Ha bokkers, gisteren heb ik Annie al voorgesteld in haar eerste ITP topic: [ITP] Welkom in de familie Annie!

Nog even een kort voorstelrondje: Annie is een Clydesdale merrie van 13 jaar. We hebben haar geadopteerd van stichting 'Paard zoekt Baas'. Ze staat nu samen met Menno, een friese ruin van 20 jaar en Pippi, een shetlander van ongeveer 10. Annie is nog niet ingereden en samen met mijn intructrice (die mij ook helpt met het rechtrichten van Menno) ga ik dit oppakken. Onze plannen met haar zijn buitenritjes, wat dressuur en natuurlijk vrijheidsdressuur!! Ze staan bij ons 24/7 buiten. Overdag in een grote volle weide, 's nachts in een grote kale weide met grote schuilstal met onbeperkt hooi.

Donderdag is Annie aangekomen en ging het allemaal helemaal gesmeerd. Niets geen gegil of gemep, gewoon even snuffelen en vervolgens lekker vreten.

Gisteren, de tweede dag werd Annie al wat feller. Bij 'Paard zoekt Baas' stond ze een beetje achterin het weiland in haar eentje. Hier begon ze ineens de leiding van Menno over te nemen die geen idee had wat hem overkwam.

Gelukkig was er vandaag al meer rust in de wei!

Vandaag hebben we met Annie hoefjes, correctie, hoeven!! optillen geoefend. Ze schijnt erg te hangen met hoeven optillen en een hoefsmid is lastig. Gelukkig hebben we daar nu lekker tijd voor om mee te oefenen. Vandaag ging het hoeven optillen prima, alle 4 de benen gingen de lucht in. Achter wat lastiger dan voor maar met een hoop geduld en koekjes komen we er wel.

Het lijkt me leuk om een volgtopic hier bij te houden met al haar vorderingen! Wie volgt?!
Ik zal proberen elke dag wat te plaatsen. Ik ben niet elke dag bij de paarden, ze staan bij de eigenaresse aan huis maar zeker wel 4x in de week!