Terug van weggeweest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesss_amigo

Terug van weggeweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 13:19

Ruim drie maanden geleden begon de "ellende". Amigo begon onregelmatig te lopen, verbeterde soms, maar uiteindelijk raakte hij echt kreupel. Heel veel onzekerheid en onduidelijkheid maakt mij dat ik met hem naar de kliniek ben gegaan. Uitslag? Een verbening van het hoefkraakbeen (Wat ik al min of meer wist) maar ook een geïrriteerde gewrichtsband. Spuit gehad, ander beslag en rustig aan verder.
Na twee maanden mocht ik eindelijk weer een beetje draven onder het zadel, en nu sinds twee weken ook galopperen en écht dressuren. In het begin vond ik het doodeng; bang dat hij weer kreupel zou gaan lopen, maar het gaat tot nu toe goed *\o/*
Zijn conditie (met name op spieraanspanning) is natuurlijk wat achtergesteld geraakt. Het opgericht lopen kostte weer wat meer moeite, maar nu langzaam maar beetje komt de oude sterke Amigo weer terug. En dat wil ik maar al te graag met jullie delen!

Ik moet eerlijk zeggen, na twee maanden niet gereden te hebben is ook mijn houding weer wat verslechterd := De foto's openden mijn ogen ook nog eens extra; wel handig, want nu weet ik wel waar en weer aan gewerkt kan worden!

Wat mij het meeste op viel:
- Stipt op 1 staan toch wel mijn handen/armen; ik moet mijn handen veel meer gaan dragen en ook wil ik vaak mijn armen wat vast zetten en sterk worden in de binnenhand. Vaak heb ik mijn handen ook niet op gelijke hoogte. In galop is dit het ergst: hier leg ik mijn handen zo wat op mijn schoot _-:(
- Met name in stap; recht op blijven zitten en in het algemeen meer boven hem uitkijken.

De rest laat ik maar even aan jullie over :) Ben benieuwd naar jullie meningen/tips

1. Lekker instappen
Afbeelding
2.
Afbeelding
3. Wat achter de loodlijn
Afbeelding
4. Andere kant op; vooruit kijken! ~~}>
Afbeelding
5. Dit vind ik een fijn beeld :)
Afbeelding
6. Hier zie je duidelijk dat mijn handen niet op gelijke hoogte zitten
Afbeelding
7. Galopje
Afbeelding
8. Op zich wel mooi opwaarts, maar tdh
Afbeelding
9. Galopswissel
Afbeelding
10.
Afbeelding
11. Hier op zich wel mooi op de loodlijn, maar naar mijn idee wat 'lang' in zijn nek
Afbeelding
12. Middenstap
Afbeelding
En nog twee portret fotos <3
Afbeelding

Afbeelding

Bye bye :evaw:

FriesWytske

Re: Terug van weggeweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:51

Mooie combi zijn jullie.

Maar je handen hoeven echt niet hoger. Je hebt er nu een mooie lichte knik in. Wel mag je inderdaad je handen even hoog doen. En ook rechtop. Verder mag je je teugels wel korter doen. Nu heb je je handen op een aantal foto's nog net niet op je benen zitten.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:10

FriesWytske schreef:
Mooie combi zijn jullie.

Maar je handen hoeven echt niet hoger. Je hebt er nu een mooie lichte knik in. Wel mag je inderdaad je handen even hoog doen. En ook rechtop. Verder mag je je teugels wel korter doen. Nu heb je je handen op een aantal foto's nog net niet op je benen zitten.

Precies wat ik ook dacht.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 19:02

Bedankt voor de tips! Neem ik zeker mee!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:48

Jullie gaan echt weer de goede kant op :) Gelukkig kan je weer lekker rijden met Amigo! En het ziet er echt super netjes uit!

De puntjes die ik zag heb ik je al verteld :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:26

Blijkbaar heeft niemand anders tips voor je :P

poown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:10

Fijn dat je weer met hem aan de gang bent en dat hij goed blijft!! Hij lijkt vooral in de galop wat sterk aan de voorkant. Persoonlijk zou ik hem veel lager en ronder instellen. Dus meer over de rug rijden, hij wil zelf graag lang worden dus dit is een paard wat je zelf wat bijelkaar moet houden/rijden. Hij kan nu dan wel tegen de loodlijn lopen maar met een weggedrukte rug. Als hij door krijgt hoe hij aan elkaar moet lopen kun je hem vanzelf meer bovenin en tegen de loodlijn aan rijden. En in de stap loopt hij in telgang (2 benen aan 1 kant tegelijk naar voren/achteren, is vaak spanning of vasthouden. Foto 3 vind ik het fijnste beeld.