[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:24

Je foto's en teksten zijn helder.

Wat lekker dat je weer wat bent opgeschoten in en om het huis en dat het met Daan nog steeds goed gaat. Fijn om te lezen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 12:41

Zo dat was wel even een spectaculair begin van de dag!
Vanmorgen vroeg kregen we een bericht op de buurtapp "Er staat een vrachtwagen vast in de straat met de achterzijde in de sloot ! Voor diegene die weg moeten het kan tot vanmiddag duren!".
En ik stond net op het punt David en Marloes naar school te brengen.
O nee hè! Met de auto kom ik er dus niet uit.
Met de fiets is ook geen optie, de banden van mijn fiets zijn helemaal gaar en daardoor op het moment niet te gebruiken.
Ik kreeg een goed idee! "Ik breng David en Marloes wel met Nick naar school! Dat kunnen Marloes en David mooi op de fiets mee"
Ondertussen had Daan Mekking naar school gebeld dat David en Marloes sowieso 'wat later' zouden komen.
Ik pakte Nick zijn zadel en begon hem te poetsen, tot ik er ineens weer aan herinnerd werd dat Nick zijn ijzer kwijt is.
(Die moet ik straks nog zoeken in een weide van 6000m2, jeej!)
Mopperend legde ik Nick zijn spullen weer terug.
Hoe breng ik David en Marloes dán naar school? Lopend en David en Marloes op de fiets?
Kon ik wel gelijk de hond goed uitlaten. Goed, dan doen we dat wel, want laat waren we toch al!
Marloes en David stonden ondertussen bepakt en bezakt klaar met hun fietsjes. Op het moment dat ik de riem van Oscar wilde pakken, liet Marloes haar fiets vallen.
Ze tilde haar fietsje aan het stuur weer omhoog, maar het stuur zat gedraaid en ze draaide het stuur verkeer terug. Met als gevolgd dat haar voorrem kapot knapte.
Rem kapot! Zonder rem fietsen kan niet. Dus óók dat was geen optie meer.
Je wordt er wel aardig creatief van zo, want hoe bracht ik de kinderen dan naar school?
Ondertussen had ik al een appje in de groepsapp van school gegooid of iemand David en Marloes misschien kon ophalen.
Daar kreeg ik geen gehoor op, dus ik moest snel wat anders bedenken. We waren intussen al een tijdje verder.
Maar ik had een oplossing gevonden!
"Marloes, ik ga Bliksem opzadelen. Jij mag op Blikkie en David gaat met zijn stalen ros".
Bliksem vluchtig afgeborsteld en opgezadeld. Gelukkig stonden ze beide nog in de stal, dus heel vies waren ze niet.
Nick op stal laten en weg gaan met Bliksem vond ik geen optie, dat had ik nog niet eerder gedaan.
Dus ik besloot voor we weg gingen Nick in de nieuwe weide te zetten.
Hup halstertje om, Nick via de paddock de weide in gezet, halstertje af en netjes het stroom aangezet. Het lampje van het stroomapparaat brandde groen, dus dat was helemaal in orde! Ik kon Nick met een gerust hart achterlaten.
Marloes snel op Bliksem getild, de riem van Oscar gepakt en we konden eindelijk richting school!
Bij de vrachtwagen moesten we natuurlijk nog wel even op de foto, want tenslotte zie je dat niet iedere dag.
Nadat ik de foto had gemaakt viel mijn telefoon uit en wilde met geen mogelijk meer aan. Nou ja, dat was voor latere zorg. Ik had ondertussen al geappt dat we onderweg waren, dus gaan met die banaan! Ik kon heus wel even zonder telefoon.
Halverwege fietste David vast vooruit, dat wilde hij graag. We hadden het drukte punt gehad, dus dat mocht.
"Vertel juf maar dat wij nog onderweg zijn"!
"Is goed!"
En daar ging hij.
Oscar wilde wel graag achter David aan, maar dat mocht niet. hij moest bij ons blijven.
Een tijd later kwamen we aan op het schoolplein. Marloes moest ondertussen al heel nodig piesen. Ze sprong van Bliksem af nog voordat we stil stonden. "Ik ga snel naar de wc!"
"Is goed! Ik kom er zo aan".
Marloes rende naar binnen en ik bond Bliksem en Oscar vast aan een hek op het schoolplein.
Ik liep naar binnen om Marloes tot de klas te brengen en een kusje te geven. Natuurlijk moest ik even vluchtig het verhaal vertellen.
Daarna liep ik weer naar buiten. Bliksem en Oscar stonden nog netjes aan het hek, maar Bliksem had wel een souvenir op het schoolplein achter gelaten.
Nadat ik dat netjes had opgeruimd en één van de struikjes wat extra bemesting had gegeven, konden we weer richting huis.
Ondertussen prikte het zonnetje er door, wat heel aangenaam was!
De kindjes waren op school, de missie was geslaagd dus ik liep met een gerust hart terug in zonnetje met Blikkie en Os.
Na een hele wandeling kwamen we terug in onze straat.
Op dat moment was er net een bergingsbedrijf bezig met de vrachtwagen. Ik bleef even kijken, want natuurlijk vond ik dat wel interessant. Niet wetend dat aan de andere kant van de grote gele vrachtwagen de buurman stond toe te kijken.
De buurman die net daardoor Nick van straat had geplukt.
Na even gekeken te hebben vond ik het wel tijd voor een bak koffie, dus ik liep langs de gele vrachtwagen om naar huis te gaan. Daar liep ik de buurman tegen het lijf. "Je paard liep los over straat".
Ik geloofde mijn oren niet. "Wat?"
"Ja, hij staat al weer in de weide, maar hij liep los".
Maar dat kon toch helemaal niet? Ik had het stroom aangezet, het lampje brandde groen!
"Is hij door de draad gegaan?" Vroeg ik snel.
"Dat weet ik niet, maar er stond nog wel een poortje open".
oliebol! Dat is waar ook... Ik had gisteren avond de paarden vanuit het nieuwe kleine poortje bij de moestuin uit de weide gehaald!
En vanmorgen had ik Nick via het hek van de paddock er weer in gezet! Ik had dus nooit meer aan dat poortje gedacht!
Gelukkig hebben de buren Nick terug gedreven in de wei. Dat was nog wel een hele toestand, want Nick was wel weer lekker Haflinger eigenwijs.
De buurman vertelde dat hij Nick eerst in de weide aan de voorkant had proberen te drijven, dat wilde Nick niet. Ook de stal vond Nick geen optie.
Een geluk was dat de vrachtwagen nog in de straat stond. De buurman vertelde namelijk dat Nick de vrachtwagen wel spannend vond, dus daardoor werd tegen gehouden om verder te gaan! Dat was dan weer een geluk bij een ongeluk.
Uiteindelijk hebben de buren Nick weer in dezelfde weide gekregen daar waar ik hem vanmorgen had ingezet. En het poortje netjes dicht gedaan.
Ik ben blij dat we zulke oplettende buren hebben, die helpen in nood!
En omdat alles goed is afgelopen, kijk ik er met een lach naar terug!
Zo maak je ook weer van alles mee op een - normaal zo saaie - maandag ochtend!


Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:54

Druk, druk, druk ... Gelukkig ben jij heel creatief, ook in het bedenken van oplossingen. Leuk verhaal.

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:23

Oh wat een heerlijke creatieve moeder ben jij.

gerlindie

Berichten: 4641
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:28

Wel een fantastische foto zo :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 13:31

Haha wat een toestanden zo op de maandag ochtend :') Keer wat anders dan standaard met de auto :P

Ik had het bericht trouwens van FB gekopieerd, dus Daan zijn naam staat er in volle glorie in zie ik nu net :')

Nymphe

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:24

Haha wat een avontuur zo, door de positieve afloop heb je toch een mooi begin van de week!

Ik had Daan zijn naam niet eens als naam herkend, dacht iets van een autocorrect fout en las daar 'meteen' voor in de plaats :+ paste perfect in de zin zo haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:57

Nymphe schreef:
Haha wat een avontuur zo, door de positieve afloop heb je toch een mooi begin van de week!

Ik had Daan zijn naam niet eens als naam herkend, dacht iets van een autocorrect fout en las daar 'meteen' voor in de plaats :+ paste perfect in de zin zo haha.

:j dacht ik ook!
Lekker bezig op de maandagochtend!
en je telefoon??

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:10

Hahaha wat een avontuur is dat geweest :D
Ik zie vooral in mijn hoofd Bliksem heel trots poseren langs zijn hoopje souvenir :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 21:25

Vandaag kwam de neef van Daan op bezoek. En hij had onverwachts iets leuk meegenomen, zijn drone!

Zo zie je het eens vanuit een heel ander perspectief!

impressie van ons stekkie.

Binnen de rode lijnen is eigen grond. De twee weides rechts boven in beeld huren we. (Ons huis is die naast de blauwe en rode auto).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:D
Afbeelding

Vanuit de paddock is een looppad naar de weide van ons en de het weitje van de buurman, rechts midden van de foto. (dat iets groenere stukje). Die mogen we ook gebruiken voor de paardjes.
Afbeelding

Hier is die driehoek mooi te zien die ik van de week heb afgezet.
Afbeelding

Afbeelding

Ons huis is de rechter van de 2 onder 1 kap, bij de trampoline en het speelhuisje. Als je goed kijkt zie je Oscar op de onderste foto. :')
De schuur met het oranje dak is Daan zijn schuur en daar zitten ook de stallen in.

En de paddock nog een keer.
Afbeelding

(edit: Ik zie wéér dubbele foto's en het staat wéér door elkaar en niet meer passend bij de tekst, ik hoop dat jullie het wel goed zien...)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:36

hier staan ze gewoon goed volgens mij hoor!

Inderdaad een heel ander beeld, wat is het grooooooooot

Anoniem

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:31

Grootgrondbezitter :D
Heerlijke plek! Leuk om dat zo eens met de drone te zien.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 23:55

Vandaag een fijne wandeling gemaakt! Mijn ouders liepen ook gezellig mee. En zo konden we afwisselend Daan duwen. Nog een aardig grote ronde gemaakt.
David ging mee op zijn fiets en Marloes op haar Blikkie!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 00:00

Heerlijk zo met de hele familie aan wandel. Het was er ook goed weer voor.

Blikkie/Alfie :j

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 00:11

Ja was een fijne wandeling :) En prachtig mooi weer. Wel fris, maar we hadden ons dik ingepakt en Daan had nog een kleedje :).
Daan wordt dinsdag geopereerd. Dan gaat het ijzer uit zijn been.

Nog een plaatje.
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 00:41


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 12:30

Sneeuwpret!

Of juist niet? :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 12:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:49

Jawel, sneeuwpret. Daardoor voel je je weer helemaal het mannetje ... :D

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:51

Oh ja echt sneeuwpret. Leuk.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:18

HAHAHAHA OMG kijk ze rollen _O- In ieder geval pret voor mij :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 16:22

Afbeelding

Afbeelding

Ook vandaag wordt er nog lekker in de sneeuw gespeeld.

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:02

Even na lange tijd weer is reAgeer. Wil zeggen Ben trost op jou hoe je doorheen sleept en komt
Geniet elke x van jullie foto

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 12:27

Wat lief, dankjewel. :)

Gisteren had ik Nick sokken om gedaan, maar dat hielp dus niet tegen de ijsballen onder de hoeven. Die waren zo kapot.
Vandaag steenband om zijn hoeven geplakt, dat ging beter. Maar ook die zijn intussen al kapot.
Ze gaan maar weer op tijd in de stal. Gelukkig hebben ze (vooral Bliksem) wel even de benen kunnen strekken.
Al vond ik het niet zo grappig toen ze in volle galop door de ijssneeuw gingen. := 8)7
Afbeelding

Vanuit de woonkamer, lekker warm achter het glas heb ik wat plaatjes gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:40

Als ze geen ijzers onder hebben en de sneeuw is nog redelijk los, kan het niet zoveel kwaad, dat geren. De ijs die zich onder de hoeven verzamelt valt er in klonten ook weer uit.

Mijn mafje deed destijds met sneeuw ook zulke maffe dingen. Veel rennen, rollen en snorkelen. Ze leefde helemaal op.