[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:03

jaah geweldig genoten die trotse toetjes van de kinderen, ik ben bang dat dit dus hier ook gaat gebeuren ;).

jeetje77

Berichten: 3481
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:44

Wat een super mama met zulke ideeën. En idd vast heel vermoeiend om nooit echt te stoppen met bedenken.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 11:50

Dankjewel allemaal :D
Ja ik ben best een stresskip met al die gedachtes die nooit stoppen. Ik kan ook niet stil zitten, niet ontspannen dat brein dat gaat maar door ;') Maarja zo ben ik gewoon :')

Ja leuk Kwita gewoon doen! :D en wel foto's maken he :D

Net spontaan lekker met het blok bezig geweest. En wat waren die dieren weer braaf met zijn allen.
Ja allemaal.

"Wie wil er een brokje?? Niet allemaal tegelijk... Ach waarom ook niet?"
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 12:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja ik kan het niet laten, dan moet je er via de kont er weer af. :+ :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 14:37

En een fillumpjeeee :Y)


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 15:58

Vandaag een fijn buitenritje kunnen maken! Het was al weer een een tijdje geleden, maar Nick deed het braaf.
Stresskip dat ik ben vond ik het natuurlijk weer doodeng om over die welbekende drempel te stappen. "Het is al weer zo lang geleden dat we buiten gereden hebben. En hij heeft al maanden geen magnesium meer gehad. En hij komt zo uit de paddock en het is midden op de dag, dus overal verkeer en... en... en....".
"Trap die grizzlyberen nou eens van de weg!"
"Oké..".
Eenmaal op Nick's rug zakte te spanning gelijk af en hebben we een mooie ronde gemaakt!
Zo midden op de dag zijn we van alles tegen gekomen. Het was druk met verkeer, mensen, tractoren, nou van alles eigenlijk. Ook gekke koeien, nieuwsgierige jaarlingen en ander grut. Maar Nick bleef netjes naar mij luisteren. Ja, soms moest ik wat meer mijn best doen, maar toch. Hij deed het braaf! En dat resulteerde in een galopje over verschillende zandpaden, lekker veel draven en zelfs door grote waterplassen! Want die lagen er na gisteren genoeg :)
Dat alles natuurlijk wel met steun van Daan, onze stabiele factor :D
En we kregen nog een heus applaus van Marloesje. Omdat we zo mooi over de zandweg galoppeerden én over een waterplas sprongen.
Zo. En nu lekker nagenieten. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:19

+:)+
lekker bezig!!!!

Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:43

Leuk hoor, ziet er relaxed uit!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:12

oh ik vind het zo leuk dat je man en kinderen er vaak bij zijn...gewoon die beren in de kast zetten en lekker je ding doen, jullie doen dat zo goed samen!

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:43

Wat leuk hoe Nick en jij vooruit zijn gegaan. Jullie band is echt zo gegroeid! Nick is volgens mij ook veel relaxter geworden.

Hoe gaat het nu met bliksem zijm voetjes?

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:29

Herkenbaar, een hele berenkudde op de weg verwachten. En dan toch gaan en dan valt het mee. Ik vind je nog steeds stoer omdat je ondanks je twijfels het toch weer doet, samen met SuperNick en superman en superkinderen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 22:41

Dankjewel allemaal :) Ja die beren op de weg zijn er altijd, moet die toch maar eens wegsturen!
Ben ook heel blij dat Daan met me mee wilde gaan. Hij vond het ook leuk om even mee te fietsen. Gewoon het feit dat hij er bij is en me er door praat. Gewoon samen kletsen en op spannende stukjes moedigt hij me aan. Het is gewoon echt mijn eigen onzekerheid. Angst voor het onbekende.
Ik had heel erg zin om even een buitenritje te maken, maar ik durfde niet alleen. Dus dan ben ik Daan heel dankbaar dat hij tijd voor mij vrij maakt! Want hij is druk genoeg, ookal heeft hij vakantie.

Bliksem zijn voeten gaan goed! Alleen de hoefsmid moet wel weer komen voor Nick, want die hoeven groeien best snel! Mag wel weer een stuk af, want na de rit had hij wel losse flapjes.

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 00:34

heerlijk stukje weer, zoveel respect voor jou en nick dat jullie het toch maar doen ondanks die beren
zelf rijd ik nu al meer dan een jaar niet meer puur door angst, soms zou ik wel een klein beetje van jou doorzettingsvermogen willen hebben.

Fijn dat bliksem beter gaat ^^

missfalki
Berichten: 2274
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:51

Leuke up date's

Herkenbaar die beren op de weg .... :x
daarom zit ik op Beer, en rij ik op/over de weg :j

Groet Karin.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 21:44

Sjonge, zo is de drempel te hoog en zo trek ik Nick uit de weide en ga zonder zadel op pad en neem de kinderen en hond mee!
Ik denk dat de beren even niet thuis waren. :')

Na het eten de hond, kinderen en het paard uitgelaten. Klein rondje over het industrie. Waar het - tegen verwachting in - nog best druk was zo op de vrijdag avond! Weer een mooie oefening gehad, want we kwamen het een en ander tegen.
Marloes en David luisterden keurig naar mijn aanwijzingen! Dat moet ook wel, anders is dit niet te doen samen. Ze deden het súper goed! En hadden er plezier in. Ze weten gewoon dat ze continue de aandacht erbij moeten houden en echt naar mij moeten blijven luisteren. Ook kleine Marloes op haar nieuwe fiets, die soms niet helemaal snapte wat ik bedoelde en toch ontzettend haar best deed! Ze bleef heel alert op mijn aanwijzingen.
Oscar had ik geen omkijken naar, die bleef de hele rit keurig naast de rechterflank van Nick lopen. Ook toen we langs een veldje met konijnen draafden.
We kwamen onder andere twee bedrijfsfeestjes tegen waar muziek klonk en feestende mensen wat naar ons riepen. Ze vonden onze 'kudde' mooi. Ook een paar busjes met klapperende aanhangers en een super lange vrachtwagen met zwaailichten waren geen probleem. De kinderen en dieren bleven netjes naar mijn aanwijzingen luisteren. En zo konden we het verkeer veilig en netjes passeren.
Ik had onze kudde onder controle en dat voelt goed!
En dat alles ook nog eens zonder zadel :D Ben heel trots op de kinderen en de dieren!
Als je duidelijk grenzen stelt en afspraken maakt, kun je samen heel veel leuke/bijzondere avonturen beleven! Want dan kan alleen als je elkaar vertrouwd en goed naar elkaar luistert!
Het leuke is dat iedereen zijn eigen plekje heeft. David voorop, Marloes achter David, Oscar naast de rechterflank van Nick. En ik heb vanaf Nick mooi overzicht. Kan ik iedereen in de gaten houden.
En naast dat er geconcentreerd naar mamma werd geluisterd, waren Marloes en David lekker aan het zingen en race geluiden aan het maken. Want het was ook gewoon leuk en hadden de draf er soms lekker in :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:59

Prachtig! Het is ook een mooie kudde!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 11:27

En, na een dag uploaden :Y) . De film!

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:00

Superleuk filmpje weer! En wat luistert iedereen echt goed, vooral ook Oscar. +:)+

_nathalia_

Berichten: 301
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: In Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:01

Leuk filmpje. En wat luistert Oscar goed zeg. Echt opvallend
En de kinderen natuurlijk ook hoor :D
Je mag zeker trots zijn op de kinderen, dieren en jezelf +:)+

Captain

Berichten: 21414
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:24

Wat gaaf zeg! Wat fijn dat je ook weer zo'n bomproof paard hebt en dan twee super gehoorzame kinderen.. Jij kunt wel opvoeden! +:)+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 12:35

Dankjewel allemaal :D

Oscar heb ik zo zelf getraind. Heeft wel bloed, zweet en tranen gekost, maar dan heb je ook wat! :D
Ik ging zo met James en Oscar op pad. Totdat Oscar wist wat de bedoeling was en dan kan je de kudde uitbreidden. Eerst 1 op 1 oefenen.
Ook James moest daar aan wennen, want dat was wel raar met een hond naast zich.
En met Nick was dat vorig jaar precies hetzelfde! Voordat we met Oscar op pad konden, moest ik eerst alleen met Nick op pad. Pas later kon de hond erbij. Niet alles tegelijk. Want ook Nick moest heel erg aan Oscar wennen. Oscar wist intussen wat de bedoeling was. Maar Nick vond het maar raar zo'n hond naast zich. En als ik Oscar riep om weer naast Nick te komen lopen, schrok Nick toch echt wel van die aanstormende hond! Vooral als hij van achter kwam. Maar ook dat is een kwestie van oefenen, oefenen. En Nick is er intussen helemaal aan gewend!
David nam ik eerder met James ook al eens mee, dus ook David kent het. Maar dat Marloes mee ging was helemaal nieuw!
Ze is wel eens mee geweest als Daan er ook bij was. En dan liep ik met Nick aan de hand. Dat is toch weer heel anders dan dat je alleen bent en erop zit. Want dan moet je wel 'streng' zijn in je aanwijzingen. Nouja.. ik ben niet streng maar gewoon duidelijk. Want je stem is dan het enige wat je hebt. Dus moet iedereen goed luisteren :) En gelukkig doet iedereen dat ook.
Want als er geluisterd moet worden ben ik gewoon 'streng'. Daarnaast kan ik de kinderen en dieren 'los laten'. En op het moment dat er weer opgelet moet worden, moeten ze ook alert zijn en gelijk luisteren.
Anders is dit niet te doen.
Al met al heeft dit dus heel wat oefenen en trainen gekost, maar dan heb je ook wat! :D

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:43

Nou, dan heb je zeker wat zeg! Wat leuk om zo met je mee te kijken, ik kan me goed voorstellen dat het hartstikke leuk is om zo met je 'kudde' op pad te zijn :j

Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:33

Ik hou van jouw manier van opvoeding. Zowel van je kids als dieren. Open, duidelijk, eerlijk en bomvol leuke dingen!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:24

;) goed bezig!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 22:42

Wat lief dank jullie :)

Ja ik hou gewoon van duidelijkheid. Ik heb dat zelf ook echt nodig. Zal ook wel mijn autistische kant zijn. (Heb autisme)
Daarnaast geef ik de kinderen zelf verantwoordelijkheid, daar groeien ze echt van. Ze zijn na zo'n ronde over het industrieterrein zó trots op zichzelf! En hoe klein ze zijn leer ik ze gelijk verkeersregels.
David was 2 toen hij al ieder verkeersbord wilde weten. Hij was er nieuwsgierig naar. Hij zat in die tijd altijd op zijn 'troon' (kinderstoel) voorin de auto naast mij. Ik ging vaak alleen met Davidje op pad en dan wees hij met die kleine vingertjes naar een verkeersbord. En dan legde ik het uit wat het betekende.
Later zat hij dan een keer bij opa en oma in de auto en zij stonden versteld hoeveel verkeersborden hij al wist.
Ja, want de meeste moeders zouden zeggen 'ach, daar ben je nog veel te klein voor'. Maar als zo'n kind aangeeft graag iets te willen leren, hoe klein ze ook zijn. Dan moet je dat juist aanmoedigen.
Andersom ook. Als ze ergens nog niet aan toe zijn moet je het niet opdringen.
En dat is echt ontzettend handig nu ze dus echt het verkeer in gaan, dat ze al veel regels weten. En altijd op moeten letten. Ik ben er ook gewoon heel eerlijk in dat het heel erg mis kan gaan als je je niet aan de regels houdt en als je niet goed op let.

Vanmiddag was ik met mijn moeder aan de telefoon en zag vanuit huis hoe Nick ineens in paniek door de paddock draafde. Ik zei tegen mijn moeder dat ik naar buiten moest, maar was al te laat. Nick sprong over/door de omheining de paddock uit. Dus ik smeet de telefoon aan de kant en rende op blote voeten naar buiten. Het viel mee. Hij was in de springweide terecht gekomen en alleen de bovenste draad had hij aangeraakt en die was uit de isolator gesprongen. Kon ik er zo weer terug in doen. Verder geen schade gelukkig.
Het was vanmiddag onstuimig weer en Nick was in paniek geraakt. Maar waarvan?? Ik moest even kijken. De kinderen waren aan het spelen in de speelweide naast de paddock. En er was iets anders dan anders, want Nick was gesprokken van........ een kartonnen doos waar David op aan het kloppen was. :roll: :roll: :roll: :=

Dus tja........ Dat vroeg gelijk om een dozen training :Y) . David moest precies doen wat hij deed toen ik er niet bij was. Gooien met de doos en er op trommelen. En ik was heel duidelijk naar Nick dat hij NIET er van weg mocht lopen. Na 5 minuten deed Nick al niets meer op de doos uit. David had de doos intussen al helemaal in elkaar gemept. := Hij moest zo hard trommelen als hij kon. Nick reageerde uiteindelijk niet meer. Missie geslaagd. +:)+
Ik heb Nick wel even streng toegesproken dat hij niet weer zo raar moet doen om een doos hoor :+ Gek peerd. Hij moet me niet zo laten schrikken. :=

Nadat Nick weer rustig was heb ik hem nog wel even gelongeerd. En hem aan de longeerlijn nog even wat hindernissen laten springen. Met een nieuwe longeerlijn, kon ik gelijk even uitproberen.
Tijdens het longeren waaide die enge doos ook nog eens over het speelveld. Hij schrok er even van, maar na een strenge 'Nee!' was ook dat afgelopen en ging hij braaf verder met rondjes om mij heen draven.
Ik hou helemaal niet van dat panische gedoe 'om niks'. Een kartonnen doos :') Als ik zeg dat het goed is en je niet bang hoeft te zijn om een doos, dan is het zo. En beetje bij beetje leert Nick steeds meer op mij te vertrouwen in 'enge' situaties. :j
In het begin wachtte ik te veel af als Nick ergens bang voor was. Maarja ik moest hem tenslotte nog leren kennen. Nick is best wel een onzeker typje. En ik merk juist dat ik hem beter kan corrigeren als hij een schrikreactie geeft. Eigenlijk 'bestraf' ik die schrikreactie met een strenge 'Nee". Nou ja.. straffen is het eigenlijk niet. Gewoon corrigeren denk ik. Die duidelijkheid dat schrikken niet hoeft. Hoe leg je dat uit? Op zo'n moment werkt een correctie en 'streng' zijn eigenlijk best goed voor Nick. Ik straf hem niet, mep hem niet, maar ben gewoon duidelijk en ik neem de leiding op dat moment. Bij mij blijven en niet weg lopen van het gevaar. Totdat je compleet rustig bent.

Na het longeren kwamen mijn moeder (die ik dus aan de kant gesmeten had :') ) en mijn vader bij ons en hebben we nog een fijne wandeling gemaakt met de hondjes. En ook mochten David en Marloes even de honden vasthouden. En trots dat ze waren!
Ik leg dan ook uit wat je moet doen zodat de honden goed meelopen. Duidelijk zijn. En grenzen aangeven.
Ik wil bijvoorbeeld absoluut niet dat er getrokken wordt aan de lijn, nooit niet. Ook niet als er andere honden voorbij komen. Nooit. En dat weten ze. Zélfs de Beagle van mijn zus. Die bij anderen dus wel trekt := Bij mij gewoon niet, want daarin ben ik duidelijk. En ik steek daar ook energie in om mijn doel te bereiken. Ik ga door waar andere mensen het al zouden opgeven. En dat werkt. En dan kun je ook een Beagle netjes mee laten lopen. :j
Maar die energie om het aan te leren moet je er dus wel in willen steken.
Afbeelding

Afbeelding

'Zit!'
Afbeelding

Afbeelding

En als je dan een stelletje hondjes heb die goed luisteren, kun je ze ook loslaten! Letterlijk.
Afbeelding

Keerzijde van mijn vorm van autisme en (extreme)behoefte aan structuur is dat als iets afwijkt... ik compleet in paniek kan raken of in het ergste geval compleet kan flippen. Ik hou daarom ook niet van verrassingen. Ik heb extra stress in vakanties, verjaardagen, feestjes, onverwachts bezoek etc. Want dat is anders dan mijn dagelijkse structuur :roll: :roll:
Ach ja, zo heeft alles zijn voor- en nadelen :D
Voordeel is dat ik gewoon altijd duidelijk ben. En met omgaan met dieren is dat gewoon heel handig.

Lang verhaal geworden, sorry! :=

edit. Ik vergeet het aller belangrijkst gewoon!!
Op de juiste momenten kinderen en dieren de hemel in prijzen!! :j :j Want dat hoort er écht bij, anders worden ze alleen maar onzekerder, zowel kind als dier. Prijzen, prijzen, prijzen!
Maar dat is ook wel vaak te horen in mijn filmpjes. "Jaaaa, super!!!' :')