wei probleem....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Antarctica

wei probleem....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 18:13

Mijn pony staat bij andere mensen ( omdat we hier niet zoveel plek hebben en het daar beter is voor haar)
maar die mensen hebben een dochter die haar paard verkocht heeft en zij doet vanalles met mijn pony achter mijn rug! of ze er mee rijd weet ik niet zeker , ik voel het soms wel dat ze een beetje vreemd doet maar ben niet zeker...
mijn grootste probleem is dat ze haar altijd op de wei zet zonder aan mij te vragen!
ik heb het haar al zonder te overdrijven meer dan 10 keer gezegd .
iedereen zegt dat dit echt niet kan en daar ben ik het mee eens maar als ik haar nu een bericht stuur , want ze loopt weg van mij, negeert ze mij volledig!
heeft iemand dit eerder voorgehad of tips?
Want dit kan niet gezond zijn voor mijn pony ! /3 -O-

Shirley

Re: wei probleem....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 18:16

Met de ouders gaan praten :j
En anders een ander plekje voor je pony zoeken.

Vervelende situatie...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 18:30

Maar waar staat die pony dan als ze niet op de wei staat? Op stal of in een paddock? Als ze anders op stal staat dan is de wei natuurlijk veel beter wordt ze te dik van het gras kan ze toch een graasmasker om?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:38

tenzij je alles zelf doet,
dus voeren, mesten, weiden
heb je toch je pony in pension staan bij die mensen?

dan lijkt het mij logisch dat ze je paard of pony in de wei zetten (zou eerder boos worden als ze niet op de wei kwamen)

is er reden om aan te nemen dat ze hem rijd dan?
en wat is 'van alles'?

vraag jouw ouders om met haar ouders om tafel te gaan en op papier te zetten wat die mensen voor jou en je pony doen en wat je zelf doet (maar dan moet je het dus altijd zelf doen.. dus als ze m niet op de wei mogen zetten.. dan is het aan jou om tweemaal per dag erheen te gaan, buitenzetten en binnenzetten). Dat die mensen het hun dochter laten doen, is niet heel vreemd op zich

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:40

Andere wei zoeken!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:42

Ok vraag me eerlijk gezegd af wat het allemaal is dan wat ze doet?

Ik zou als ik een eigen paard had en ergens gestald staat op een stal, het juist fijn vinden als ze hem of haar naar buiten doet. Mits geen blessures natuurlijk.

En waarom twijfel je dat ze er op rijd?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:46

Ik verplaats dit topic van VSW naar YRT.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:48

Tsjeetje zeg, hoe durft ze?

1: Ga met de ouders praten
2: Luisteren ze niet? ga met jou ouders naar de ouders toe.
3: Helpt dit niet? zoek een andere stal.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 21:53

hoe durft ze wat te doen Madhatter?
mis ik iets?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 21:56

Hoe oud is de dochter?
Afhankelijk van jouw leeftijd zou ik met jouw anders gaan praten met haar ouders. Afspraken maken en ook aangeven dat als hun zich niet aan de afspraken houden dat jullie wat anders gaan zoeken. Verder weet ik niet of ze ook jouw spullen gebruikt maar zo ja zorg dan dat ze er niet meer bij kan. Of een slot op de kast of mee naar huis nemen.

Ik weet niet hoe het paard verder staat als deze niet op de wei staat? Maar ook daar afspraken over maken met haar ouders.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:41

elenaMM77 schreef:
hoe durft ze wat te doen Madhatter?
mis ik iets?

Haar paard te pakken zonder dat zij er iets van weet, en van haar weglopen als ze wat wilt vragen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:08

foei, dan is half Nederland schuldig als je niet van iemand weg mag lopen als die wat wil vragen,
we weten immers ook niet op welke toon dat gaat en of die twee uberhaupt door 1 deur kunnen (ts geeft immers aan 'al zovaak gezegd'.. kan mij ook voorstellen dat je dat als kind van pensionhouders op een gegeven moment ook niet meer zo fijn vind).

tweede het gaat om de dochter van de pensionhouder, we weten niet wat de afspraken zijn, of dat ze gewoon van die ouders opdracht krijgt: zet de paarden en pony's even naar buiten.

daarbij geeft TS aan: het is een gevoel.

er is daarom in mijn ogen toch echt meer informatie nodig voor je kunt spreken van 'hoe durft ze'.

Dups

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:14

Ik ken de situatie niet maar zoals ik het lees,doe jij een aantal aannames en die dochter misschien ook wel.

Ik zou inderdaad even in gesprek gaan en de afspraken doorspreken of nieuwe maken. Wie doet wat en is waar verantwoordelijk voor en wat mag er wel of niet met jou pony gedaan worden door derden. Vaak blijkt er helemaal geen probleem maar verkeerde gedachten door het gebrek aan communicatie.
Mochten jullie er niet uitkomen, kan je altijd nog een andere plek zoeken voor jouw pony.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:23

Je ouders laten praten met haar ouders

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:18

Het was niet voor jou bedoelt hoor, het was voor de dochter bedoelt, dus voel je niet aangesproken :)

Vind het behoorlijk onbeschoft dat ze je negeert op berichtjes.