Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
chanel1985 schreef:Je kan dit op een propere manier proberen op te lossen of op een niet zo propere.
Wie heeft het paard betaald?
wie betaald de stalkosten?
future_vet schreef:Moeilijk situatie ts. Alleen denk ik dat je niet zomaar het paard kan verplaatsen, het is het paard van Henk toch? En als je hem wel verplaatst, koop je hem dan over?
Misschien belangrijke vraag ook nog: betalen jullie iets voor het verzorgen? Of is hem meer het huis schoonmaken in ruil voor?
Is het sws niet verstandig dat Henk hulp krijgt? Lijkt mij zo te horen dat het niet meer zo goed gaat alleen.
Roodvos schreef:Jouw verhaal lezende krijg ik sterk het vermoeden dat Henk begint te dementeren.
Is er familie van Henk met wie je contact kan opnemen hierover? Zus, kinderen, neef/nicht?
Monster_tos schreef:Poeh lasting zeg, klinkt alsof Henk last krijgt van dementie of misschien zelfs alzheimer. Dit gaat vaak gepaard met agressie (omdat ze zelf enorm bang worden), dit verklaard waarschijn ook waarom hij zo'n spijt heeft na de tijd.
Misschien eens met zijn familie om de tafel, dat het niet langer gaat zo?
) ... misschien eens met zijn huisarts gaan praten? terpentijn schreef:Staat Henk er voor open het paard van hem over te kopen? Momenteel is hij namelijk eigenaar, al heft hij geen aankoopbewijs. Als Henk dit niet wil, wat zou daar dan de reden voor zijn? Wil Henk het paard blijven zien? Of wil Henk het paard (bewust of onbewust) inzetten als "chantagemiddel" zodat jullie daar ook voor hem een beetje zorgen en schoonmaken. Het lijkt me dat er meer speelt dan gewoon alleen "het paard".
het is sowieso al merkwaardig dat Henk zich een nieuw paard kopt "voor jullie".
Een ongezonde, gecompliceerde situatie op deze manier.
Je naam in het paspoort is voor jullie geen eigenaarschapsbewijs.
Evelijn schreef:Tja.. paspoort is geen eigendomsbewijs... maar als er geen verkoopovereenkomst is is het ook heel moeilijk om te bewijzen van wie dit paard nou eigenlijk is. Jullie delen namelijk ook gewoon de kosten (stalling en hooi is van Henk)
Denk dat het verstandig is als jullie ouders (samen) met Henk (en iemand van zijn familie) om tafel gaan zitten. Dan alleen niet bespreken hoe het nu moet met het paard maar ook alle dingen eromheen zoals het schoonmaken.
Hoe de situatie nu gaat is niet goed voor niemand niet en gaan jullie ook niet volhouden.
Ayasha schreef:Je kan veel dingen doen, zoals een bokker al vroeg is de vraag hoe netjes je het wil oplossen en hoe ver je wil gaan.
Een nette oplossing zou wellicht zijn om hem de aankoopprijs van het paard (indien je die hebt) te bieden voor het paard en hem dus gewoon over te kopen.
terpentijn schreef:Staat Henk er voor open het paard van hem over te kopen? Momenteel is hij namelijk eigenaar, al heft hij geen aankoopbewijs. Als Henk dit niet wil, wat zou daar dan de reden voor zijn? Wil Henk het paard blijven zien? Of wil Henk het paard (bewust of onbewust) inzetten als "chantagemiddel" zodat jullie daar ook voor hem een beetje zorgen en schoonmaken. Het lijkt me dat er meer speelt dan gewoon alleen "het paard".
jasmijn16 schreef:terpentijn schreef:Staat Henk er voor open het paard van hem over te kopen? Momenteel is hij namelijk eigenaar, al heft hij geen aankoopbewijs. Als Henk dit niet wil, wat zou daar dan de reden voor zijn? Wil Henk het paard blijven zien? Of wil Henk het paard (bewust of onbewust) inzetten als "chantagemiddel" zodat jullie daar ook voor hem een beetje zorgen en schoonmaken. Het lijkt me dat er meer speelt dan gewoon alleen "het paard".
Henk wil het paard niet kwijt en hij staat er niet voor open als we haar overkopen.Evelijn schreef:Tja.. paspoort is geen eigendomsbewijs... maar als er geen verkoopovereenkomst is is het ook heel moeilijk om te bewijzen van wie dit paard nou eigenlijk is. Jullie delen namelijk ook gewoon de kosten (stalling en hooi is van Henk)
Denk dat het verstandig is als jullie ouders (samen) met Henk (en iemand van zijn familie) om tafel gaan zitten. Dan alleen niet bespreken hoe het nu moet met het paard maar ook alle dingen eromheen zoals het schoonmaken.
Hoe de situatie nu gaat is niet goed voor niemand niet en gaan jullie ook niet volhouden.
De situatie is echt slopend, thuis loopt iedereen elkaar steeds in de weg omdat we er echt gewoon stress van hebben. Het is inderdaad misschien wel een plan om met iemand van zijn familie te gaan zitten zodat er geen afspraken gemaakt worden die er dan de volgende dag ineens niet meer zijn.Ayasha schreef:Je kan veel dingen doen, zoals een bokker al vroeg is de vraag hoe netjes je het wil oplossen en hoe ver je wil gaan.
Een nette oplossing zou wellicht zijn om hem de aankoopprijs van het paard (indien je die hebt) te bieden voor het paard en hem dus gewoon over te kopen.
Wij zijn bereid het behoorlijk vuil te spelen eigenlijk, Henk mag haar namelijk altijd opzoeken als hij dat wil. Wij zijn vooral bang dat hij inderdaad de politie inschakeld en er eventueel een rechtszaak van komt. Dit wil mijn vader absoluut verkomen.