Adje Patatje zonder zakje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Adje Patatje zonder zakje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 19:55

Adje en Fin, mijn hengstenbroerduo, is voortaan gewoon beter broerduo te noemen :+ Adje is vanaf heden hengst-af.

Het begon zaterdag. Adje en Fin hebben altijd perfect samen gestaan thuis. De rolverdeling was duidelijk, geen issue.
Maar zaterdag mochten ze naar school!

Na een superfijne rit van 2u naar hun nieuwe stal, werd het duidelijk dat Adje helemaal onder de indruk was: nieuwe plek, andere paarden, meisjespaarden (!!)...

Dus hij begon enorm te blèren. En hij bleef blèren. Hij was zodanig van slag dat hij de dag nadien met Fin begon te vechten, hij kon met zijn hormonen niet weg.

Omdat ik donderdag op vakantie vertrek, moest is snel een beslissing maken: verlossen we hem nu hieruit (wetende natuurlijk dat de hormonen nog een tijd nazinderen), of kijken we het aan?

Het was geen gemakkelijke beslissing, ik had immers dolgraag de hengstenkeuring met hem gedaan. Maar anderzijds wou ik wel mijn vriendje terug, mijn vriendje die met zijn broer kan samenstaan en ook rust kan vinden op andere plekken.

Vanmorgen was het dan zo ver. Met de kippen op de autosnelweg in Eindhoven was ik anderhalf uur later dan voorzien. Dus ik was bang dat het al gebeurd was en ik er niet was geweest voor mijn ventje. Gelukkig was ook de dierenarts later, ze kwam aan direct na mij, oef!

Hij was vrij snel suf. We kozen voor een volledige narcose, ik wou echt niet dat hij er iets van zou meekrijgen, hij had immers al stress genoeg. Hij ging goed liggen en kreeg een doekje op z'n hoofd: slaap lekker, mannetje!

Blijkbaar, maar ik ken er niks van, had hij supergrote ballen :+ De procedure ging dan ook niet zo gemakkelijk om ze "los" te krijgen. Na bal 1 reageerde hij plots, dus kreeg hij nog een beetje slaapmiddel bij.

Na de hele ingreep heeft hij flink zijn roes uitgeslapen. Hij kwam wat recht, maar sliep in die houding gewoon door, zoals je kan zien op de foto :+ Plots stond hij dan toch recht en wou dadelijk grasje knabbelen, typisch! Dan ben ik rustig op zijn tempo wat gaan stappen met hem en na een uurtje of anderhalf kon hij weer praatjes maken!

Dus vanaf nu kan ik gerechtvaardigd mijn mannetje in het roze laten rondlopen :')

Gelukkig op de terugweg geen kippen (of andere dieren) meer, dus die ging wèl zoals gepland :+

Afbeelding

ninji

Re: Adje Patatje zonder zakje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:14

Leuke naam, Adje :+
Sorry Ad, maar om de laatste foto moest ik stiekem wel even lachen :=

Hopelijk kan hij het je vergeven ;) en heb je snel je vriend terug!

Mariett
Blogger

Re: Adje Patatje zonder zakje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:17

Och, arme Adje! Het is wel een goede beslissing geweest denk ik.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 20:18

Het is natuurlijk zijn roepnaam haha, maar hij kent h'm wel :))

Een hoop wortels doen het werk altijd :+

Die foto tekent echt het moment van de dag. De DA moest zelfs lachen omdat hij zo hup weer wegzakte. Zo schattig was dat :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 20:20

Mariett schreef:
Och, arme Adje! Het is wel een goede beslissing geweest denk ik.

Ja zeker. Het was moeilijk de knoop door te hakken en de afstand speelde daarin wel een rol: ik had hem niet zien vechten, niet meer zien overreageren. Dus ik moest het doen met wat ik doorkreeg. Maar eenmaal de beslissing genomen heb ik ook niet meer getwijfeld. Heb er ook niet meer over nagedacht.