Niet dat ik nu een groot zeiktopic wil openen en het plezier van veel mensen wil verzieken, maar ik ben heel benieuwd hoe jullie er tegenover kijken en of ik wellicht veel gemist heb
Vandaag voor de 8e keer naar HE geweest, eigenlijk standaard prik met mijn moeder. In 2008 zijn we voor het eerst geweest en sindsdien eigenlijk ieder jaar. Vorig jaar als deelnemer met Winston meegedaan aan de SGW-clinic en dit jaar weer als bezoeker.
Heel lang getwijfeld wel, uiteindelijk toch maar gegaan. Toch altijd leuk om een dagje met moeders op stap te zijn
Maar, we zijn het er wel over eens dat dit de laatste keer was.. Ik vind het jammer dat er weinig vernieuwend is en ook de stands vielen dit jaar erg tegen. De eindshow vond ik nogal saai en de shows en acts die we gezien hebben, waren niet heel bijzonder. Maar misschien hebben we veel gemist?
Als ik kijk naar het rassendefilé, was dat in het begin echt keileuk. Veel rassen werden voorgesteld, elk ras liet zien waar die goed in is en kreeg ook echt even een paar minuten de spotlights. Vandaag werd het afgewisseld. 5 rassen die een rondje door de ring deden en daarna 1 ras die individueel wat liet zien. Dat concept is opsich wel leuk, maar als je dan eerst de stoere IJslanders door de baan ziet gaan en daarna na een soort van Kür op muziek zit te kijken, valt dat toch tegen. Maargoed, dat is natuurlijk aan de mensen van de rassen om in te delen. Ik vind het wel veel leuker om een onbekend ras als de Camargue langer te zien en daar meer over te weten te komen dan een proefje van een Welsh pony.
De eindshow vond ik ook erg tegenvallen. We hebben meneer Pignon natuurlijk al eens eerder gezien, en dat was spectaculair. Staand op 2 paarden springen. Oke, hij is er af gevallen toen maar dat liet enkel zien hoe lastig het is om met paarden te werken toch?
Vandaag leek het niet meer dan de paarden rondsturen met een zweep, een paar grapjes uithalen met een veel te dikke shet op korte pootjes (oke toegegeven, die was géniaal
) en een veulen de ring in halen om het hele publiek enthousiast te krijgen. Ben ik nu de enige die het jammer vind dat er weinig vernieuwends is? Ik zou graag juist meer takken van de sport terug willen zien. Denk aan TREC op hoog niveau? In volle galop onder de balken door... gaaf!! Of Polo? Ik durf te wedden dat het halve publiek van HE nog nooit een polowedstrijd heeft gezien...
Tsja en dan de stands... Weinig stands met kleding. Ik was min of meer op zoek naar een leuke winterjas maar heb maar 3 of 4 stands gezien waar kleding verkocht werd. Héél véél voerbedrijven. Overal stonden ze met hun beste supplementen en voeding etc. Ja daar heb je niks aan als je geen eigen paard hebt natuurlijk
. En ik vind het heel jammer dat er nog maar weinig dingen gratis weggegeven worden.. De eerste jaren dat ik ging kwam ik thuis met tassen vol. Magazines over dit, folders over dat, pennen, petjes, noem maar op... Dit jaar? Een gratis blad Ros en een Horseman. Erg jammer vind ik het dat Bit en Hoefslag niet wat gratis bladen uitdeelt. Of het nieuwe blad Level Up. Vorig jaar nog gratis wat bladen meegenomen, dit jaar helemaal niets... Maargoed, daarin ben ik misschien te Nederlands om gratis dingen te verwachten
Meer mensen die dit zo zien? Of heb ik gewoon het hele programma gemist en ben ik straal voorbij de leuke stands gelopen??
Overigens: Als deelnemer met je paard naar Horse Event raad ik iedereen aan, want dat is zó vet
Dat was echt het hoogtepunt van mijn paarden-2015!
Voor 5 min leuk, maar leek een halfuur hetzelfde. Die van vorig jaar vond ik wel erg leuk! Ik weet niet of ik volgend jaar weer ga. Ik ga eigenlijk meer voor de gezelligheid dan om iets te leren of kopen dus ligt eraan of een vriendin gaat
)