Met Melody erop uit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Met Melody erop uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 21:23

Hai!

Vandaag is mijn zus weer eens mee geweest naar Melody waar wat leuke foto's uit kwamen die ik graag met jullie wil delen!

Melody is een 12-jarige New Forest merrie, ik verzorg haar nu bijna 9 jaar.
We rijden nu bijna alleen maar buiten, meestal aan een lang teugeltje en Mel mag zelf weten of ze harder wil dan stap of niet, zeker nu het best warm is.
Ik vind het vooral belangrijk dat we er allebei lol in hebben :)
Dit is denk ik het 5e of 6e hele rondje in ruim een jaar tijd, ik ben chronisch ziek en dat ging vorig jaar zo hard achteruit dat ik eigenlijk compleet uit de running ben gegooid. Ik kon vrijwel niet meer van de bank af komen en er waren zelfs periodes dat ik bijna alleen maar in bed lag. Ik heb nu sinds oktober een zware behandeling (na 9 jaar ziek zijn) en dat werpt gelukkig zijn vruchten af, sinds maart heb ik het rijden op kunnen bouwen van 10 minuten per week naar ongeveer 3 keer per week 45-60 minuten *\o/*

We hebben nog best een lange weg te gaan want Mel is te dik en scheef en zelf zit ik ook scheef maar daar werken we aan, vanaf volgende week ga ik weer naar school dus het is even afwachten hoe dat gaat. Als het goed blijft gaan wil ik wat lessen met Mel gaan doen zodat we hulp krijgen met het rechtrichten van ons beide.

Maar voor nu is het vooral gewoon even genieten van het feit dat ik er weer op zit en we alle hoeken van 'ons' zandpad weer zien :D

01. Zo haal ik Mel altijd uit de wei :D
Afbeelding

02. Melody woont naast een snelweg, ideaal want ze is echt bomproof!
Afbeelding

03. Vroeger was dit ons racepad.
Afbeelding

04.
Afbeelding

05. Vriendinnetje <3
Afbeelding

06. Ik krijg thuis vrij vaak commentaar op mijn voeten, nu snap ik waarom :+
Afbeelding

07. Dit pad rijd ik nu meestal door, dat is het kortste rondje en echt een mooi stukje. Vroeger durfde Melody daar nooit in (geen idee waarom, misschien door het hoge riet) maar nu vindt ze het helemaal leuk gelukkig!
Afbeelding

08.
Afbeelding

09.
Afbeelding

10. Pretbekken :+
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. We kwamen een boomstronkje tegen, vroeger gingen we in het bos altijd springen dus dat wilde ik nu ook wel eens proberen. Mel vond het een héél goed idee en werd veel te druk dus na 3 keer zijn we maar gestopt :')
Klik

13. Deze vind ik erg gaaf :D
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Hier ging ze echt mega hard, iets verderop begon ze ook een beetje te bokken. Als ze echt hard gaat wordt ze vaak iets te vrolijk en dan gaat ze stuiteren :+ Gelukkig is het wel prima uit te zitten.
Afbeelding

16. Op naar huis, allebei moe maar voldaan :D
Afbeelding

Ik vond het een super leuke middag! Het was wel te lang voor mij maar het was het waard. Melody vond het ook duidelijk heel leuk dus ik hoop dat we dit weer veel vaker kunnen gaan doen!

Bedankt voor het kijken!

Saaams

Re: Met Melody erop uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:33

Super Lys dat je vandaag weer kon rijden. Ziet er relaxed uit en tja Mel zal Mel niet zijn als ze haar eigen plan niet trekt. :+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:36

Leuk dat je zo geniet van melody! Ik hoop voor jou dat de behandeling goed blijft verlopen zodat je nog meer kan genieten van die knappe melody!

Veel plezier met elkaar!

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:38

*\o/* *\o/*
Laatste foto is mooi <3
Ze is wel echt een dikkie geworden ja _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:44

Dat is zo een keertje wat anders dan je cavia's :) maar even goed erg leuke foto's. Ik hoop voor jou dat je gezondheid je weer niet al te vaak in de steek laat zodat je nog veel meer met Melody op pad kunt. Tof duo zijn jullie!

Hanneke81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:08

Wat mooi dat jij zo van je verzorgpony kan genieten ondanks je ziekte. Lijkt me een hele fijne en en lieve pony, veel plezier samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:17

Wat heerlijk om je zo te zien rijden en genieten ondanks je ziekte. Top! :#

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 09:30

Bedankt voor de leuke reacties! :D

Melody is inderdaad heel lief en fijn met rijden. Ze kan best wel klieren maar doet dat vrijwel nooit meer, ik moet alleen wel zorgen dat ik heel consequent ben over gras eten want daar maakt ze heel snel misbruik van :P

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:40

Leuke foto's weer :) fijn dat je zo goed vooruit bent gegaan! Melody is inderdaad een beetje dik geworden ;) maar dat gaat er wel weer af als jullie meer kunnen rijden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 17:05

Dankje!
Ja ik hoop dat ik haar genoeg beweging kan geven, in de winter zal er vanzelf wel wat af gaan maar het zou wel fijn zijn als dat dan ook zo blijft na de winter :P

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:17

Wowww die buik is flink gegroeid ja hahaha :') := Maar super blije foto's en top dat je er weer op kan!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 10:41

Ja en ook echt in een paar maanden tijd, er staat wat teveel gras in haar wei :+

Dankje!

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 21:34

Wat fijn dat het eindelijk beter gaat met je! Heel veel plezier nog samen, ik ben jaloers op je omgeving. Vooral het zandpad :wow:

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 10:39

Dankje! Ja ik ben ook echt super blij met de plek waar ze staat! Vanaf haar wei hoeven we alleen maar een carpool strook over en dan staan we in dat zandpad. Je kunt daar eigenlijk gewoon eindeloos rijden :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:28

Leuke fotos!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:59

Leuke foto's.
Mel is inderdaad flink aangekomen. Maar ze ziet er erg blij uit op de foto's.
Hopelijk gaat het met je gezondheid alleen maar beter en laat het je niet in de steek.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 16:52

Dankjullie!

Madje, dat hoop ik ook ja! Ik heb nu al maanden lang geen terugval meer gehad dus ik hoop heel erg dat dat zo doorzet.

En Mel is inderdaad erg blij! Je ziet haar echt opbloeien als ze doorheeft dat we naar buiten gaan <3