Een halfjaar met Braveheart!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Een halfjaar met Braveheart!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 16:37

Ik wist niet precies waar ik hem neer moest zetten i.v.m de rij-foto's. Dus ik hoop dat het goed staat.

Na een aantal jaar voor andere mensen gereden te hebben, was ik er eigenlijk wel 'klaar mee'. Ik wou gewoon mijn eigen paard. Zelf beslissen, zelf beslissen wat ik ging doen en alles lekker op mijn tempo. En omdat ik nu genoeg werk om een paard te onderhouden en mijn ouders het er mee eens waren begon begin dit jaar mijn zoektocht. De zoektocht naar mijn eerste eigen paard. Heel internet af lopen struinen naar een (jong) paard die wel een beetje aan de maat was omdat ik zelf dik 1,80 ben. Een stuk of 7 paarden gezien en 1 paard gevonden dat me zo erg aansprak. Alles afgesproken en ik zou hem ophalen. Werd ik de dag ervoor opgebeld dat hij 'm aan iemand anders had verkocht.. Ik was kapot en was even klaar met paarden kijken..
Tot ik naar mijn instructrice ging om foto's te maken van een ander paard. En daar stond hij dan. Een zwarte 9-jarige ruin van 'maar' 1.62 van San Remo.

1.
Afbeelding

Eigenlijk vond ik hem wat aan de kleine kant en ook wat te oud. Maar goed. Er toch maar even opgestapt, en ik was verkocht. Zo'n fijn paard met een geweldig karakter. Ondanks dat er meer dan er jaar niks met hem was gedaan bij de eigenaar ervoor, was het opstappen en wegrijden. Na goed overleggen met mijn ouders zijn die ook meegeweest en kwamen we tot de conclusie dat dit hem ging worden. Nog een paar keer gereden en toen was de dag tot de keuring. Klinisch helemaal goed, dus de volgende dag hebben we hem opgehaald!

2.
Afbeelding
En toen stond er op 16 Februari een bolletje wintervacht op stal! :')

En toen zijn we begonnen met een beetje grondwerken, beetje longeren etc. En 20 Februari ben ik er voor het eerst thuis opgeklommen.
klik

En zo zijn we steeds vaker gaan rijden. En wat voelt dat toch fijn. Lekker met je eigen paard bezig gaan. Ondanks dat hij niet liep zoals het moest, was ik toch blij met m'n bolletje wintervacht!
3.
Afbeelding

En stukje bij beetje ging het de goede kant op!
4.
Afbeelding

Eind Maart hebben we hem ook eens vrij laten springen. En mooi dat hij 't vond!
5.
Afbeelding

En toen was het 1 April! M'n kleine vriend werd al weer 10 jaar. Dat werd gevierd met vlaggetjes aan z'n stal en een lekkere taart
klik

En het rijden ging met ups en downs. Maar wat deed hij z'n best!
6.
Afbeelding

Ook ging hij van bolletje wintervacht naar een stoer paard!

En wat was hij veranderd!
Links 16 Februari en rechts 1 Mei
7.
Afbeelding

<3
8.
Afbeelding

Ergens midden mei hebben we ook een trailer (opknapper) gekocht! :D

Eind Mei heb ik hem verhuist naar een andere stalling, waar we een fijne binnen en buitenbaan ter beschikking hebben, en gingen we nóg serieuzer trainen
9.
Afbeelding

14 Augustus hadden Sharon (Esaqar) en ik een fotomeeting georganiseerd in Havelte. Dit was de eerste keer (Sinds hij van mij is) dat hij meeging naar onbekend terrein met meerdere paarden en hij heeft zich hier geweldig gedragen!

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

En nu. Nu trainen we een aantal keer per week, hebben les en hebben onze eerste 2 wedstrijden op de planning staan!
13.
Afbeelding

Ik ben zo blij met de vorderingen die we in een halfjaar hebben gemaakt, en ben mega blij met m'n knappe paard! Ook hebben we veel downs gehad, en heb ik vaak genoeg huilend op hem gezeten. Dan was ik er zó klaar mee en wou ik hem het liefst verkopen. Maar wat ben ik blij dat hij nog steeds lekker van mij is! :D

We hebben genoeg gedaan, maar er staan nog genoeg dingen op de planning en ik hoop nog genoeg jaren van hem te mogen genieten! <3

Afbeelding

Respect als je het hele verhaal hebt gelezen, maar ik ben zo blij met m'n knappe vent! :)

Larissajulia

Re: Een halfjaar met Braveheart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:43

Toto is echt een prachtig paard zeg!! Gaat helemaal goedkomen met jullie! Toen ik jullie in Havelte zag dacht ik dat je hem al veel langer had haha, het zag er al zo mooi uit! Ben benieuwd hoe je wedstrijd gaat!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 17:41

Thanks Julia!
Het lijkt eigenlijk alsof ik hem al heel lang heb, terwijl het nu net dik een halfjaar is, haha! :')

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:21

Jullie gaan lekker! Als ik weer in Nederland ben, kom ik hem zeker weer een keer bewonderen! :o

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:30

hij is prachtig; veel plezier samen *\o/*

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 20:02

Jaaaa! Je bent verplicht Danique! :D

En dankjewel Testes!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:47

Je past er ook top op Ingrid! Mooi team zijn jullie! :D

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 20:57

Dankjewel Laura! :D
Ik heb ook gelijk gevraagd toen ik er op zat hoe het er uit zag :'). Gewoon omdat k bang was dat het er niet uit zag. Dus toen hebben ze alles maar gefilmd om te laten zien dat t best meeviel haha :)

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:15

Leuke combi om te zien!

xMriit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:22

waaaaauw!! wat een pracht paard! <3
strikje erom is niet nodig.

petje af, jullie zijn goed vooruit gegaan. En je paard is ook flink opgeknapt. +:)+

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 18:00

Dankjewel Kalender!

Haha xMriit, met stikje had je 'm mogen hebben! Maarja. Je wou zonder strikje! :+ :+
Maar dankjewel! :D. Leuk om te horen!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:29

Mooie foto's, jullie zijn een leuk duo!
Enneh.. huilend op je paard zitten uit frustratie, die ken ik ook hoor! Heb mijn fjord sind 2012, maar oh oh oh soms.. xD

Veel plezier en succes met je verdere jaren met hem! :)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 20:26

amyyy55 schreef:
Mooie foto's, jullie zijn een leuk duo!
Enneh.. huilend op je paard zitten uit frustratie, die ken ik ook hoor! Heb mijn fjord sind 2012, maar oh oh oh soms.. xD

Veel plezier en succes met je verdere jaren met hem! :)

Haha jaa. Je weet dat er niet alleen ups zijn maar ook downs. Maar als ze dan komen.. :')
Ik zat er vloekend, scheldend en huilend op, en de staleigenaar kwam echt van; 'Hulp nodig?' :')
Maar na een tijdje ging t weer goed hahaha

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:20

Wow, nog maar een half jaar! Voelt alweer zo veel langer eigenlijk, hahah!
Maar hey, toppers! Die wedstrijden gaan helemaal goed komen, je hebt hem zo lekker aan het lopen en hij is echt veranderd van lelijk eendje (sorrynosorry) naar knap paard!
Ben benieuwd wat de toekomst voor jullie gaat brengen, maar dat moet wel goed komen! :D

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 08:26

Yesss! Uitgelicht! Thanks iedereen! ;d

Esaqar schreef:
Wow, nog maar een half jaar! Voelt alweer zo veel langer eigenlijk, hahah!
Maar hey, toppers! Die wedstrijden gaan helemaal goed komen, je hebt hem zo lekker aan het lopen en hij is echt veranderd van lelijk eendje (sorrynosorry) naar knap paard!
Ben benieuwd wat de toekomst voor jullie gaat brengen, maar dat moet wel goed komen! :D

Jaa. Het is zo kort, maar t voelt zooo lang! :D
Ik ben benieuwd. Maar met onze fanclub komt die cc vast goed, haha! En hij was inderdaad best lelijk hahahaha.
Maar het komt vast goed! Maar met jou ook! We gaan met z'n 4e knallen!

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:19

Ja hoor knappe Toto weer in uitgelicht <3
Jullie zijn een mooi team en nu al heel erg gegroeid, gaat helemaal goedkomen met jullie! :D

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 19:36

Oblivion schreef:
Ja hoor knappe Toto weer in uitgelicht <3
Jullie zijn een mooi team en nu al heel erg gegroeid, gaat helemaal goedkomen met jullie! :D

Thanks Sanne! :D

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:02

Mooi team zijn jullie.. Veel plezier nog in de toekomst