Oefencross Sappemeer, jump en cross 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EvaCynaretta

Oefencross Sappemeer, jump en cross 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 04:28

Hii!

Aangezien ik nog geen topic over dit jaar voorbij zag komen dacht ik ; laat ik er een posten
Ik vroeg me af wie er nog meer naar de oefencross van Sappemeer gaan ( ruiters, fotografen, toeschouwers ? )
Het is voor m'n paardje en mij de eerste keer, ze heeft nog nooit gecrosst en ik nog nooit met haar Dus ik hoop dat we er heelhuids doorheen komen haha!
Graag hoor ik wat jullie van de hindernissen vinden, zijn er nog speciale hindernissen waar jullie tegenaan lopen?
Ik ben benieuwd wie er nog meer gaan! ☺️

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 06:44

Ik doe mee! Start om 9:40 met nummer 1021 met mn haflinger :)

Ik vind de hindernis een beetje spannend en dat was de plank die een beetje scheef staat met tapijt erop.. Weet alleen het nummer niet meer. Die was aardig hoog dus denk dat ik daar omheen ga :')

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:01

Ik wou graag mee doen maar was een beetje kort dag dus denk volgend jaar. :j :)

geven jullie updates?
zou het ook leuk vinden om foto's zien *-:) om de kijken wat ik nou gemist heb :=

EvaCynaretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 12:01

Afbeelding
We did it!
Heb nog wel onderuit gelegen met m'n Knollie, we gingen de bocht om in volle vaart en het was daar schijnbaar zonder ijzers en stoten toch wat glad, er daarna weer opgeklommen en zo verder gereden braaf peerd!
Heb de water hindernis niet gesprongen dat durfde ze niet en de afsprong niet gedaan ivm het mulle zand.
Voor nu een foto, en ' helaas niet meer!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:28

De afsprong heb ik in draf gereden die vond ik ook wel spannend om in galop te doen.. Hoorde dat er nog meer mensen waren uitgegleden. Toch wel blij met mn ijzers en stoten dan.. Die van mij ging in 1x het water in en hadden alleen een weigering op de 1e rioolbuis van de 3. Dus ik heb erg fijn kunnen rijden. Ben benieuwd of er nog wat fotos zijn gemaakt.. Had mn gopro op maar die wou niet aan toen ik moest beginnen :')

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:15

EvaCynaretta schreef:
[ [url=m/euUo9w.png]Afbeelding[/url] ]
We did it!
Heb nog wel onderuit gelegen met m'n Knollie, we gingen de bocht om in volle vaart en het was daar schijnbaar zonder ijzers en stoten toch wat glad, er daarna weer opgeklommen en zo verder gereden braaf peerd!
Heb de water hindernis niet gesprongen dat durfde ze niet en de afsprong niet gedaan ivm het mulle zand.

super leuk!
Niks aan de val over gehouden?

was het een "enge" cross (rare hindernissen en zo?

Nog ff een vraag: mijn paard vertikt het om het water in te gaan wat moet je dan doen? is het toegestaan om het water dat over te slaan?

EvaCynaretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 13:43

Pauley schreef:
EvaCynaretta schreef:
[ [url=m/euUo9w.png]Afbeelding[/url] ]
We did it!

super leuk!
Niks aan de val over gehouden?

was het een "enge" cross (rare hindernissen en zo?

Nog ff een vraag: mijn paard vertikt het om het water in te gaan wat moet je dan doen? is het toegestaan om het water dat over te slaan?

Hii,

Paard heeft gelukkig niets, ik heb een wat dikke lip maar verder niets.
Het is een oefencross dus alles mag niks moet! ☺️

EvaCynaretta

Re: Oefencross Sappemeer, jump en cross 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 13:46

Hier nog wat foto's ☺️
De vele foto's zijn van de laatste hindernisAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:18

Hii,

Paard heeft gelukkig niets, ik heb een wat dikke lip maar verder niets.
Het is een oefencross dus alles mag niks moet! ☺️[/quote]

Gelukkig!
oo oké dat scheelt weer anders moest ik heel hard gaan trainen om het water :\

Leuke foto's!

Pauley

Re: Oefencross Sappemeer, jump en cross 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 07:36

Nog een vraag: :')
Op de website staat dat peesbescherming verplicht is. moet je dan echte cross beschermers hebben of mogen van die "normale" ook? en dan alleen voor ook ook achter?

EvaCynaretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 08:07

Pauley schreef:
Op de website staat dat peesbescherming verplicht is. moet je dan echte cross beschermers hebben of mogen van die "normale" ook? en dan alleen voor ook ook achter?

Het is wel aan te raden om goede bescherming te hebben zeker ivm riet ( wat kan snijden ) of als je toch een keer wat raakt!,
ik reed zelf met BR Ultimo, die zijn toch sterker en harder dan gewone peesjes, en springschoenen zijn ook aan te raden ☺️

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:59

EvaCynaretta schreef:
Pauley schreef:

Het is wel aan te raden om goede bescherming te hebben zeker ivm riet ( wat kan snijden ) of als je toch een keer wat raakt!,
ik reed zelf met BR Ultimo, die zijn toch sterker en harder dan gewone peesjes, en springschoenen zijn ook aan te raden ☺️

Bedankt! :):)