Eerst even een paspoortje:
* Fabrio RW, met stalnaam Gekke Gerrit
* 6 jaar
* KWPN (Krack C x Gribaldi)
7 januari reed ik op een donderdagavond naar stal om nog snel de proefjes te oefenen die wij die dag erna zouden gaan rijden op wedstrijd. Ik heb op weg naar stal een ongeluk gehad waarbij ik mijn duimgewricht heel naar gebroken had en een maand met een nare stellage in mijn duim heb rond moeten lopen. Klik hier voor mensen met medische interesse. Let op! Kan schokkend zijn!.
Omdat dit allemaal wat onverwachts kwam, heb ik in deze periode Gerrit laten longeren en rijden door vriendinnen een paar keer in de week.
Toen ik op 6 februari te horen kreeg dat ik weer voorzichtig mocht proberen of ik rijden, liet ik me dat geen 2 keer zeggen natuurlijk! Het was even wennen, en merkte dat ik met mijn slechte hand niet kon terugtrekken en soms de teugels moest loslaten, maar daar kon ik snel mee omgaan.
Tja, toen hoorde ik dat er 14 februari een jacht bij ons in de buurt georganiseerd zou worden: Mijn kinderdroom! Een jacht meerijden!
Via via aan een contact gekomen en ik mocht meerijden!
Vervoer geregeld, 2 dagen van te voren even geprobeerd of 'ie nog kon springen en gaan met die banaan!Wat vonden we het spannend allebei, en wat vonden we het mooi! Ik merkte dat ik wel krachtverlies in mijn linkerduim had, maar de adrenaline compenseerde heel veel

Ik ben de rechter ruiter met de witte rijbroek. Gerrie wilde vooral heel hard, en ik moest dat iets meer compenseren met mijn rechterhand omdat mijn linkerhand de kracht nog niet had, zoals dat op de foto te zien was.
Er kwam een scherpe bocht aan waar we graag heelhuids doorheen wilden komen. 
Achter de andere paarden aan durfde hij zelfs wat sprongetjes mee te pakken!
We bleven goed dooroefenen met dressuur en hadden ook nog steeds wekelijks springlesjes.
Op 20 maart was er onderlinge wedstrijd bij mijn studentenrijvereniging en ik had bedacht dat ik wel in het M1 wilde starten: We zouden nog de oude proeven rijden en ik wilde toch wel één keer in mijn leven "binnenkomen, halthouden en groeten"
Ondanks dat Gerrit nog lang niet KNHS waardig M1 klaar was, hebben we toch een leuke proef kunnen rijden die op 180 punten gejureerd was en volgens de jury, op KNHS niveau. We hebben die dag ook gesprongen, wat heel duidelijk het probleem aangaf wat we toen hadden: Als er stress is, dan wilde Gerrit niet meer. In het begin slordig aangereden van mij (het was Jokerspringen en je moest zoveel mogelijk punten springen op verschillende hindernissen) waarna hij daarna niet meer wilde. Oh, en mijn teugel knapte bij die weigering, die moest ik ook nog knopen
Ik koos er expres voor om de geweigerde hindernissen opnieuw te proberen ipv een andere uit te zoeken omdat ik dit pacours meer zag als een leermoment. Helaas kreeg ik in deze periode te horen dat de operatie aan mijn duim toch niet helemaal gelukt was, en dat deze over moest. In april heb ik nog 2 keer officieel gestart in het L2 en beide keren een winstpunt gehaald.
Ook hebben we eind april de huntertrials gereden, een soort jacht/cross die je met z'n tweeën rijdt, waarna je halverwege moet wisselen van volgorde. Ideaal, want dan kon Gerrit het eerste stuk mooi achterop meeliften. We mochten 2 keer hetzelfde rondje rijden met een half uur rust ertussen, en het was heel gaaf om te zien hoe goed Gerrit verbeterde het tweede rondje: Hij had bijna alles gesprongen!!

Typisch Gerrit in die tijd: De eerste sprong was altijd even spannend, zelfs als het maar een laag inspring kruisje was

Maar uiteindelijk pakte hij heel goed aan!

De tweede helft voorop in galop het vennetje door: Heel gaaf!!
Nu kon ik na gaan denken wat ik met Gerrit ging doen als ik weer geopereerd zou gaan worden. Deze operatie zou heftiger zijn en de verwachte herstelperiode zou zeker 6 maar waarschijnlijk wel 8 weken zijn. Sporadisch longeren en af en toe een vriendin er op zag ik niet zitten voor zo'n lange periode, dus had ik Joyce (Fessielover@bokt) gevraagd of zij niet tijd had voor een extra paard erbij. Ik zou mogelijk het laatste half jaar naar het buitenland gaan, en toen hadden we het er al over gehad dat zij dan misschien Gerrit over zou nemen. Dit was dus een mooie manier om proef te logeren
Zo gezegd, zo gedaan. Gerrit werd begin mei "even" van Brabant naar Twente verhuisd en heeft 2 maanden bij Joyce gestaan. Joyce heeft Gerrit ook uitgebracht en in die 8 weken zijn ze L2+7 geworden.
Eind juni waren de Almelose Ruiterdagen en Joyce ging daar bijna elke dag starten, ook met Gerrit. Ik had inmiddels van mijn fysio gehoord dat ik voorzichtig wel weer mijn activiteiten op mocht pakken, dus had ik bedacht dat ik wel met de trein naar Almelo kon komen en ook wel een proefje kon starten
Zo gezegd, zo gedaan: Elise ging in de trein naar Twente en ging eerst Joyce voorlezen die met Gerrit een proef reed en daarna zelf weer op Gerrit stappen. Met welgeteld 10 minuten om los te rijden (en te voelen hoe een paard ookalweer voelt na 8 weken niets mogen sporten
) zijn we de proef ingegaan. Voor de mensen die zich afvragen of dat kan: Ja dat kan! Zelfs de hele proef doorgezeten zonder problemen en zelfs met 182 een mooie middenmoot in het klassement gereden
Mijn dag kon niet meer stuk en het weekend er op zijn we wederom naar Twente gereden om Gerrit weer op te halen. 
Op de Almelose Ruiterdagen

Wat waren we blij samen

Inmiddels was voor mij mijn zomervakantie aangebroken en ik had me voorgenomen deze zomer maar lekker van mijn paard en het paardrijden te genieten

Mijn creatieve ik had in de tussentijd ons vervoer ook aangepast zodat we nu alleen nog maar in stijl hoefden te reizen
Helaas toch wat drukker dan verwacht met school en bijbaantjes, dus mijn doel M1 gestart te hebben voor mijn vertrek naar het buitenland zat er niet in, maar M1 startgerechtigheid is wél gelukt!
Veder hebben we in augustus nog een hele gave crossles gereden in Baarle-Nassau van Ilonka Kluytmans. Echt een grote knop die om is gegaan bij Gerrit, geen enkele stop en vol enthousiasme, maar wel stuurbaar, heeft hij die crossles gelopen. Het was meer dan duidelijk dat hij heel erg de lol van het crossen heeft ingezien (eindelijk
)

De laatste week van augustus hebben we nog een fantastisch "ponykamp" gereden met de studentenrijvereniging van Concorde. Hier heel veel buiten gereden en heerlijk door het water heen gegaan. Wat vond Gerrit dát prachtig, lekker spetteren

En om af te sluiten nog een gave springfoto van op het ponykamp.
En op de laatste dag van het ponykamp werd Gerrit weer opgehaald door Joyce
Ik vertrok namelijk 3 dagen later naar Taiwan voor mijn studie, waar ik nu nog steeds zit tot februari. Inmiddels heeft Joyce de draad alweer lekker opgepakt en hebben ze al verschillende dressuur- maar ook crosswedstrijdjes gereden! Het gaat echt supergoed met die twee en sinds afgelopen weekend zijn ze zelfs M1+1!
Heel leuk om zo vanaf de andere kant van de wereld toch je paard nog een beetje te volgen, en ik kan natuurlijk niet wachten om in februari de boel weer op te pakken en zelf weer fanatiek aan de slag te gaan
Zo te zien heeft hij erg veel plezier in het springen en crossen, gaaf hoor! Veel succes nog in Taiwan
Stiekem was de crossknop al iets eerder omgegaan bij de Albergse speeltuin