Wat doen jullie met jullie sport paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rilana2002

Wat doen jullie met jullie sport paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 11:21

Hoiii *\o/*
Ik heb een vraag;
deze geldt eigenlijk alleen voor mensen met een sport paard/pony.

Ik vroeg me af hoe vaak jullie rijden.
Of je paard in de stapmolen/wei/paddock gaat en hoevaak.
En hoevaak ze op stal staan.

Mijn eigen pony heeft een eigen stalletje en ik rijd hem zo'n 3 a 4 keer per week (hij is nog geen 4) een uurtje

Na het rijden komt hij zowiezo nog even in de stapmolen zo'n 20 minuten

Komt s'avonds dagelijks een uurtje in de paddock en staat s'morgens zo ongeveer 3 uur op de wei

Als ik niet rijd doen we grondwerk of longeer ik

Ook wandel ik af en toe nog een stukje voor de afwisseling erbij.

Ik weet dat hij best wat langer buiten zou mogen maar daar is helaas geen mogenlijkheid tot dus dat is dat *D

Karlijntje6

Re: Wat doen jullie met jullie sport paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:23

Ik rij ongeveer 4 keer per week maar in de vakantie iets meer want dan heb ik geen huiswerk!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:26

Mijn paard komt dagelijks zo'n 8 uur buiten in de wei, snachts staat ze op stal.
Een paar keer per week komt ze nog extra in de stapmolen, en verder rijden we momenteel 4/5x per week

We dressuren, springen en crossen dus daar wordt veel op getraind en we maken iedere week wel een buitenritje in het bos, daarnaast maken we regelmatig na een training een rondje buiten op de harde weg (uitstappen / draven).
Verder longeer ik haar ook regelmatig
Laatst bijgewerkt door spottedponie op 05-09-16 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:26

Momenteel heeft mijn wedstrijdpaard vakantie gezien ik zelf uit lig maar als we actief trainen staat hij gewoon 24/7 buiten met zijn maatje. Het zou kunnen dat dat volgend jaar 's nachts binnen wordt maar ik wil hem het grootste deel van de dag gewoon lekker buiten.Verder heb ik geen vast schema. :+ hij heeft minstens 1 dag per week vrij, in praktijk zijn dat er meestal 2. Ik kijk een beetje naar het weer en hoe hij aan voelt en op basis daarvan bepaal ik zijn training. Ik longeer eigenlijk zelden. Vrij is ook echt vrij, dan staat hij gewoon op weide.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:28

Mijn pony staat van 08:00 tot 18:00 op de wei, en in de winter een paar uur in de paddock elke dag, beide in de kudde.
Verder rij ik veel buiten omdat ik nog niet echt weet welke kant ik op wil.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:32

Mijn paard gaat van 8 tot 17 uur buiten en ik rijd hem 4 tot 5 x per week. Hierbij doe ik 3 x per week dressuur (max 40 min) en de andere keren gaan we het bos in. Ik dressuur hierbij nooit 2 dagen na elkaar vanwege het herstel.

@ TS, vind een uur met een 3 jarige wel lang hoor maar dat is mijn mening.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 05-09-16 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:38

Mijn endurancepownie staat vanaf een uurtje of 08:30 tot 20:00 in de wei en in de winter tot een uurtje 17:00 . Ik werk onregelmatig en pas het rijden daar op aan, maar ik rij sowieso nooit meer dan 4 keer per week. Ik longeer haar met dubbele lijnen of we dressuren wat maar voor onze echte trainingen gaan we het bos in. Rust is heel belangrijk om je paard fit te houden, ook tussen de oren.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:38

Mijn paard staat van april tot oktober van 9 tot 17 op de wei en in de winter gaat hij 4 uur op de paddock. Ik train meestal 6 dagen per week. 1 dag vrij, dag longeren, dag springen, dag naar buiten, 3 dagen dressuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:43

Die van mij staat heerlijk hele jaar door in wei met zijn beste vriend en ik rij zo 4 keer per week waarvan 1 keer in bak.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:00

VSW -> YRT

Cheese_First

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:14

De mijne doet het prima met een aantal keertjes rijden, maar zal ook vast wel aan het feit liggen dat ik nog niet zo heel hoog rijd.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:17

Mijn paard staat overdag in de wei of paddock met hooi (ligt aan het weer) en hij wordt 5 of 6 keer per week gereden.