Gouden bokt veulen tot in de ring bij een Rio ganger op HE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Gouden bokt veulen tot in de ring bij een Rio ganger op HE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 16:50

Lang lang geleden (2011) was er eens een klein beige wezentje dat na wat opstart problemen altijd vrolijk en blij de wereld tegemoet zag. (geboren met hulp, terug geslagen voorbeen, reden daarvan waren ongetwijfeld de iets kromme beentjes, dat is helemaal goed gekomen, net zoals de gewrichtsontsteking die ze heeft gehad)
Afbeelding

En ergens is besloten dat roze haar kleur is :D :+ >;) _O-

Aangekomen bij de opfok, ja, toen had ze ook al eigen mening over zaken.
In dit geval was het gootje met klinkertjes het probleem, leek onneembare vesting.
Afbeelding

Er volgden een paar jaren in de opfok, lekker jong zijn, niets hoeven. Helemaal aan de andere kant van het land.

Toen je 3 was werd je beleerd voor onder het zadel en tot op de dag van vandaag heb je eigenlijk geen voetje verkeerd gezet. Was gewoon opstappen en wegrijden.
Afbeelding

Je ging dat jaar (2014) mee naar Horse Event en smeerde hem aan de hand in de inrijring :+ :o :D :D , klein monster!!! Maar bij het rassendefile hadden we speciaal nog een meeloper geregeld, maar toen gedroeg je je keurig! En we kregen hulp van een andere fjord.
Afbeelding

Die winter (2014 - 2015) ging je naar een paddock paradijs... Dus langdurig vakantie.
In de lente werd je weer opgehaald met het idee dat je doorgereden zou worden en verkocht en na nog geen maand thuis deed je je L onderling oefendressuur debuut, je deed het super, oke, aanleuning niet contstant, iets met speedy conzales galop en nog zo wat van die dingetjes, maar voor je opleidings niveau super gedaan.
Afbeelding

Helaas... je had een sarcoid... en ik een auto in mijn achterbak, dus daar ging het idee van je doorrijden en ik had altijd gezegd, als ik haar verkoop gaat ze netjes beleerd de verkoop in zodat ze alle kansen krijgt in het leven, nou voorlopig zat ik er dus nog wel mee.
Deze periode ben je echt wel paar keer heel heel zielig geweest.... ondanks volle bak metacam, maar het resultaat mag er zijn!
Topic daarover is te vinden in mijn onderschrift.
De keren dat je te rijden was kon ik er weer niets mee helaas, heb nog poging gewaagd tot lange leidselen, maar dat werd hem vanaf mijn kant niet en zo stond je best lang te niksen en na de sarcoid op je been had je er vervolgens 1 op je neus |( . Die met je neus was minder vervelend dan die aan je been uiteindelijk.
Been in link (niet openen!! voor gevoelige magen)
http://boktimg.nl/img/m/IaI7qN.jpg
http://boktimg.nl/img/m/k25ZkF.jpg

Eindresultaat been, geen enge foto.
http://boktimg.nl/img/m/CroWRk.jpg

Neus in link (niet openen!! voor gevoelige magen)
http://boktimg.nl/img/m/CBbyCN.jpg
Eind resultaat neus, geen enge foto.
http://boktimg.nl/img/m/kRKIbG.jpg

De sarcoiden gingen *\o/*

Je werd volwassener en je werd beleerd voor voor de wagen, helaas niet zelf kunnen doen, maar je bent naar super adres gegaan, je attitude bleef, gewoon Hepsie! Eigenwijs, vrolijk en honds brutaal, met eigen mening.
(Op beleer bedrijf lag op dag 2 of zo... de waterleiding eruit, iets met pony die hem te pakken had gehad? en later in ander stalletje heb je het gepresteerd de lepel uit de waterbak voor je box neer te gooien, jup... je hebt wel weer een bijzondere indruk achter gelaten.)
Afbeelding
Ik ga de waterbak NIET in!!!
Nou oke.... omdat je het zo vriendelijk vraagt, ga ik toch wel... (dit was natuurlijk wel na 10 minuten vriendelijke discussie dat alleen voorwaarts door het water een optie was)
Afbeelding

Ja, dat mennen is wel besteed aan de mini taxi
Afbeelding

Je bleek overigens een prima zeepaard te zijn.
Afbeelding

Dan schrijf je je met dwaze kop in voor de fjorden keuring diploma rijden een B proefje zou toch allicht nu net moeten kunnen? Je hoeft natuurlijk niet overal een 10 voor te hebben.
Zo gezegd zo gedaan en mevr. kwam thuis met haar B dresuur diploma met 195 pnt, een A spring en B springdiploma en zo weinig ze eigenlijk wegens omstandigheden normaliter doet, zo stinkend haar best deed ze deze dag, want ze werd ook nog 3e bij het bestgereden fjorden paard.
(die diploma's (moet er nog een LL bij hebben of nog gaan iboppen) heb je nodig om je paard model of ster te krijgen, NAAST de punten die ze uiteraard op exterieur krijgen)

En in nog dwazere bui shrijf je je in voor een bokt clinic sgw -O- _O- :roll: >;) Was ik nou wel goed bij mijn hoofd? Ik rij haar niet of nauwelijks, ze had afgelopen 2 jaar misschien 10 x gesprongen en nog maar recent viel het spring kwartje, maar ja.. het is zo leuk.. en zo'n mooie kans om haar kennis te laten maken met vreemd terrein, lawaai, cross hindernissen etc...
Dus afgelopen zaterdag lichtelijk stoned van de pillen, maar who cares, deden we mee aan de sgw clinic, en jeetje... wil iemand ons van die roze wolk afschoppen?? Ze deed het echt super!
Marijke de Geus gaf ook heel relaxt les, precies wat een onervaren paard nodig had, vertrouwen!

Afbeelding

En he! de mini taxi in de ring met Tim Lips een Rio ganger! Wie had dat gedacht voor een fjord :oo (ooohhh, wat zeg ik nou!)
Afbeelding
En kijk nou! De mini taxi kan ook over die hindernis!! (oke, in Rio stonden ze wel ietsje hoger 8-) :D {:} )
Afbeelding

Afbeelding
Mijn kleine brutale opwind kip was wel wat drukker en lastiger te sturen dan thuis, maar he!!!???
Ik vond dat ze zich voorbeeldig gedroeg.
Afbeelding

Afbeelding
Oh cap zakt hier steeds op mijn bril, de capcam die ik droeg voor Maureen95 haar vlog haalde mijn cap uit balans, maar goed dat ik er nog bril als stutwerk onder had zitten.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 16-09-16 09:42, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Linkje werkend gemaakt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:54

_O- Geweldig topic heb je gemaakt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:56

Mooi roze is niet lelijk :))
Ze deed het echt goed!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:57

Wat een heerlijk topic!! :)) Jullie waren een genot om naar te kijken. :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:58

Wat een super leuk beestje, je hebt haar geweldig omschreven! Gaaf dat het zo goed ging! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:59

Gaaf zeg! :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 17:01

Afbeelding
Ha ha, eigenlijk is het een vreselijk nest! Staat nooit stil, je kan 4 x zeggen niet doen en de 5e x doet ze het gewoon weer met sparkel eyes en oortjes op jippieee!!! En ze staat altijd, altijd, altijd met iets in haar waffel!!!!

Maar dat blije brutale ADHD gedoe is ook wat haar zo leuk maakt en anders.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:05

Wat leuk beschreven, ik word er gewoon jaloers van :o

wendy1987

Re: Gouden bokt veulen tot in de ring bij een Rio ganger op HE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:09

Ze is echt zo leuk!! En je omschrijft het ook altijd geweldig! Heerlijk dier lijkt me het!! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:14

Wat is de tijd toch belachelijk snel gegaan! :wow:
Leuk dier. <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:21

Ik heb jullie zien rijden bij de SGW clinic, herkende jullie gelijk! Zo leuk :D fijn dat ze het zo goed deed *\o/*

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:32

Hepsie <3

Heerlijke dondersteen, meest veelzijdige pony ever, eigenwijze tante die bij iedereen een glimlach op het gezicht toont en ondanks dat het een drukke tante kan zijn geeft ze je toch heel veel vertrouwen dat ze alles gewoon voor je zal doen (mits je het vriendelijk vraagt ;) )

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:40

Hepsie!! <3
Wat is ze leuk en wat deden jullie het goed op HE!
En heel stiekem hé, kijk ik liever naar die kleine beige apekop die heel stoer de hindernissen springt dan naar Tim Lips. Ik bedoel, Tim Lips is best leuk, maar jullie straalden veel plezier uit en waren erg leuk om te zien! :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:49

Dat is Hepsie?!????!!! Wow, wat gaat de tijd hard!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:54

Hepsie is echt leuk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:55

Wat ziet ze er super uit!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:58

He daar is Hepsie, wat is het toch een leukerd ! En roze is helemaal haar kleur hoor, houden zo !

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:13

Oh die is mooi opgedroogd zeg !!! Prachtige fjord :j
Leuke allrounder zo te zien en gelukkig hersteld van de narigheid!
Ga je haar nu zelf behouden toch of heb ik dit gemist?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:05

Knappe hepsie op stal heeft ze idd een onwisbare indruk achtergelaten en stiekem ging ik natuurlijk elke dag even kijken bij haar <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:16

Oh je dergelijk gedrag gaat er dus niet uit? :') Ik heb zo'n twenter staan die verdacht veel lijkt op jouw hepsie kwa gedrag....

Maar wat een heerlijk topic! Ik heb best een baaldag gehad vandaag en naargelang ik aan het lezen was, kreeg ik ook een glimlach die breder en breder werd!
Wat een heerlijk koppel zijn jullie! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:21

Fantastisch topic! Heerlijk zeg! Wat een leuk duo zijn jullie! En oh wat was het leuk dat Tim het ook gewoon deed he...bij jullie meerijden! :):)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:26

Superleuk geschreven weer, zoals we van je gewend zijn :D knappe Heps!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:33

Stoer stel zijn jullie!

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:03

De hepsefleps doet het toch maar even.
Stoere halfzus is ze.
Ga Denna deze foto's laten zien, is ze voorbereid voor volgend jaar.
Ik vrees dat die kuren echt wel van de vader komen, Denna kent er ook wat van.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:56

Hepsieeeee *\o/*

Roze staat haar goed, en is het alweer zo lang geleden ja dat hepsie op de wereld kwam huppelen. Nog vele leuke jaren te gaan !!

(hoe hoog is ze nu eigenlijk geworden?)