Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:27

Es_ther: lekker wandelen :)
s_v: lekker bij de paardjes zitten. Leuk die kerstfoto’s! Bij moonlight moet ik dat niet proberen :=


Ik heb de keuze gemaakt om moonlight op pensioen te zetten.hij beleeft geen plezier meer aan ritjes of wandelen,
En hij heeft van zijn 6 tot zijn 17 met peesblessure gelopen. Bij ons nog nooit dus daar ben ik enorm dankbaar voor <3
Plus dat we eigenlijk niks van hem weten. Hij heeft ook geen papieren (hoefde nog niet in die tijd), we gaan ervan uit dat hij 21 is maar voor hetzelfde geld is hij 26. Hij mag nu gewoon gezelschapspony spelen :(:)

Moest hij nu weer last krijgen van zijn pees, of niet meer lekker mee kunnen met de kudde, denk ik wel dat ik de keuze maak dat ik hem maat gaan. Hopelijk is dat nog lang niet :+:

Sanet

Berichten: 7946
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:32

Mijn knappe grijze duif Afbeelding

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:04

leuke foto s allemaal weer :)

fijn heh als je zo lekker kan genieten van je beestjes....lekker alles op orde en iedereen blij <3

haha grappig altijd die grijze hoofdjes.

Paardje ging wel beter had ik het idee..nog wel snot maar niet zo erg als dat het was :) vond er ook wel weer wat fitter.

Ik ben nu 22 weken zwanger 19 april uitgerekend...dus ben benieuwd ;-)

Ik ga die ouwe sok denk ik toch maar verhuizen...vind het heeeeel moeilijk om een knoop door te hakken. Maar morgen worden ze alweer om 12.00 uur binnen gehaald...vind ik echt geen doen zo kort buiten..dus ga ik even regelen dat ze later naar binnen kan..vind dat echt zielig. Daar en tegen gaat de stalling fors omhoog...en betaalde ik afgelopen zomer al extra voor binnen en buiten zetten en als dat er dan ook nog is boven op komt is dat niet meer te doen. :n

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:12

Succes met de verhuizing!

Afbeelding
Hier gisteren een lekker avond sneeuwritje gemaakt.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:31

Succes met de verhuizing!

Ah heerlijk zeg!


Afbeelding


Afbeelding
Het doel was longeren :') . Maar iemand was een beetje aan het stuiteren..

Sanet

Berichten: 7946
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:48

Dat stuiteren kan erger!
Onder het zadel doet ze het nog erger :D
Maar ik vind haar wel heel lief ;)

Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:17

Hahaha heerlijk!

Van de bokkensprongen indd geen foto’s helaas, ben dan altijd te laat :')

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:01

leuk die ouwe gekkies... die van mij doet dat niet meer ...behalve als ik naar buiten zou gaan wandelen is het nog wel een debiel haha..


wordt net gebeld heeft beestje een bloedneus...maar nu der andere neusgat :\ ze kijken het even aan of het blijft bloeden..balen mn ma is net van stal weg. Ga ik vanavond nog maar even kijken en anders maar weer de da bellen.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:27

nou uiteindelijk gelukkig toch een wondje in der neusvleugel... pfieuww.. maakte me al helemaal zorgen

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:01

Gelukkig viel het mee :)!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:20

Geweldig, stuitetende oudjes :))

Gelukkig viel het mee zondebokje! Hoe gaat het ondertussen met de snotneuzen?
Succes met de verhuizing, je maakt de goede keuze denk ik! Al is het niet evident met zo'n ouder paard natuurlijk...

Vlekje was vandaag zeer aanwezig tijdens onze grondwerk les.. Ze ontpopte zichzelf tot een echt agility obstakel :=
Afbeelding

Gekke meid vindt het super grappig om de koekjes bij de targets weg te gaan snoepen voor Jules zijn neus, je kan dr ook geen ongelijk geven natuurlijk :))

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 09:10

Haha grappig sv! Ja snotneus gaat wel beter maar nog niet weg.. Ze is wel stuk beter in der vel weer dat verschil merk ik wel duidelijk.

Ja die verhuizing.. Ik heb nog geen knoop door gehakt.. Ik weer het gewoon niet vind zo moeilijk! Weetet niet waar ik goed aan doe pff

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:54

Afbeelding

Hier het laatste rondje van het jaar met de oudjes. Wil het niet riskeren met het vuurwerk.

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:51

Hoe gaat het nu zondebokje?
Lekker maddoxx. Wij hebben vandaag ook een kort rondje gewandeld. Bij thuiskomst moest die wel weer ff -om niks- laten blijken dat die zeker nog geen oudje is. Als een bizarre had blazen om de paarden op de fokken en piafferend met machogedrag het terrein op komen. Agja :+

Wij gaan zaterdag nog wel een rondje. Maar hier doen ze niet zo gek moet vuurwerk en voornamelijk in de bossen dus verwacht geen gekke dingen.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:49

Hier gaat alles super met mijn oude heer.
Staat nog steeds bloot, met een kale streep voor de afvoer van warmte
Afbeelding

ik heb een "jaar in the picture topic" gemaakt met mijn topper.... hihihi echt leuk.

En 4 januari komt de osteopaat voor controle, 7 januari de smid voor nieuwe schoenen, en dan in maart weer de tandarts.... dan kunnen we er weer tegenaan!

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:40

Oh ja, 7 januari heb ik een interview met het blad "Vriendin" over Chico.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:12

Wat fijn, zo'n 'groot onderhoud' aan het begin van het nieuwe jaar ElCamino! Ik ben benieuwd naar het interview, gaat het specifiek over oudere paarden? :)

Ziet er gezellig uit maddox! Begint het vuurwerk geknal al zo vroeg bij jullie? :=

Mijn knappe meisje krijgt lekker veel aandacht deze 2 weken, ik heb vakantie, dus veel tijd voor de paardjes!

Wat leuke foto's...
Op het 'blok' in ons speelparkje, ze is altijd zo fier als ze daar op mag staan. Gisteren ging ze zelfs kroelen met haar grote vriend, zo schattig om te zien :+:
Afbeelding
Afbeelding
Vanavond...
Ik heb wat vers stro bij in de schuilstal gelegd, dan vind ik het altijd gezellig om even bij ze neer te ploffen, Vlekje vond dat duidelijk ook gezellig, die kwam even snuffelen terwijl ze van het stro aan het snoepen was <3
Afbeelding

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:18

Helaas wel ja. De paarden staan nét naast een woonwijk, met een bos ertussen. Dat bos is dus dé plek om je vuurwerk alvast uit te testen _-:(

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:19

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:23

Oh wat vervelend Maddox! Hier in BE is het helemaal niet zo'n dingetje om vuurwerk af te steken... Alleen maar op oudejaarsnacht om 24u en dan ook echt lang niet overal, gelukkig! Al geven de mijne er gelukkig maar weinig om. Ik ben wel thuis, dus ga 's nachts sowieso even bij ze kijken, aangezien dit het eerste jaar is dat ze 24/7 buiten staan....
Wel idioot dat mensen vuurwerk testen in een bos... Dat is toch gewoon helemaal niet verstandig? :=

Oh jeetje Nobel, dat zal vast schrikken zijn geweest :(:) Gelukkig zijn jullie er zonder kleerscheuren vanaf gekomen! Op de foto's ziet het er wel echt genieten uit, zo lekker in het winterzonnetje, wat blinkt Nobel nog mooi :j

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:26

Hoe ouder hoe gekker inderdaad! Leuk! Zolang het veilig blijft dan.

Helaas is het ook absoluut niet verstandig, nee, maar of veel vuurwerk afsteken en verstand in sommige gevallen überhaupt mogelijk is? Ik betwijfel het :=

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:31

Dat klopt inderdaad ook Madoxx! Ik zie er het nut niet zo in, al vind ik het wel mooi om te zien bij anderen... Vandaag reed ik toevallig door Breda met mijn zus (naar de IKEA :)) ) en ik schrok echt van de hoeveelheid vuurwerk reclame, dat zijn we hier in BE niet gewend... Zus werkt voor een Nederlands bedrijf en was het dus al wel gewend, ik was helemaal gechoqueerd :=

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:33

Ja, het is echt een obsessie. Lijkt wel erger te worden hoemeer we het beperken.

Meneer was het vandaag niet eens met mijn kapsel...

Afbeelding

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:59

Zie een hoop leuke foto’s en verhalen voorbij komen :)
Ben laatste tijd erg druk maar ga binnenkort even uitgebreid bijlezen en zelf weer reageren hihi.
Met mijn oudje gelukkig alles goed <3
Kaptoom gekocht en heerlijk aan het trainen met het rechtrichten, helemaal leuk!
Afbeelding

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:14

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt