Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
laurierambo schreef:Bij ons op stal staat ook een paardje van nu 5 jaar geloof ik, en ze is nogal erg druk en een beetje respectloos tegenover haar eigenaren. Ze krijgen nu grondwerkles met haar en het gaat al een stuk beter dan in het begin!
Ze doen dingen als naast elkaar lopen in de bak, op commando stoppen, stappen, draven en halthouden. Dat hebben ze heel lang gedaan en nu beginnen ze met longeren.
Zelf doe ik vrijheidsdressuur met een shetje, dat vind ik echt superleuk! We zijn pas begonnen dus nu kan hij zijn been optillen en een half jambetteje (;
Met mijn eigen pony heb ik ook heel veel grondwerk gedaan. Voordat ik begon was hij nogal een crosspony, snel bang, etc.
De eigenaar van de stal zegt ook dat hij nu echt erg ontspannen is.
In het begin deed ik elke keer voor het rijden een join-up, nu een keer in de week. Ik krijg hem nu zelfs aan de teugel! Dat had ik een halfjaar geleden nooit kunnen denken.
Zelf ben ik dus een erge voorstaander van grondwerk, uit mijn ervaring krijg je gewoon een hele goede band met je paard, en door een goede connectie op de grond te hebben, gaat het onder het zadel meestal ook heel goed! Succes!
sanne_xxxx schreef:Wat leuk! Wat voor soort paard is het? Is er misschien iemand die je kan begeleiden met grondwerklessen? Kan voor jezelf misschien wel prettig zijn, dan hoef je het allemaal niet alleen uit te vogelen. Veel plezier iig!
) het wordt. Ik weet niet of je hier wat aan had, maar dacht ik reageer toch maar even