreeg in 2005 een mooie dochter: Andante. Helaas bleken Andante en ik niet de klik te hebben die prettig samenzijn mogelijk zou maken; na 8 jaar twijfelen vond ik een fijn maatje voor haar.
In 2011 werd Linde geboren bij bokker Kaotictjinta; na kort twijfelen (
) besloten dat Linde van mij zou worden, zodat ik Fanja haar lijn zou behouden.Op 2,5 jarige leeftijd kwam Linde vanuit haar adres in Duitsland naar huis. Het 'grote elkaar leren kennen' mocht beginnen
Toen Linde ruim 4,5 was besloot ik haar naar Morvita te brengen (november 2015) om ingereden te worden. Enorm spannend om je pup daar achter te laten, maar ik had er het volle vertrouwen in dat dat goed zou komen met de goede zorgen van daar.
En zo zijn we aangekomen in 2016

Regelmatig ging ik die kant op om les te krijgen (eerst in het longeren en werken aan de hand) en dan komt dat moment waar je al jaren van droomt, maar tegelijk de bibbers van krijgt... Op stappen op je eigen paard
wat een bijzonder moment... Heb eerst een enorme pot zitten janken, om vervolgens een grijns op mijn gezicht te krijgen die er de eerste weken niet meer af wilde
Onze achtste les werd er een klein stukje gefilmd:
https://www.facebook.com/tineke.vandervelde.58/videos/1209130852461065/
Eind april kwam Linde weer naar huis.
Nu had ik gewoon weer een rijpaard... Hoe bijzonder was dat...
Het grote genieten kon beginnen
maar eerst wilde ik nog 'even' een andere droom laten uitkomen
De eerste keer pakte het niet, maar bij de tweede keer was het raak: Linde is drachtig van Epona's Staccato

Begin mei 2017 hopen we het veulen gezond en wel te mogen verwelkomen
Ondertussen deden we dit:

Mocht ze voor kinderpony spelen:

Gras van dichtbij bestuderen en daarbij gestoord worden door iemand die languit gaat liggen:

Hard gaan:

Voor het eerst in je leven...

Kennismaken met een rode paraplu
Wandelen en grazen:

Mooi zijn:

Hard werken:

Kortom: genieten
Ik ben heel benieuwd wat 2017 voor ons in petto heeft...