Dat kan alleen maar Frans Bauer zijn! Alleen dan als paard!

Sinds de zomervakantie rijd ik elke week een uurtje op een ontzettend leuke ruin. Best wel een pittig dier, maar we zijn best wel vooruit gegaan!

Paspoortje:
Naam - Frans Bauer
Leeftijd - 9 ofzo?
Ras - ?
Geslacht - Ruin
De eerste les dat ik op hem reed ging het zo:

Filmpje:
Frans kan best wel doordraven!
Daar kwam ik dke les gelijk achter. Ik heb toen vooral m'n best gedaan om hem te leren kennen en ben er maar in mee gegaan. De lessen daarna zijn we wel hard aan de slag gegaan met onder andere ontspanning en rust. Beide punten worden nog steeds aan gewerkt maar er is al veel verbetering!
Ik probeer momenteel vooral te letten op dat ik zelf niet te sterk wordt in mijn hand wanneer hij echt probeert "door te draven". Hij kan zelf namelijk ook heel sterk worden en dan echt gaan maaien.Vannochtend:
Rechtsom:
En linksom:
Linksom vindt Frans heel lastig, maar vandaag ging het voor de verandering al best goed!
Helaas heb ik geen filmpje van hoe het eerst ging.Aan mijn eigen houding heb ik ook veel gewerkt. Voorheen zat ik vooral nog veel met mijn benen te schudden en dreef ik onbewust de hele tijd aan. Dat is veel beter geworden. Ook heb ik uit vorige topics de tip gekregen om meer mee te gaan in het lichtrijden in plaats van echt "te gaan staan". Vinden jullie dat dat is verbeterd? Zelf merk ik weinig verschil als ik op het paard zit maar probeer ik er wel op te letten.
Filmpje van een half jaar geleden ter vergelijking van die twee punten :
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie verbetering zien!
uiteraard zijn alle tips welkom, graag zelfs! Hou het alsjeblieft wel vriendelijk, ik ben manegeruiter en ik weet dat ik nog veel moet leren.Edit: over de volle bak - We reden het eerste half uur buiten met twee grote lessen (wat buiten makkelijk past) en toen begon het opeens te storten. Toen zijn we naar binnen gegaan en het was inderdaad wat vol!

We rijden vaker met twee lessen in die bak maar die zijn dan wat kleiner zodat het wat minder druk is.
ps. Spoortje had ik af moeten doen, was ik vergeten omdat ik ze op een ander paard om had gehad...
Dat rijd toch helemaal niet fijn?
dat is een vos en heeft de witte sokken anders
of ben ik zo scheel