Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 21:42

Ken je dat?
Dat je zooi koopt,terwijl je het niet nodig hebt..
Zo heb ik;
-visiteertang
-hoefzak
-neoprene peesbeschermer met coolwraps(liggen in de vriezer op stal..)
-calendulaspray(paard doet alsof hij dood gaat icm spuitbussen)
-regendeken( stond hem zo mooi,dat roze :D )
- betadine-shampoo( nog nóóit gebruikt..)
- assymetrische beugels
- lederen beenbescherming van eskadron,omdat leer ademt.. 4x omgehad..

Enfin, als ik in mijn kast kijk, kan ik nog wel even doorgaan... Wat is dat met'ons' paardenmensen,dat we alles willen hebben?

Lopen we ook zo door de supermarkt?

Komen nu wrs veel dekjes/setjes fanaten.. O:)

Ik heb een stübben-hoofdstel verzamelwoede...
Manlief:'hoeveel hoofden heeft jouw paard'?
Nielojram:' 14... Hoezo'? :Y)

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:46

Pff, ik heb een verschrikkelijke verslaving aan halsters en frontriemen.. :')

Altijd als ik naar iets paard gerelateerd ga, moet er een halster mee :') zo heb ik laatst alweer een nieuwe frontriem gekocht.. En gister glimde er weer eentje heel mooi bij de epplejeck, dus die moest ook weer mee :')

Inmiddels heb ik 5 verschillende frontiemen voor 1 hoofdstel en richting de 15 halsters. Allemaal voor 1 pony :P

En zodra ik iets nieuws heb ligt al het 'oudere' te verstoffen. :P

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 22:14

Nou ik heb anders een innige relatie met mijn Betadine shampoo helaas :'). Maar spullen kopen die ik niet gebruik doe ik niet meer! Ik hou sowieso niet van setjes of leuke dekens (ik heb gewoon 2 saaie bucas dekens en dat is het dan...) Ik ga niet zomaar meer naar een paardenwinkel om rond te neuzen want dan kom ik met van alles thuis. Als ik wat nodig heb dan bestel ik dat via internet. Het is al duur genoeg! :=

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 22:20

Halsters, zoveel halsters :')

Oh ja, en dekjes. Heb op dit moment niet eens een paard die ze past (de een pakken we volgend jaar pas weer op en de ander is een pony en past ze niet).
Een paar teugels, maar 5 euro. Ik moest ze echt hebben :=
Ik had vorig jaar van die thermolaarzen gekocht, leuk, maar trek ze niet aan omdat mijn onderbenen dan 5x zo dik lijken O:)

Ik kijk ook vaak op online sites (dichtstbijzijnde winkel is 20 min. Met de auto), en ik moet me inhouden dan, maar als er dan een actie is dan mag het soms van mezelf. Heb ook nog een verjaardagsbon van Divoza, zou zonde zijn als die verloopt O:)
Laatst bijgewerkt door gerpiegorp op 21-10-16 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 22:21

Ik ben echt een beenbescherming-addict... Hopen springschoenen van Pagony, Eskadron, BR, HKM, Fouganza,... Peeskappen van BR, Fouganza, HKM, Eurostar, Lauria Garelli,... En dan altijd het excuus dat je voor elke gelegenheid andere bescherms nodig hebt! Peeskappen op de paddock of op buitenrit, Promaxen tijdens het dressuren, ALTIJD springschoenen, speciale peeskappen voor op de weide of tijdens het grazen... Terwijl ik in realiteit enkel beenbescherming gebruik bij het rijden, haha! En sporadisch bij het losgooien... Maar ach, ik verdien niet voor niets geld, toch? :D

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:06

Het scheelt dat ik er thuis 6 heb lopen in 6 verschillende maten := dus alles wat ik koop of krijg kan ik kwijt aan een dier :j
Vroeger altijd mega dekjes verslaving gehad, stuk of 50 had ik er.
Tegenwoordig ivm een grote brand merk ik dat ik niet meer zo exteem onnuttige dingen meer koop, maar ik heb wel heel bewust elk dier een mooi hoofdstel gegeven, en ik weet nu al dat die in de toekomst elke periode een andere frontriem krijgen :+

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:12

Hier ook veelste Veel dingen die niet nodig zijn maar toch blijf ik ze halen . Teveel springschoenen in alle kleuren en maten en gewoon veelste Veel dekjes (60 met daarbij bij elke peesjes ). Aan 5 setjes had ik ook wel genoeg. :o

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:17

Van ehbo spul hoop je toch dat je het nooit nodig hebt, maar dat wil je wel in huis hebben... :=

Verder val ik goed mee, geloof ik. :)

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:21

Als setjes verslaafde zit ik natuurlijk stevig in het materiaal, maar dat voelt voor mij nooit nutteloos. :D
Mijn mooie glimlach frontriemen (zo onderhand 7) worden allemaal met trots gebruikt en gedragen.

Mijn dubbele longeerlijn vind ik wel een nutteloos terror ding. Heb hem met goeie bedoelingen gekocht, maar kan er gewoon echt niet mee omgaan...

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:25

Gos dat heb ik gelukkig afgeleerd. Ik heb nog maar weinig spullen wat een opluchting

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:32

Ik ook niet veel meer denk ik. Zijn wel dingen die maanden niet gebruikt worden, maar dan toch een keer handig van pas komen. Zelfs zo erg dat commentaar krijg als er geen tang, schaar oid in mijn stal ligt. :')

Toen ik een paard bij kocht heb ik eigenlijk ook niks hoeven kopen omdat ik al genoeg van alles had. De eerste winter hebben ze zelfs samen gedaan met dekens, maar dat paard heeft inmiddels 2 maten groter nodig dus die liggen nu weer gewassen te wachten tot ze weer nodig zijn.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:37

Ik koop weleens wat waarvan je denkt goh dat kan OOIT nog weleens handig zijn. En 3 jaar later ligt het nog te wachten op het moment dat je het gaat gebruiken. Laatste tijd let ik er wel op wat ik koop.
Zo heb ik een vliegendeken liggen maar mijn paard maak je er niet blij mee om ze met deken op in de wei te zetten. Ook nog een fleece deken liggen. Stel dat het paard ooit zeiknat staat midden in de winter. Waarvan je later toch tot het besef komt dat ze niet voor niets een vacht heeft en ze dat prima zelf kan regelen. Dan heb ik nog touwtjes liggen dat zijn helemaal ondingen. Dubbele lange lijnen, wel wat gebruikt maar heel eerlijk ben ik het persoon niet zo voor longeren. Maar je denkt "ja wie weet maakt dat het longeren leuker voor paard en mens" maar nee in ons geval niet. En zo zal er vast nog wat rond slingeren waarbij je afvraagt wat je er mee moet. Ik ben over het algemeen gewoon voor het praktische en dat is zo min mogelijk spul op en rond het paard. En als je dan wat nieuws koopt is dat bij vaak leuk voor de eerste week of wellicht 2 maar dan houd het vaak wel op. Maar blijft toch verleidelijk als je in de ruitershop staat met al die leuke dingen en kleuren. Gewoon niet te vaak naartoe rijden. Want je komt zelden nooit met lege handen thuis.

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:42

Gelukkig niet zo veel last van. Alleen een 2e hands regendekentje 'voor het geval dat' en nog nooit gebruikt. Zweetdekentje idem, 3x gebruikt. Het hebben er van vind ik toch nog steeds geen onzin.
Ik heb meer moeite me te beheersen met rijkleding bij m'n favoriete webwinkel. Ook nog steeds niet heel overdreven.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:44

Ja ik heb er wel een beetje een handje van := zelfs dingen dubbel kopen omdat ik dan vergeten was dat ik dat al gekocht had. En dan hebben we het niet over elastiekjes oid. Nee dan hebben we het over dure Mattes singels :o (ik schijn echt een singelfettisch te hebben :+ ) en meer van dat soort dingen. Echt erg. Ik ben dus ook nu zo langzamerhand spullen aan het opruimen en verkopen. De kasten puilen uit en er hangen idd veel dingen die ik nooit meer gebruik.
Grinnik en eerlijk, hoeveel hoofdstellen ik heb............ik heb geeeeeeeen idee :+ :D Ik rijd zowel engels als western en er hangen dus een heleboel. (en op het moment maar 1 paard onder zadel).
Het enigste wat ik niet verkoop is mijn bittencollectie :D Die hangt in de zadelkamer aan de muur en blijft daar ook.

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:19

Zweetdekens, zo veel dekens.... Maarrr mijn winterdekens liggen nog bij de wasserette en mijn paarden vinden het inmiddels koud.
Dus nu komen die dekens goed van pas want onder de regendekens ligt nu bij beide een stapeltje fleece dekens eronder :D

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:26

ehmmm heel veel....
Ik denk rond de + 10 halstertouwen en halsters...
8 hoofdstellen...
3 zweetdekens...
2 vliegendekens....
En dan nog iets van +13 dekjes...
Te erg... Dan te bedenken dat ik al heel veel heb verkocht.......

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:28

Een mooie western showblouse....ik rijd geen eens shows. :')

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:47

We hebben het niet zozeer allemaal gekocht, maar ook een hoop spullen bij een paard gekregen. Andere dingen zijn wel gekocht maar gebruiken we niet meer.

Zo hebben we stapels dekens liggen maar de paarden hebben in 3 jaar misschien een week een deken op gehad, verder staan ze 24/7 buiten zonder deken.
Stapels dekjes maar rijden amper dus gebruiken er maar 2.

Rijlaarzen in kinder maten, cap in kindermaat (toen de dat kregen hadden we nog geen kind), hoevenvet (volgens mij een blik of 5), hoefteer, zilvershampo (kregen we bij de schimmel) en ga zo maar door.

Oja, ook leuk, borstels :+ we hebben bakken vol staan maar gebruiken maar 1 rosborstel als ze erg vies zijn en 1 harde borstel.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:50

Ik ben gek op nieuwe spulletjes, kan soms best therapeutisch werken hoor whaha.

Maar... Ik vind het ook ontzettend leuk om spullen te verkopen. Wil ik een nieuw dekje? Gaat er vaak een oude voor in de verkoop.

Zo ook met dekens, halsters, etc. Eens in de zoveel tijd ruim ik mijn kasten op en verkoop weer een hele hoop. Ondertussen is het geld in gedachte al uitgegeven weer whaha.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:05

Guilty :o

En dan met name halsters en halstertouwen. Ik heb serieus Ikea bakken vol halsters O:) halstertouwen, tja, altijd met het excuus ''je hebt er nooit genoeg'' en ''ja maar straks gaat paardlief weer hangen'' ehm ja paard heeft al lang afgeleerd te hangen en staat netjes stil maar misschien dan toch? En de helft gebruik ik niet eens.

Dekens gebruik ik momenteel niet, maar toch móet ik ze hebben. Dus heb een deken-koop-verbod.

Borstels, ik weet niet waarom maar moet elke borstel hebben die er is. En de helft gebruik ik nooit. Massageborstels vind ik wel fijn dus daar zitten een stuk of 10 van in mijn tas.

Dekjes...

Elastiekjes.. Ik koop ze nooit zelf, had eerst van die dunne in zwart en wit (krijg je altijd op evenementen) maar die gebruik ik niet meer want ik heb nu 4000 stuks van die magic braids liggen, ook weer gekregen maar ja wat moet je met zoveel. Die krijg je nooit op :')

Beenbescherming idd, elk paard die ik heb rondlopen heeft zijn eigen beenbescherming in allerlei soorten, helemaal leuk. Maar ze hebben het nóóit om. Echt nooit. Ook niet met rijden :=

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:09

Ik heb een verslaving aan Eskadron dekjes.. :+

Als ik in een winkel kom moet er een dekje mee. Intussen ligt mijn kast vol, maar ik gebruik ze natuurlijk wel allemaal minimaal 1x per maand, haha.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:13

Hier ook schuldig :o

Als is het echt al veel en veel minder dan dat ik eerst deed.

Had ooit echt een halster verslaving.

Heb 3 pony's en zo'n 50 halsters

En tegenwoordig is het vooral dekens :=


Vervelende is alleen dat ik er op stal dus niet veel ruimte voor heb waardoor het grootste gedeelte thuis ligt.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:19

dravergekkie schreef:
Vervelende is alleen dat ik er op stal dus niet veel ruimte voor heb waardoor het grootste gedeelte thuis ligt.

Wees blij, ik heb ze thuis staan dus ik heb van het stallengebouw maar mijn opslag gemaakt, dan blijf je kopen :')

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:28

Bij mijn eerste pony had ik ook belachelijk veel spullen, allemaal zelf gekocht!!
Maar het was een shet, en niks van allen was ze echt nodig, maar stond haar zo leuk ;)

Peesbeschermers 5 setjes
Dekens van elk soort 1
Halsters
Hoefvet en teer (nooit gebruikt)

vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:42

Ik sta aan het begin van een hoofdstelverzameling := heb er nog niet veel - vooral omdat ik van apart spul houd en dat moet dan vaak uit het buitenland komen en/of is duur.

Zo heb ik nu een cavaleriehoofdstel in bestelling bij een Ierse zadelmaker. Ben heel blij want ik zoek al een hele tijd naar zo'n model maar kon het nergens vinden!

Maar voor mijn huidige paard zal ik m dus niet kunnen gebruiken, vrij nutteloze aankoop dus :')