[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:02

Nick: "Als jij daar toch ligt, check ik ff of er nog iets te knagen valt".

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 17:00

Afbeelding

Gisteren avond een moment gevonden om even een sprongetje te maken met Nick.
Verdere update komt nog, maar wilde deze foto alvast delen :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:35

<3 Zo gaaaf! Helemaal aan het glunderen :D

Ik hoop die van mij ooit over 5cm te krijgen :j

jeetje77

Berichten: 3488
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:11

Zo stoer. Ik doe het je niet na.

Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:17

Ziet er goed uit. Teamwork!

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 08:03

Wauw, mooi!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 11:24

Afgelopen week weer fijn met Nick bezig geweest.
Woensdag avond was ik eigenlijk best laat thuis van de manege. Had meegegeten bij mijn ouders, Daan was ook nog niet thuis. Die zou pas tegen 22.00 thuis zijn die avond.
"Zullen we nog even gaan picknicken?" Vroeg ik David en Marloes.
Dat vonden ze beide een goed idee. En naar school hoefden ze toch niet de volgende ochtend.
Dus David pakte snel een tas en vulde die met wat lekker, terwijl ik Nick uit de weide haalde en klaar maakte.
Daar gingen we. Op naar één van de vele picknick bankjes hier in de buurt.
We hebben nog een hele leuke ronde gemaakt, had het ook echt even nodig! Voelde goed.

Afbeelding

Nick probeert een chipje te bietsen.
Afbeelding

Gelukt!
Afbeelding

En dit is toch eigenlijk wel een bijzondere foto. Want dit is de plek waar ik precies zo'n foto met ondergaande zon heb gemaakt van James. Onze laatste foto samen. De volgende dag was hij dood.
Afbeelding

En nu doe ik de ritjes met Nick. Blijft nog altijd vreemd. Kan er nog steeds moeilijk aan wennen.
Blijft moeilijk.

De volgende dag, hemelvaartdag, was Daan lekker thuis aan het klussen.
Spontaan zadelde ik Nick op, ik wilde graag met hem naar het bos. "Wil er nog iemand mee? Anders ga ik alleen naar het bos".
Marloes wilde wel graag mee op de fiets. Ook weer een rugtas mee met wat eten en drinken. Daar gingen we. We maakten een mooie rit van 1,5 uur. Met tussenstop bij één van de picknick bankjes. :D

Afbeelding

Afbeelding

Marloes en ik hebben zelfs nog een wedstrijdje gedaan.


Tijdens de buitenrit was Nick braaf, maar toch wel ontzettend fris. Hij zat duidelijk goed in zijn vel en liet dat soms op vervelende manier blijken. Hij schrok overal van en wilde vaak een versnelling hoger. Maar dat wilde ik niet. Hij moest mijn tempo aanhouden, en bovendien was het te druk in het bos om ongestoord de bospaden door de galopperen. Dat kon gewoon niet.

Ook thuis had Nick nog steeds energie te veel. Ik zette hem in de wei, maar meneer was nog steeds wel in voor iets. Hij had een goede dag!
Ik besloot om na het avond eten nog een sprongetje met hem te maken. Niet te hoog, gewoon een leuke extra.
We hadden natuurlijk al een tijdje niet gesprongen, dus we deden het rustig aan.
Maar ook had Nick er echt zin in en werkte heel mooi mee. Zo konden we dus ook met de 'nickrope' rijden. Hij luisterde prima! Kon hem mooi de paddock door sturen en over de hindernis.

De foto van de sprong had ik al laten zien, maar ik wil deze ook even delen. Een foto na de sprong.
Ondanks dat ik er niet helemaal op sta, kan je zien dat het echt leuk was.
En ik had dit ook écht even nodig! Pfff...

Afbeelding

Na het springen kreeg Nick een welverdiende knuffel.
Afbeelding

Daarna mocht Marloes terug naar de stal rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag en gisteren had Nick mooi de tijd om weer bij te komen.
Gisteren avond laat hebben we nog wel even het water opgezocht en nog gezamenlijk een klein rondje met de hond gewandeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als afsluiter Blikkie.
Bliksem kan zich uren vermaken met de brokjes bal. Hij is helemaal idolaat van het ding. :')
Dit was donderdagmiddag.

Afbeelding

Vandaag willen we eigenlijk met Nick gaan zwemmen, maar ik denk dat dat pas aan het einde van de dag wordt.

Hannanas
Berichten: 13038
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:29

Lekker genieten weer van jullie foto’s <3
Marloes krijgt pokon te eten zo te zien, die schiet ineens zo in de hoogte!

Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:40

Ziet er uit als een paar redelijk relaxte dagen. Lekker met de hele familie leuke dingen doen. Gaaf!

jeetje77

Berichten: 3488
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:20

Wat een schitterende foto van slapende Nick met Daan en Marloes. Verder klinkt het als idd welverdiende gezellige familie dagen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 14:52

Dankje voor jullie lieve reacties. Ja dit hebben we als gezin echt even nodig.
Ik krijg binnenkort psychotrauma therapie.
Dus het komt wel weer goed hoor, maar ik zit gewoon in een hele moeilijke periode. En dan is dit extra fijn!

En as we speak rijden we met Daans nieuwe auto met Nick in de trailer op naar de paardenoversteek in Borculo.
Zal wel mooi druk zijn, dus ik ben best wat gespannen. Maar we hebben alle tijd.

Wat Daan zijn nieuwe auto is verklap ik nog niet, maar hij trekt de trailer met gemak!
Past in ieder geval veeeeel meer in dan in mijn sport coupe haha.

Iemand een gokje wagen wat voor een auto het is? :)

Hannanas
Berichten: 13038
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:22

Landrover?

Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:42

Jeep Jeep Hoera?

Mitsubishi Outlander?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 17:46

Afbeelding


We zijn weer op de terugweg. Zal thuis even verslag doen.

Klote knol wou de trailer niet weer op... ik moest gelijk aan het verhaal van Anoek denken. Anoek, je bent dus niet de enige!
Ik heb hem vervloekt...

Moet eerst weer rustig worden.
Thuis vertel ik wel hoe het bij het water ging.

jeetje77

Berichten: 3488
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:31

Oh wat een bak... Maar zulke fijne, veilige auto's.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 21:05

Ja fijne, degelijke auto. Met een hoop opbergruimte. Paardenspullen en opblaaskrokodillen etc paste er met gemak in. :D Mooi voor ons gezin zo.

Maarrr... hele stiekem vind ik mijn eigen auto toch wel fijner voor de trailer. Die ligt namelijk als een blok op straat. Is een sport coupé. Alleen daarin kan je dus geen zadel meenemen als ie vol zit met mensen. :+ Want die moet dan op de bijrijders stoel.

Ik ben intussen weer rustig geworden en heb Nick zijn vervelende gedrag weer naast me neer gelegd... :Y)
Ik ga nu eerst de boel opruimen en dan maak ik wel een verslagje.
Heb al wel vast een plaatje. Want ondanks dat ik Nick soms echt wel achter het behang kon plakken, deed ie het toch wel heel braaf hoor.

Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4655
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:01

Ooh, dat "achter het behang plak-gevoel" herken ik zo erg met mijn shetlanders :Y)

Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:40

Oh ik ging heel blij zeggen wat een leuk nieuws, en toen las ik de volgende update en ik zag klote knol en ik dacht hé dat ken ik _O- En ze weten het gewoon zo goed hé!!! Grrrrr
Nick was dan wel nog braaf op de locatie, dat is dan wel weer fijn. Dat geluk had ik niet hahahaha

Adem in, adem uit :+

Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:06

Die klote knol had waarschijnlijk een vol hoofd. Als mijn mafje weer de trailer in moest na een uitje, of dat nou een buitenritje was of een les, dan moest ik eerst een poosje chillen met haar: wat rondlopen, wat laten grazen, zodat ze uit de actieve modus was en weer de trailer in kon.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 12:33

Die tip zal ik onthouden voor de volgende keer Maflinger. Gewoon wat langer chillen en tijd nemen, voor ie er weer op gaat. Wie weet helpt het Nick.
Hij stond erbij 'ga er zelf maar in, doei!'. :')
Kreeg hem er ook met geen mogelijkheid in de buurt. Dan voel je je zo machteloos... En dan schiet de stress bij mij ineens omhoog en dan lukt het helemaal niet meer.
We hebben de trailer verplaatst naar een rustiger plekje. Toen ging het nog niet van harte, maar oké, hij ging erin. Waarna hij ook rustig ging staan eten, want dat hing al klaar. Thuis uitladen ging dan wel weer prima. (En inladen op de heenweg ook).
Maar misschien had hij zijn kop inderdaad nog wel vol met al die indrukken. This natuurlijk wel een gevoelig peerdje.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 12:34

Afbeelding

Ik moet er nog even voor gaan zitten om een verslag je te maken.

Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:37

Ja wat jij zegt inderdaad, in mijn hoofd heb ik dan 'de rustige aanpak' geprobeerd en op een gegeven moment ben ik er klaar mee en dat merkt hij dan weer en dat maakt het ook gewoon niet beter.

Maar jullie waren dus met meerdere en hij ging er alsnog niet in? Want Duke ging er een paar keer wel in maar dan ook weer uit als ik naar achteren liep om de stang dicht te doen, als er iemand bij was geweest had hij er op 2 sec in gestaan, het is niet dat hij weigerde om er in te gaan, meer weigeren om er in te blijven haha. Ja oké hij ging er 2 keer in en toen weigerde hij verder alle vorm van medewerking, maar als ik dus niet alleen was geweest had het van de eerste keer gelukt. Which it didn't :+
Klopt wel wat je zegt trouwens Maflinger, met een vol hoofd. Ik heb dat ook geprobeerd, laten grazen even, beetje wandelen, maar het werd er enkel maar erger van. Dus ik dacht oké dan maar gewoon zsm terug naar huis, naar Dexter. Misschien van mij dom geweest, ik weet het ook niet.
Van onze fouten leren we, en ik ga volgende keer dus nog maar even een hulplijn inschakelen haha

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 12:49

Wij waren met zijn tweeën.
Ja soms weet je gewoon niet wat het juiste is. Naar mijn idee waren we gewoon rustig bezig. Zoals altijd.
Normaal sla ik het touw over zijn nek en begeleid hem zo de trailer in, hoef normaal niet mee te lopen.
Maar dat wilde hij gisteren niet. Ging aan de zijkant de klep weer af.
Dan word ik bang, want dan denk ik dat hij zijn benen open haalt aan de zijkant van de klep.
Ook als Daan voorop de trailer in wou, ging hij op de klep en weer terug.
Dan vraag ik me af wat ik op dat moment verkeerd doe. Is het dan toch koppigheid van zijn kant? Of gewoon zijn hoofd nog overvol van alle indrukken? Ik hem op zo'n moment niet goed lezen. En dan voel ik me heel machteloos. En dan wordt het erger.
Nou ja, gelukkig hebben we hem erin gekregen. Leek een eeuwigheid te duren, maar ik denk dat het al met al maar 15 minuten was.

En precies, van je fouten leer je. En wat zijn fouten? Het overkomt je. De volgende keer probeer je het gewoon anders.
En misschien moet in mijn geval iemand anders hem er maar in zetten, het kan ook mijn onzekerheid zijn
Ik functioneer niet goed als ik bekeken word... Ik heb daar heel erg moeite mee. Wat we dus wel goed gedaan hebben, is de trailer verplaatsen naar een rustiger plekje, zonder toeschouwers.

Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:57

Ja die horrorscenario's haal ik me ook altijd in mijn hoofd := Duke heeft daar ook een handje van weg, 1 voet op de brug en dan de andere er langs zetten. Dan laat ik hem al maar gaan want ik denk dan, kan er wel tegenin gaan maar dadelijk zit ik weer met een DA rekening.

Er zijn oneindig veel dingen die je mogelijks mis deed op dat moment, maar als je jezelf al die zaken kwalijk gaat nemen dan kan niemand een paard kopen.
Ik denk, als het jou al 100 keer wel gelukt is en het lukt dan een keer niet (idem voor mezelf), zal het langs 2 kanten gewoon even niet werken. En dan heeft dat niet altijd met opvoeding ofzo te maken, want ik geloof 100% dat jij heel goed weet waar je mee bezig bent, anders waren jullie al lang zo ver niet geraakt. Maar jij bent dan misschien afgeleid geweest? Of met je hoofd elders. Nick heeft dan misschien een scheet verkeerd zitten en is dan wat geïrriteerd? En dan lukt dat de eerste keer niet en dan kom je in zo'n cirkel.
En dat moet je gewoon niemand verwijten, dat gebeurd inderdaad gewoon. Volgende keer beter, andere omstandigheden, andere omgeving, ander weer.
Ik snap dat overal wel een uitleg voor zal zijn (mijn houding is niet goed, mentaliteit is niet goed etc) maar je kunt daar dan zo ver in gaan en ik ben niet van het betuttelen. Luisteren naar je paard, absoluut. Maar ze moeten het ook niet hoog in hun bol krijgen :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 13:04

En dat laatste vind ik best wel lastig!
Want bij het water merkte ik dat Nick soms écht niet naar mijn luisterde. Maarrrr... er was veel volk en ik werd letterlijk constant gefilmd en op de foto gezet. Eigenlijk wilde ik Nick op dat moment een flinke correctie geven. Maar ik durfde het niet! Want ik kreeg als horrorscenario al het idee dat ik ergens op het internet zou komen te staan als 'dierenbeul mishandeld paard in het water'. Ofzoiets, en dat is best reëel tegenwoordig.
Dus Nick ging wel over mijn grenzen heen. En dat wist ik, maar ik kon er op dat moment niet veel mee.
Ik durfde niet streng te zijn onder het toeziend oog van al die mensen. Uit angst om als één of andere beul op internet te verschijnen.
Niet dat ik hem zou meppen of wat dan ook (ik heb zelden een zweep bij me, ook gisteren niet), maar hij moest eigenlijk wel even wat duidelijker aangepakt worden.
Zo ging hij ook constant gras vreten, ik trok uit alle macht om dat hoofd weer omhoog te krijgen, maar daar trek je dus niets aan. Werd een trekspelletje. En hij had op dat moment even en flinke 'he!' en een schop nodig. Klinkt misschien stom, maar dat is wat ik normaal doe. En dát heeft ook effect.
Maar dan ga ik daar weer veel te veel over na zitten denken. 'Wat als die mensen er iets van denken... wat als.. wat als'.
En ergens heb ik het idee dat ie datzelfde deed bij de trailer. Omdat hij de hele rit eigenlijk al steeds wat meer de baas over me werd. Hij kreeg geen grenzen van mij. En dat heeft hij wel nodig.