pony verkopen? geïnteresseerde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

pony verkopen? geïnteresseerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 23:21

Vandaag of morgen moet ik misschien een hele moeilijke beslissing maken.... mijn pony verkopen of niet..
Helaas ervaar ik de laatste tijden er weinig plezier aan. Toen mijn merrie een veulen kreeg heb ik nadien niets meer met haar gedaan.
Voorheen reed ik voornamelijk in het bos.
Het veulen (inmiddels 4) heb ik ook nog in mijn bezit.
Momenteel staan ze ergens anders en niet meer aan huis.
Ik heb het besluit genomen om er 1 te verkopen voor een goed te huis.
Nu heeft iemand interesse in haar maar krabbel ik terug.
Bang om verkeerde beslissing te nemen.... bang dat ze misschien geen goed tehuis krijgt, Door verkocht word of dat ik haar enorm ga missen (heb haar straks 8 jaar). Maar ik heb eigenlijk helemaal geen tijd voor 2 pony's. Straks een eigen huis...sociaal leven en werken.
Al waren mijn pony's wel een lichtpuntje in mijn leven.

Kan iemand mij helpen om de goede beslissing te nemen?
Ben er kkapot van... en ze is nog niet eens officieel verkocht

eilleen333

Re: pony verkopen? geïnteresseerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:24

Kan je geen bijrijder voor haar zoeken die een financiële bijdrage levert? Dan ben je deels uit de kosten en win je meer tijd.
Ook kan zon bijrijder haar later misschien overnemen en dan heb je in ieder geval een idee waar ze terecht komt.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 23:29

Ik heb een bijrijdster geregeld...maar vind het lastig om te vragen naar een financiële bijdrage...voor mij blijft dan een stukje financiële onzekerheid.
Nu is ze 11 en kan ik haar misschien nog goed verkopen voor een goed tehuis...als ze in de 20 is niet meer misschien.
Ik doe er zelf ook vrij weinig mee, terwijl er veel meer uitgehaald kan worden.
Ben een te onzekere type...maar zij hielp mij wel.overal Door heen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:32

Misschien kan je je bijrijder het dilemma uitleggen en komt die persoon zelf met een geschikte oplossing?

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 23:34

Bijrijdster zou beginnen als ze weer thuis komen te staan...dat zou eind deze maand zijn. Zij heeft geen tijd em geld voor haar

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:22

Zou een leaser bij jou aan huis niet een optie zijn? Zelf zou ik er niet voor kiezen om zo'n belangrijk beslissing te nemen wanneer je er niet 100% achter staat.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:27

Ik merk dat je er idd zelf niet achter staat, bij twijfel niet doen? , dus ik zou zoeken naar een andere oplossing.. Idd een bijrijder miss?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:28

In dit geval is het vaak: bij twijfel niet doen.

Is een leaser of een bijrijder geen optie?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:52

Heel lastig, heb hetzelfde probleem. Twijfel al 11 maanden, zwangerschap ertussen. Inmiddels bevallen en idd amper tijd. Maar het nog een probleem: het is een kinderformaatje. Maar juist niet geschikt voor kinderen.. Probeer dan maar een match te vinden.

Maar ik zeg ook: bij twijfel niet doen. Wel kan je actiever zoeken, misschien dat je zo een huisje tegenkomt waar je wel een goed gevoel bij hebt?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:55

Wil die persoon die geïnteresseerd is hem misschien niet eerst leasen? Voor hun ook een fijne mogelijkheid om te kijken of het klikt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:26

Even een kritische nooit toevoegen hoor..je hebt haar 8 jaar, je hebt er 4 jaar niks mee gedaan. Wat ga je dan missen aan haar? Ik merk vooral veel angst, en verkopen is loslaten..veel mensen maken de illusie dat zij de enigen zijn die goed voor hun paarden zorgen. Terwijl dat gewoon niet zo is..als het een fijn dier is, ongecompliceerd en gezond.Dan vind het altijd wel een goed tehuis..

Ik wil nog even toevoegen dat het belangrijk is om te kijken wat het beste is voor het paard/pony..denk je niet dat ze gelukkiger zal zijn met een eigen baasje? helemaal voor haar alleen met 100% aandacht? Ik weet dat het niet makkelijk is om de verkoop knoop door te hakken, ik heb er zelf ook veel moeite mee gehad met noodgedwongen verkoop. Maar achteraf alleen maar blij mee, paard heeft het beter dan bij mij.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 11:02

Marocje schreef:
Heel lastig, heb hetzelfde probleem. Twijfel al 11 maanden, zwangerschap ertussen. Inmiddels bevallen en idd amper tijd. Maar het nog een probleem: het is een kinderformaatje. Maar juist niet geschikt voor kinderen.. Probeer dan maar een match te vinden.

Maar ik zeg ook: bij twijfel niet doen. Wel kan je actiever zoeken, misschien dat je zo een huisje tegenkomt waar je wel een goed gevoel bij hebt?

Toch fijn dat iemand in het zelfde schuitje zit :o
Het zijn ook de kosten die het met zich meebrengen. En inderdaad misschien zelf een adresje zoeken i.p.v. niet een overhaaste beslissing nemen.
Jij hebt je pony ook te koop staan?

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 11:03

Aight schreef:
Wil die persoon die geïnteresseerd is hem misschien niet eerst leasen? Voor hun ook een fijne mogelijkheid om te kijken of het klikt.

Kan ik eventuele vragen! dankje voor de tip

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 11:04

Elisa2 schreef:
Even een kritische nooit toevoegen hoor..je hebt haar 8 jaar, je hebt er 4 jaar niks mee gedaan. Wat ga je dan missen aan haar? Ik merk vooral veel angst, en verkopen is loslaten..veel mensen maken de illusie dat zij de enigen zijn die goed voor hun paarden zorgen. Terwijl dat gewoon niet zo is..als het een fijn dier is, ongecompliceerd en gezond.Dan vind het altijd wel een goed tehuis..

Ik wil nog even toevoegen dat het belangrijk is om te kijken wat het beste is voor het paard/pony..denk je niet dat ze gelukkiger zal zijn met een eigen baasje? helemaal voor haar alleen met 100% aandacht? Ik weet dat het niet makkelijk is om de verkoop knoop door te hakken, ik heb er zelf ook veel moeite mee gehad met noodgedwongen verkoop. Maar achteraf alleen maar blij mee, paard heeft het beter dan bij mij.

Toch blij dat je dit zegt....soms de roze bril af doen en kijken naar de werkelijkheid/feiten.
Ik weet niet of zij echt een baasje voor zichzelf heeft straks maar wel 1 met meer tijd dan mij.
Maar misschien moet ik nu geen overhaaste beslissingen nemen....en zelf een adresje zoeken

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:31

LadyDaily schreef:
Marocje schreef:

Toch fijn dat iemand in het zelfde schuitje zit :o
Het zijn ook de kosten die het met zich meebrengen. En inderdaad misschien zelf een adresje zoeken i.p.v. niet een overhaaste beslissing nemen.
Jij hebt je pony ook te koop staan?

Klopt, het is niet alleen minder tijd hebben. Ook de financiele (onzekerheid). Maandelijks toch een vast bedrag kwijt aan de stalling, maar ook hoefsmid en dan de onverwachte kosten. Die laatste zijn niet vaak gelukkig, maar kan wel: vorig jaar mijn pony bevangen uit de wei gehaald, toen kon hij niks ivm een wond en raakte dus bevangen. Nu doet ie ook te weinig maar staat ie wel beter.

Hij staat nog niet te koop, maar dat is ook omdat er meer aan vast zit: ik heb hem gekregen, en vond dat ik de boer eerst moest inlichten. Dat is deze week gebeurd, en helaas de reactie die ik wel verwachtte: 'dit was niet de bedoeling toen ik hem gaf, maar terug nemen kan ik ook niet'.
Rationeel weet ik: de pony is al ruim 2 jaar van mij, ik moet nu verder beslissen.
Gevoelsmatig voelt het als verraad, dat ik de boer zijn pony (die hij dus had vanwege de sociale contacten, want dan kwam ik langs) heb afgenomen en nu dus zelf weg wil doen. Maarja, je kan iemand niet verplichten een pony aan te houden natuurlijk.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:51

Zachte heelmeesters, stinkende wonden.

Per saldo: wees blij dat er zich een mogelijke koper heeft aangediend. Verkopen is heel niet zo makkelijk, lang niet iedereen wil jouw pony hebben, zelfs niet al is het echt de meest fantastische pony in de wereld.

Het water staat je aan de lippen. Voor je (financiële) gezondheid is het beter dat je verkoopt. Per saldo doe je al jaren vrijwel niets met de bewuste pony en je zegt zelfs dat je er eigenlijk ook geen plezier aan beleeft.

Lijkt mij duidelijk hoor: afscheid nemen. En van nummer 2 ook. Geloof me, die komen heus wel goed terecht. Mensen kopen geen pony om te mishandelen of om vooral niet goed voor te zorgen. En ja, een ander kan ook heus goed voor je pony zorgen, misschien zelfs wel beter.
Wat betreft jouw persoonlijke lichtpuntjes: er gaat een wereld voor je open zodra je beseft hoeveel tijd en geld je overhoudt wanneer er geen pony's meer zijn om je vast te leggen. Echt, er is nog veel meer leuks te doen. Zoals regelmatig een weekendje weg, wat vaker tijd om naar een vriendin te gaan en onbezonnen lang te blijven.

Pony's zijn leuk, maar zorg dat het geen blok aan je been wordt. Je hebt ze voor je lol en nergens anders voor. Laat het geen last zijn.
Verkopen doet heus even zeer (je zult dag 1 echt wel flink janken - been there, done that :o ) maar dat gaat over hoor, echt waar. Na een weekje zit het echt wel weer goed.