[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 22:22

Maflinger_S schreef:
Hahaha. Met je voorbenen op het blok is zó 2015 ... :D.

Nick heeft er zo te zien plezier in, nu jij nog. Hoewel, je bent zo te lezen helemaal op de goede weg.


Haha dat zal het zijn! Dat is niet meer van deze tijd. :')
Ja ik had er uiteindelijk echt plezier in. En vandaag op het blok ook! Nu hij dit soort dingen gaat doen ben ik helemaal in mijn element. Hij vond het blok echt heel leuk vandaag!

Heb alles ook gefilmd, maar dat duurt een nacht voordat dat op YT staat... ons internet is om te huilen zo traag. :roll: :=

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:32

Dan dit topic ook maar volgen :D Wat een geweldige foto's zo op het blok! Super manier om aan elkaar te wennen en vooral ook te leren kennen :j

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 22:43

Ja ik vond het heel leuk om te doen. Dit soort dingen word ik blij van! En Nick vind het ook leuk!
Word ik blij van, want het begin is er. En als het begin er is dan gaat de rest van zelf. (Nouja niet helemaal vanzelf.. maar je weet vast wel wat ik bedoel).

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Chasey op 08-09-16 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:44

Wat een schitterend beest!
Die kont ook _O-

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:53

Ja, ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt! De eerste stap is het moeilijkst, de rest komt wel.
Ik ben ooit doodsbang geweest voor Walter. Hij had me een tand uit de mond getrapt, daarna durfde ik dus niks meer met hem. En dat werkte averechts natuurlijk, paarden voelen dat :j
Dus ik ben toen ook begonnen met kleine dingetjes. En als ik me goed voelde, zette ik ineens een grote stap. En misschien de dag erna, als het niet goed voelde, misschien wel 3 stappen terug. Dan was ik allang blij als ik gewoon achter hem langs durfde te lopen :') Bizar hoor, ik was nooit bang, nooit. We zijn inmiddels al jaren verder en ik kan zeggen dat ik dus echt niet meer bang ben. Gelukkig maar, dat gevoel zal ik niet snel vergeten :n

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 23:00

Poeh heftig hoor dat hij je zo'n trap heeft gegeven! Dat vergeet je inderdaad niet zomaar. Of misschien helemaal niet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van Nick afgevallen ben 1 keer. Vrij in het begin. Hij schrok en draaide zich om tijdens een buitenrit. Dus ik raakte uit balans en klampte me vast aan zijn nek. Dat deed ik altijd met James dan stopte hij. Maar Nick kende dat niet en schrok daar ook weer van. En trapte me van zich af. En raakte mijn borst en voelde de wind van de hoef langs mijn gezicht gaan. Dus dat vergeet ik ook niet. Maarja we kenden elkaar gewoon niet. Dat moet groeien.
Toen ik James had gekocht bezorgde hij me in de eerste week een gebroken rib en een gekneusde long. :')

Je moet eerst van alles meemaken en dan groei je naar elkaar toe en weet je wat je aan elkaar hebt. En hoe je het beschrijft van de stappen vooruit en weer 3 terug. Dat ken ik!! Zo bedoel ik dat inderdaad. Als ik een slechte dag heb, dan blijft het gewoon bij voeren en een aai over de bol. En als ik me goed voel ga ik iets leuks met ze doen. Gewoon alles zonder druk en op zijn tijd. :j

Maar merk wel door de ervaring van gisteren de buitenrit en vandaag de lol op het blok. Want lol had ik zeker en de paarden ook! Dat je dan ineens wat meer stappen vooruit gaat. Doet me goed!
:j

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 23:33

En wat je zo op de grond aan vertrouwen wint, merk je ook terug in het zadel (ik in ieder geval wel).

Ik begrijp heel goed je gevoel over het opnieuw leren kennen van een paard. In maart ben ik begonnen met een nieuw bijrijpaard na 10 jaar met dezelfde pony rondgehobbeld te hebben. Pfieuw, dan voel je je toch even onzeker als ie iets doet wat je "vaste knol" nooit deed of zou doen. Het kost ook best veel energie :j

Doe het rustig aan, kijk wanneer je zin hebt en vooral: geniet. Met je paarden, en ook lekker met je kinderen en man. Ik vind je/jullie in ieder geval altijd super +:)+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 23:39

Pippaa schreef:
En wat je zo op de grond aan vertrouwen wint, merk je ook terug in het zadel (ik in ieder geval wel).

Ja dat merkte ik inderdaad. Want in de tussentijd heb ik natuurlijk we veel vanaf de grond gedaan :j *\o/*

Roosch

Berichten: 36656
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 23:43

Dat komt vast helemaal goed! Dat het een mooie en lange vriendschap mag zijn.

Evitaali
Berichten: 66
Geregistreerd: 18-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 00:18

Wat mooi en heel herkenbaar omschreven.mijn lieve haflinger is op 13 jarige leeftijd afgelopen januari plotseling overleden. Ik had hem twaalf jaar. Hoe jij dit verhaal schrijft is zo herkenbaar alleen kan ik het niet zo goed verwoorden. Ik heb inmiddels ook weer een nieuw paardje. Maar net als wat jij zegt,de band opbouwen en de angst heel herkenbaar. Ik herinner jou topic van James overlijden,ik hem dit met tranen gelezen. Ik vond het zo mooi hoe goed hij in jullie gezin mee draaide echt een gezinslid. Ik hoop dat je net zo veel plezier met je nieuwe paardje krijgt.het is je gegunt.Het heeft tijd nodig. Maar dapper dat je door gezet hebt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 06:44

Oh wat erg Evitaali. Ook zo plotseling. Zwaar klote is dat... :n :n James was ook zó plotseling overleden. Vorige avond mooie rit gemaakt. Die ochtend erop dood... :n :n
En het verwerken daarvan heeft gewoon tijd nodig en vooral acceptatie...
Maar de eerste stappen met Nick zijn gemaakt. En ik weet zeker dat hij net zo'n Maflinger wordt als James. En dat ik weer 'lol met de knol' ga krijgen!

De upload is inmiddels klaar, na een nacht. :=

Evitaali
Berichten: 66
Geregistreerd: 18-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:35

Aah wat lief dat filmpje ik was op dat moment 27 weken zwanger. Dus reed niet meer,wel die dag daarvoor mooie foto's in de sneeuw gemaakt. Wat zijn deze mij dierbaar. Hij heeft een trap/glijpartij gehad in het land denkt de dierenarts waardoor er in zijn middenrif eek schuurtje is ontstaan waar zijn maag doorheen is gekropen en geknapt. Ik heb hem op laten sturen voor sectie vandaar dat ik het weet. Omdat hij helemaal niet ziek was en zo binnen twee uur dood is gegaan(gestikt)dierenarts bleef bij zijn diagnose virus.dat beeld krijg ik niet meer uit mijn hoofd. Ik had een haflinger weer gekocht maar miste echt de klik met hem en als ik na hem keek kwamen de beelden weer terug. Hij heeft een goed huisje weer gevonden en ik ben erg blij met mijn nieuwe paardje een tinker. Ik vind het zo mooi om te zien hoe nick het oppakt en ook zijn intreden in het gezin maakt. En lol met de knol dat is het allerbelangrijkste

pien_2010

Berichten: 43300
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:23

Je verhaal is zo verschrikkelijk herkenbaar, dat ik het met een grote grijns heb gelezen. Super gedaan +:)+ en echt gelachen om het prijs kaartje aan je zadeldekje :D dat je vergeten bent vanwege alle consternatie.

Anoniem

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:43

Leuk dat filmpje! Hoe Nick ook zo droog blijft staan met zn kont in de lucht. :+

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:08

Super dat je gewoon gegaan bent. En dat filmpje, ik heb me rot gelachen om de omgekeerde wereld..

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 21:25

Nick en ik hebben onze eerste buitenrit gereden helemaal alleen!!! We zijn wel een dik uur weggeweest. Ook lekker door het bos. Een keer ben ik afgestapt om langs een wapperend stuk zeil te moeten, dat vond hij zo spannend dat ik het niet zag zitten om erop te blijven. Dus halstertouw eraan geklikt en hij moest met me mee lopen om er langs te gaan. Een eindje verder klom ik er weer op. Ook een visser was maar raar. Maar we gingen er wel rijdend langs. Ondanks dat alles nieuw was, alles veel indruk maakte, Nick heel kijkerig was en alles spannend vond, was hij toch braaf en bleef best rustig. Zeker zo voor de eerste keer helemaal alleen zonder ander paard of mens waar hij achteraan kon lopen. Was dus een geslaagde rit! En ik weet zeker als we dit vaker gaan doen, wordt het wel normaal voor hem.
En trots op mezelf dat ik de stap genomen heb zo'n ronde alleen te doen.

Afbeelding

Petpa

Berichten: 1690
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:27

Super!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:30

Fijn zeg! Lekker van genieten.

Anoniem

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:20

Yeah goed bezig! +:)+

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:40

Kippenvel.... wat bijzonder om weer op je paardje te stappen en met hem bezig te zijn. Gelukkig pakt nick het goed op!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:30

Goed zeg +:)+

Dat gaat helemaal goed komen met jullie twee!

Evitaali
Berichten: 66
Geregistreerd: 18-02-13

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:57

Super! Veel rij plezier

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 14:32



Sinds ik Nick heb, heb ik nog amper met hem gegalopeerd. Hij kon dat niet. Toen hij bij ons kwam liep hij heel onregelmatig. Draf leek nergens op. Maar hij loopt al stukken beter! Hij krijgt magnesium, staat niet meer op stal en rij hem vrijwel met een losse teugel. Wel contact natuurlijk, maar ik vraag verder niks.
Tijdens onze aller eerste buitenrit met ons tweetjes, zonder iemand erbij, hebben we een galopje gedaan!
Hij sprong wel aan met een bokje, maarja... ik ben James gewend. Dus het verbaasde me niets. :')
Daarna nog twee keer een klein stukje galop gedaan en dat bokje was al niet meer nodig. :')

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:48

Boklinger... geweldig. Wat fijn voor je dat het zo lekker gaat.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 03:35

al kan ik zelf niet meer rijden , jou verhaal doet het me wel erg missen.Maar ik kan er ook zo van genieten en ik gun je echt samen met nick een mooie toekomst (blijf wel posten hoor)!