Zaterdag naar een kinderpony kijken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caesar
Berichten: 9305
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:16

Succes met je zoektocht TS!

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 15:21

Ik hoop het. Ik vertel mijn ervaring. En deze pony wordt dalijk alsnog verkocht als kinderpony. Als iemand voor mijn neus een pony keihard gaat staan knijpen in neus en oren... Heb ik daar geen medelijden meer mee. Dit is overigens helemaal niet bedoeld als zwart makerij. Echter zit ik nog steeds met pony in mijn maag en als ik geen jonge dochter had die mee wil naar de paarden, had ik hem meegenomen. Dit was echt heel zielig. De hele houding van pony was af te lezen..bang, onzeker en slecht behandeld.

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 15:23

Met mijn dochter gaat het goed. Ze is na een tijdje huilen gaan spelen met een hond daar. Maar ik heb haar niet meer bij de ponys gelaten.

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:58

Ik ga hier toch op reageren.

Prins is geen zielig hoopje veulen. Hier wordt geen enkele pony slecht behandeld en wordt elk dier in zijn waarde gelaten. Prins is een jonge pony welke een duidelijke leider nodig heeft en dat was jij duidelijk niet. Hij werd hier zeer goed behandeld en is nu naar een thuis gegaan welke wel verstand heeft van paarden houden en waar een kind van 4 jaar met hem rond rijd. Daar wordt hij nu beleerd voor de sulky en doet hij het gewoon super. Kinderen kunnen er alles mee, en geloof me die mensen hebben helemaal geen harde hand.

Elk dier is hier goud waard en ik zal nooit aan oren trekken en in neuzen knijpen zoals jij beweert ;) een paard moet overal aangeraakt kunnen worden en dat wordt regelmatig gedaan ja, oren aaien, neus aanraken.

Dat hij achteruit ging was omdat jij bang van hem was en dat voelt dat diertje ook inderdaad. Net als dat jij niet hebt gezien dat je dochter al verschillende keren aan zijn vacht had liggen trekken, hele normale reactie dat die pony dan bijt, zeker als er nog een andere pony bij staat.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:20

Als een pony dominant is en niet tegen kinderen aan zijn vacht kan, verkoop je hem niet als een kinderpony.
Welke reden heeft TS om te liegen? Ze noemt nergens een naam.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:22

Oef, wat een naar verhaal dit. Waarom zou iemand dit in de wereld helpen vraag ik me af? Fijn dat alsnog een leuk baasje is gevonden en de vermeende slechte behandeling van de pony niet heeft plaatsgevonden.

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:27

Knolselder schreef:
Als een pony dominant is en niet tegen kinderen aan zijn vacht kan, verkoop je hem niet als een kinderpony.
Welke reden heeft TS om te liegen? Ze noemt nergens een naam.


Prins is helemaal geen dominant paardje, juist eentje dat leiding nodig heeft en een zelfzeker persoon waarop hij kan vertrouwen. Hem afstraffen heeft een heel averechts effect op dit paardje, dan gaat hij inderdaad in elkaar kruipen. Dat merkte je al als je je stem verhoogde. Wat zou je zo'n diertje dan slaan? Welk dier sla je überhaupt?

Mijn nichtje kan dit inderdaad, aan de vacht zitten en eraan zitten trekken etc... Maar de pony kent dat kind. Als er ineenkeer 6 vreemde personen een paddock binnen komen, een vreemde vrouw bij je staat en een vreemd kind aan je vacht trekt, ja dat trekt zelfs mijn oudje van 25 niet en die is haar gewicht 5x in goud waard.
Ik heb spijt dat ik nooit mijn gsm mee neem naar de pony's maar dat heb ik nu dus ook afgeleerd, voortaan maak ik foto's als kleine kinderen mijn pony's poetsen, er op zitten etc... Want alles wordt tegen je gebruikt en verdraaid blijkbaar...

madelaine
Berichten: 383
Geregistreerd: 11-03-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:30

Luna2006 schreef:
Knolselder schreef:
Als een pony dominant is en niet tegen kinderen aan zijn vacht kan, verkoop je hem niet als een kinderpony.
Welke reden heeft TS om te liegen? Ze noemt nergens een naam.


Prins is helemaal geen dominant paardje, juist eentje dat leiding nodig heeft en een zelfzeker persoon waarop hij kan vertrouwen. Hem afstraffen heeft een heel averechts effect op dit paardje, dan gaat hij inderdaad in elkaar kruipen. Dat merkte je al als je je stem verhoogde. Wat zou je zo'n diertje dan slaan? Welk dier sla je überhaupt?

Mijn nichtje kan dit inderdaad, aan de vacht zitten en eraan zitten trekken etc... Maar de pony kent dat kind. Als er ineenkeer 6 vreemde personen een paddock binnen komen, een vreemde vrouw bij je staat en een vreemd kind aan je vacht trekt, ja dat trekt zelfs mijn oudje van 25 niet en die is haar gewicht 5x in goud waard.
Ik heb spijt dat ik nooit mijn gsm mee neem naar de pony's maar dat heb ik nu dus ook afgeleerd, voortaan maak ik foto's als kleine kinderen mijn pony's poetsen, er op zitten etc... Want alles wordt tegen je gebruikt en verdraaid blijkbaar...


Een pony die leiding nodig heeft, lijkt me nuet geschikt voor een kind van een jaar of 4..

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:31

Luna2006: Waarom ga jij in dit topic jezelf verdedigen? Orion vertelt toch nergens om welke pony het gaat? Nergens een naam of iets.. Alleen iets over een kleindochter en een oma.. Tja, dat had half Nederland kunnen zijn..

TS: Ik hoop dat je snel een leuke pony vind voor je dochter!

Anoniem

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:34

Ze had de link van het topic gepost.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:35

Ach ik snap best dat de verkoper hierop reageert. Zijn geen leuke dingen om te lezen als je gewoon goed bent voor je dieren. Hoe weet je alleen zo zeker dat het jouw diet betreft vraag ik me af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:39

piezze schreef:
Ach ik snap best dat de verkoper hierop reageert. Zijn geen leuke dingen om te lezen als je gewoon goed bent voor je dieren. Hoe weet je alleen zo zeker dat het jouw diet betreft vraag ik me af.


Nogmaals: ze had de link van Prins' fototopic geplaatst. Maar is verwijderd vermoed ik.

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:40

Ik ga er ook verder niet op in gaan. Tbeestje heeft een super huisje met een soortgenootje en 2 geweldige kinderen die onder begeleiding de grootste lol hebben met hun geweldige kinderpony. Want ja dat is hij werkelijk. Zit geen 1 slecht haar op dat beestje. Je hebt ouders nodig die een pony begeleiden in het kinderpony zijn. Prins liet al erg veel toe, maar kende mij en de kinderen en ik ga niet een kind van die leeftijd met een pony bezig laten zijn terwijl ik met iemand praat (en mijn kind dus niet in de gaten heb). Dat doe ik niet met een 3 jarige maar ook niet met een 25 jarige. Het kwetst mij dan ook heel erg dat dit over mij en over de pony gezegd wordt terwijl hier geen woord van waar is... Dit mag iedereen hier komen controleren hoe mijn paarden aan mij hangen en naar mij toe komen. (Wat prins zelf ook deed trouwens!)

@Piezze; zoals pichu zegt :) Daarnaast is ze bij mij komen kijken en had ik een fewspot mini kruising staan.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:48

Nou de ts zal wel niet meer reageren dan. Maar goed eind goed al goed voor verkoper en pony.

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:22

Omdat hier nu alles is gezegd en eventuele verdere reacties geen toegevoegde waarde meer zullen hebben is besloten om dit topic te sluiten.