Ik weet niet wat ik wil...luxeprobleem!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Feelsoproud

Ik weet niet wat ik wil...luxeprobleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 15:52

Heel wat mensen zullen mij hier voor gek verklaren,want eigenlijk heb ik alles wat een paardengek zich kan wensen.Een job als groom op een grote sportstal/fokkerij en 2 eigen paarden(als hobby,een mens moet na de werkuren ook wat :D ;) ).

Ik ben vroeger als kind met fjordjes begonnen,dan via werk tss de 'grote' paarden gerold en even ambitie gehad om springruiter te worden,maar gelukkige tijdig tot het besef gekomen dat ik zowel mezelf als mijn paard daar geen plezier mee deed(lees:gebrek aan talent).
Dan maar wat dressuur gaan rijden,en daar met de tijd wel wat plezier in gekregen.
Tussenin ook wel een aantal veulens gefokt maar hier eigenlijk heel veel pech mee gehad(blessures etc)en uiteindelijk dit voorjaar mijn laatste zelf gefokte veulen(intussen 6 jaar)wegens blessure als fokmerrie verkocht.
Fjordjes hadden nog steeds een serieuze aantrekkingskracht op mij dus als gezelschap voor mijn dressuurpaard een jaarling fjordmerrie gekocht.

En nu:ik heb dus de fjord,én een 10 jarige KWPN merrie waar ik nog dressuur mee rijd.Ze loopt op Z2 niveau en op dit punt zitten we een beetje vast.
Ik besef maar al te goed dat dit vooral aan mezelf ligt:ik ben geen topruiter en ben het laatste jaar ook een beetje de motivatie verloren om er nog écht voor te gaan.Ik wil wel een uitdaging,iets om naartoe te werken,maar ik heb het idee dat ik met dit paard momenteel aan het uiterste van MIJN kunnen zit.

Ik ben er dan ook serieus over aan het denken om haar te verkopen,maar ook dan begin ik weer te twijfelen.Misschien toch een veulen erbij fokken(ben ik weer bang dat het compleet misgaat en ik niets overhoud)?of toch de merrie weg en terug een jong paard?Of de merrie weg en nog een fjord erbij(maar dan twijfel ik weer of ik het serieuzere dressuurrijden niet ga missen,is toch niet zo evident met een fjord).

Zijn er mensen die ook zo besluitloos zijn?Iemand die in ongeveer dezelfde situatie zat en hierna spijt/of net geen spijt gehad heeft van zijn beslissing?

maximuss

Re: Ik weet niet wat ik wil...luxeprobleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:06

Waarom zou het met een ander paard wel beter gaan als je nu al zegt dat het aan jezelf ligt? Ik denk dat je eerst aan jezelf moet gaan werken om de "beste" versie van jezelf op paardenvlak te worden en dat je dan pas kunt gaan beslissen of je huidige paard nog bij je past. Steek je niet weg achter "geen talent", met goede begeleiding en hard werken kom je vele malen verder dan met talent.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:10

Bij twijfel zou ik persoonlijk niet verkopen, daar kun je spijt van krijgen. Soms kan een korte adempauze helpen om daarna vooruit te komen. Of misschien een andere instructeur.

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie