- Abbygail.
- Merrie
- 4 jaar
- Shetlander.
- +/- 90 cm.

Ik heb Abby gekocht voor het doel fokken en weide maatje voor een D pony en mijn Haflinger.
Ik heb altijd al graag willen fokken. Eerst had ik bedacht om dat te doen met mijn haflinger maar met kleine mini pony`s vind ik dat ook super leuk, dus heb ik besloten om een mini te kopen. Abby is als het goed is drachtig en verwacht volgend jaar een veulen. Dit is nog niet 100% zeker volgende maand word ze voor het eerst gescand (spannend:D) Wanneer ik het zeker weet dat ze drachtig is, maak ik een topic aan over haar dracht.

De dag dat we Abby hebben opgehaald zijn me naar de dierenarts geweest voor een kleine check up. Ze was verder gezond. De dieren arts dacht dat ze een AMHA/NMPRS was en geen shetlander deze dieren arts fokt zelf ook met die mini paardjes. Ik heb haar zelf gekocht als shetlander maar helaas is er helemaal niks van haar bekent in het paspoort. Maar ben wel benieuwd wat jullie als bokkers denken wat ze is.

Abby is heel erg bang en is niet veel gewent. In het begin vond ze het nog heel erg eng als ik haar alleen al aan het aaien was. maar nu ben ik bezig met poetsen en wandelen, en dit pakt ze zeer goed op. kan haar nu overal poetsen alleen onder de buik en haar beentjes vind ze nog eng, maar voor de rest is het al een hele vooruit gang
Nou genoeg informatie dacht ik zo haha
Hier wat meer foto`s:

Ik hoop dat jullie haar net zo leuk vinden als ik dat vind, ik ben in ieder geval helemaal blij met haar.
daagg
). onze buurman heeft shetlanders staan en als ze er bij staat zie je het verschil wel heel erg duidelijk, sjiek gebouwd en dunne beentjes kleiner hoofdje kan heel erg leuk lopen