Ik heb net dit account aangemaakt omdat me iets dwars zit en ik denk dat het goed is om dit van meerdere kanten te bekijken.
Ik weet niet zo goed of ik het hier moet plaatsen.. zo niet word ik graag gecorrigeerd

Het verhaal zit zo,
Ik ben een maand geleden ongeveer verhuist naar het buitenland voor een jaar,
ik zit nog op school dus ik kom tussendoor(vakanties) wel terug maar nu was de vraag wat te doen met mijn lieve viervoeter?
Een bijrijdster leek de beste oplossing, maar nu is mijn paard niet de makkelijkste en ik ben er nog niet helemaal uit waar dat nou aan ligt..
Hij is 6 jaar oud, ik heb hem met 4 jaar zelf ingereden (toen was het nog niet mijn paard, maar ik reed voor de eigenaar).
Het was een heerlijk dier, enthousiast, gevoelig, wilde graag werken enzovoort.
Op de manege namen ze hem daarna mee op bosritten, maar na enkele maanden begon hij zich te misdragen, hij gooide iedereen eraf die maar op wilde stappen en uiteindelijk kwam hij ergens achter op de wei terecht.
Zonde!!
Hij heeft toen ongeveer een jaar in de wei gestaan zonder dat er iets mee gedaan werd, maar nu begin dit jaar ging mijn oude paard naar mijn nichtje en had ik weer tijd..
Nooit geschoten is altijd mis en toen heb ik dit paard gekocht, en het ging geweldig!
Hij heeft vanaf het begin geen bok gegeven, wel snel gestrest en veel haast maar dat werd ook beter met de tijd.
Nu op het einde kon ik er echt alles mee en hij leek totaal veranderd.
Nu ben ik dus verhuist en heb ik 2 vriendinnen gevraagd hem te rijden,
vriendinA had eerder met hem gereden, en heeft hem de afgelopen maand gereden tot vriendinB terug kwam van vakantie.
Nu zou zij hem gaan rijden omdat vriendinA naar een andere stal verhuist (niet in de buurt).
Gister is vriendinB gaan rijden, ze wilde met hem naar het bos (is hij gewend) en ik kreeg een later een berichtje dat mijn paard zonder haar terug kwam gerend en vriendinB gelukkig ongedeerd een tijdje later op stal aan kwam.
Hij was gaan bokken en ze was eraf gevallen... hmmm...
Ze is er niet terug opgegaan naderhand.
Ik kom eind volgende maand naar Nederland, 1 week voor vakantie.
Maar nu moet ik beslissen, is het beter om mijn paard tot die tijd te laten staan voor hij straks weer terug bij af is? (natuurlijk word hij dan wel verzorgd maar niet rijden)
Of moet ik vriendinB maar laten doen en we merken het wel.. want dat vind ik gevaarlijk en ook niet goed voor het paard..
Ik heb ook nog geen oplossing voor daarna.. vind het erg lastig.
wat zouden jullie doen?
groeten Jes