mrie schreef:Ik wil altijd een ruin, ik heb al wijven gedoe van mijzelf genoeg én ik wil voorkomen dat ik ooit bedenk dat ik een veulen wil bij mijn merrie. Sommige dingen moet je niet willen.
Tip houd een notitieboekje bij met al je kosten, ook die van 25 cent voor een paar elastiekjes. Het is heel mooi om daar in een later stadium in terug te bladeren en je leert er van geen onzin dingen te kopen.
nuscaniels schreef:Uitzoeken of je er geen twee kan houden.niets leuker dan samen op stap.
Denk dat een wat ouder ervaren paard de beste investering is. Een die het bakwerk al kan waardoor je dochter fijn kan leren en jij er lekker mee naar buiten.
Ik zou ook alvast op zoek gaan naar waar je je paard wil stallen.
Vol/halfpension of doe het zelf.
Ruin of merrie zou ik niet zo op vastpinnen, ik zelf ben echt een merriepersoon maar heb nu toch ook weer een ruin gekocht.
troi schreef:Budget ligt aan wat je wilt. Een leuke doorgereden tinker heb je voor pakweg 3000 euro maar een kwpner met wat wedstrijdervaring wordt een heel ander verhaal. Ik zit niet zo in de wpn-ers maar heb me eens laten vertellen dat een net gereden op basisniveau (b/l) , brave, coole zo op de 10.000 zit. Maar daar kan ik me in vergissen.
troi schreef:Budget ligt aan wat je wilt. Een leuke doorgereden tinker heb je voor pakweg 3000 euro maar een kwpner met wat wedstrijdervaring wordt een heel ander verhaal. Ik zit niet zo in de wpn-ers maar heb me eens laten vertellen dat een net gereden op basisniveau (b/l) , brave, coole zo op de 10.000 zit. Maar daar kan ik me in vergissen.
marvinm schreef:troi schreef:Budget ligt aan wat je wilt. Een leuke doorgereden tinker heb je voor pakweg 3000 euro maar een kwpner met wat wedstrijdervaring wordt een heel ander verhaal. Ik zit niet zo in de wpn-ers maar heb me eens laten vertellen dat een net gereden op basisniveau (b/l) , brave, coole zo op de 10.000 zit. Maar daar kan ik me in vergissen.
Bedankt, ik moet dus gewoon naar de prijs/kwaliteit verhouding kijken. Hoe veel kwaliteit willen we en hoe veel hebben we daar voor over. Even snel op marktplaats kijken en ik zie dat er aanbod is in elke prijsklasse.
marvinm schreef:Bedankt voor alle reacties. Ik ga proberen alles te beantwoorden. Het is dus idd de bedoeling om 1 paard te kopen voor 3 personen. Ikzelf ben 185 lang en weeg tussen de 75 en 85 kg (zomer/winter) mijn dochter is een stuk kleiner natuurlijk maar best lang voor d'r leeftijd. Zou eigenlijk niet weten hoe lang. Op de manege rijdt ze vaak genoeg op grote paarden en ze zal de komende jaren ook nog groter worden natuurlijk. Ik neig nu eerder naar een iets te groot paard voor haar dan een te klein paard voor ons maar dat kan ook egoïsme zijn hoor . We gaan zeker niet over 1 nacht ijs. Ik heb al 2 A4 blaadjes vol geschreven en ben net begonnen en verwacht hetzelfde van hun. Dat gaan we dan naast elkaar leggen en dingen afstrepen compromissen sluiten en afspraken maken. Het budget heb ik nog niet echt bepaald, daar heb ik mij nog niet in verdiept. Wat zou een redelijk budget zijn denken jullie? Les van dezelfde persoon moet natuurlijk geen probleem zijn, maar ik heb idd een heel andere rijstijl. Ik rij nooit met zweep en doe veel met m'n stem terwijl de dames juist andersom doen, maar dat valt aan te passen. Bedankt voor het verplaatsen, wist zo snel niet waar dit thuis hoorde.
Gebruikers op dit forum: Annemiek73, Ruai en 4 bezoekers