Kleine zwarte Gribaldi pakt het werk lekker aan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Kleine zwarte Gribaldi pakt het werk lekker aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 10:27

In februari heb ik samen met mijn 14-jarige dochter dit super leuke paard gekocht. Zij werd te groot voor haar pony en ik was het zat om altijd maar paarden voor een ander (fokkers) te rijden. Dus na 1 dag paarden kijken, kwamen we deze (kleine) zwarte jongen tegen.

Cokes heeft voordat hij bij ons kwam niet veel gedaan, of althans niet een hele consequente training c.q. opvoeding gehad. Mijn dochter doet daarom veel grondwerk en werkt met balkjes en ik rijd hem 3x per week wat meer dressuurmatig. Helaas heeft hij een paar weken geleden zichzelf flink verstapt in de paddock en kreeg vervolgens een lichte gaskoliek, waardoor de training stil lag. We hebben ervoor gekozen om hem afgelopen zomer dan ook lekker te stappen aan de hand en heerlijk op het land te zetten. Op deze foto's zit ik er dan ook pas weer voor de 3e keer op.

Ik train hem op L/M niveau en alles moet uiteraard nog veel meer bevestigd worden en ook merk ik dat hij weer erg scheef is. Heel veel schakelen is voor hem wel nodig, maar dat is nog wat tricky met zijn schouder die hij er best wel eens lekker uit durft te gooien. Ik ben dus nog erg voorzichtig en probeer hem lekker te gymnastiseren. We rijden ook lekker laag in en uit, maar hiervan heb ik geen beelden.
We hebben de komende maand begeleiding van een revalidatiecoach om ervoor te zorgen dat hij zijn lijf weer lekker gaat gebruiken en ik niet te hard van stap loop in de training. En ja, hij is een beetje buikig, maar dat trainen we er wel weer af :Y)

Alles mag nog veel actiever en met veel meer afdruk, maar ik ben reuze blij dat de blessure achteraf meeviel en dat we weer kunnen opbouwen. Als het allemaal goed gaat, dan neem ik hem in het najaar mee in het M dressuur en gaat mijn dochter hem in de B of het L1 starten in het voorjaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pasje opzij. Hij loopt de zijgangen met 2 hoeven in zijn neus, maar ik gebruik nu maar kleine stukjes om hem rechter en sterker te maken.

Afbeelding
Klein beetje het kontje naar binnen zetten

Afbeelding
Volgens mij beloon ik hem hier na het aanspringen in de rechtergalop

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Die 2 hebben een hele speciale band

Afbeelding
Balkjes en lage sprongetjes doen we minimaal 1x per week. Vindt hij erg leuk!
Afbeelding
Met mijn dochter

Afbeelding
Blij ei die zijn eigen pirouettes wel oefent

josje4

Re: Kleine zwarte Gribaldi pakt het werk lekker aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:57

Wat een mooi koppie <3 Leuk dat jullie zo een paard kunnen delen! Veel succes met deze knapperd!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 11:21

josje4 schreef:
Wat een mooi koppie <3 Leuk dat jullie zo een paard kunnen delen! Veel succes met deze knapperd!

Dank je wel. Jij ook een gribaldi zie ik!
Wat een heerlijke dieren om mee te werken zeg. Hoop dat mijn dochter er straks een super fijn wedstrijdpaard aan gaat krijgen <3

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:50

Ja die van mij heeft ook echt een top instelling! Gaat vast wel goed komen met de wedstrijden ;)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:58

Wat een prachtpaard, geniet er van!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:03

Mooi hoor; veel plezier samen +:)+

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:58

Erg leuk paard!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:04

Wat een leuk paard. En wat een geconcentreerd koppie heeft hij tijdens het werk, je ziet nog net niet het puntje van zijn tong omdat hij zo zijn best doet

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:59

Rijtechnisch kan ik niet veel verkondigen, maar wat een leuk dier! Echt een donkere schoonheid, vind hem zeker niet misstaan op je foto's en als hij alleen maar knapper wordt met het trainen :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:07

Echt een sprekende gribaldi nakomeling!
Wat een leuk dier om te zien, vind de foto samen met je dochter ook erg gaaf!
Dat gaat vast helemaal goed komen in de wedstrijdring.
Hoe groot is hij?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 14:26

Hij meet 1.64 en ik ben 1.73 en mijn dochter is 1.70. Dus hopelijk groeit ze niet veel meer :P