Het leek me tijd voor een topic over Jessy, die ik inmiddels alweer iets langer dan 1,5 jaar verzorgd.
Jessy is een voskleurige merrie, en 17 jaar oud. Ze heeft een hele vriendelijke blik en is ontzettend lief en knuffelig. Ze vindt dingen vaak nog wel spannend en neemt stress heel erg over, maar door het vertrouwen dat we in elkaar hebben gaat alles steeds beter!
Een vriendin van mij heeft haar, voordat ik haar ging doen, erg lang verzorgd, maar is door bepaalde redenen van paardrijden afgegaan. Ik heb Jessy toen van haar overgenomen, dit merkte ik helaas pas een half jaar later. 11 april 2015 heb ik haar voor de eerste keer verzorgd, nog gewoon op stal, aangezien ik niet zo groot en sterk was en Jessy wel (en dat wist ze
). Dit was onze allereerste foto samen!
Hierna overleed mijn vorige verzorgpaard, op 20 juni 2015. Ik wandelde altijd met haar, dus ik miste het heel erg om met een paard buiten te wandelen. Mijn vriendin vroeg toevallig aan mijn instructrice of zij met haar verzorgpony mocht wandelen, waarop mijn instructrice zei dat ik wel met Jessy naar buiten mocht, mits ik dat wilde.
Natuurlijk wilde ik dat! Snel halstertje om, en daar gaan we, naar buiten!

Dit kon ik iedere week doen, en wat genoten wij ervan!

In oktober 2015 hadden we onze eerste 'fotoshoot', wat inhield dat er gewoon wat mooie foto's werden gemaakt, Jessy in haar pluizige dikke wintervachtje, waardoor ze net een teddybeer was.

Natuurlijk vond ze dingen altijd nog wel spannend, maar daar kwamen wel hele mooie foto's uit

Ze kon heel goed knuffelen, wat resulteert in dit soort foto's

Poetsen deden we inmiddels op de poetsplaats, wat toch nog wel even een oefeningetje was.
Hoeven krabben ging niet zomaar, iemand moest Jessy vasthouden omdat ze anders wegliep.
Weken gingen voorbij, maar na veel oefenen kan Jessy heel goed stilstaan tijdens het hoeven krabben. Ook de manenborstel was heel eng, maar daar kijkt ze niet meer naar om.
We zijn elkaar steeds meer gaan vertrouwen, ik Jessy en zij mij.
Op de manege was er een dag van equine.com, waar Jessy voor beschikbaar werd gesteld (net zoals een aantal andere paarden). Een cursist kwam niet, waardoor ik de kans kreeg om te trailerladen, met Jessy. Zo gezegd zo gedaan, Jessy wilde te graag maar het ging uiteindelijk heel goed!

Met een vriendin die hele mooie foto's kon maken, zijn er natuurlijk ook wat mooie plaatjes van ons gemaakt!

Ik heb inmiddels 3 halsters die zij past (oepsie
), waardoor ze met ieder halster op de foto moet 
Jessy is nu een half jaartje weer fanatiek in de les bezig, hiervoor heeft ze een hele lange tijd stilgestaan. Ik bleef maar vragen of ik dan toch een keer op haar mocht rijden, en jahoor, daar gingen we!

Ik heb nu 2 keer op haar gereden en natuurlijk valt er nog veel te verbeteren, maar ik geniet van de keren die ik bij haar kan zijn en op haar kan rijden. Na het verliezen van mijn vorige verzorgpaardje waar ik niet goed afscheid van heb kunnen nemen, heb ik geleerd dat je van ieder moment moet genieten. En dat doe ik zeker!
En als afsluiter een van mijn favoriete foto's

Bedankt voor het kijken! Ik hoop dat jullie haar net zo leuk vinden als ik