[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 13:02

Het ging heel goed. Dit is de tweede keer dat ik met hem naar de Brielse Maas ben gelopen. De eerste keer schrok hij van alles en was zijn reactie ook groot. Zeg maar overdreven opzij springen en hoofd hoog in de lucht. Nu schrok hij van bijna niks, alleen de schapen op de dijk vond hij een beetje raar. Hij is wel een keer opzij gesprongen toen er een hond op hem afkwam. Maar verder super goed!

Wanneer kan je weer afspreken? Dan kunnen we samen een stukje met hem lopen en kan je zien dat ie al lekker dik aan het worden is! :D

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:25

Ik zal je even appen! Heb het enorm druk op dit moment door de laatste weken voor de zomervakantie..

Lukasje
Berichten: 11366
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:49

Ha kijk, daar is Duck weer! Tja paardrijden, dat is vaak 1 pasje voorwaarts en 2 achter :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 17:29

Zo is het!

Woensdag is de hoefsmid geweest voor Ducky. Zijn hoeven zijn weer mooi gemaakt, alleen hij heeft een paar deukjes/gaatjes in zijn stralen (behalve rechtsachter). Ik heb daarvoor spul gekregen wat ik erin/op moet smeren voor de komende vier weken. Hij heeft er verder geen last van en loopt gewoon helemaal goed, dus daar maak ik me geen zorgen om :).
Woensdag heb ik ook fijn gereden.

Woensdagavond kreeg ik een heel naar telefoontje. Ik ben gezakt met 0,2 te kort. Ik heb drie uur lang zonder te stoppen zitten janken en heb het vandaag eigenlijk pas een beetje kunnen accepteren/me erbij neer kunnen leggen.
Gisteren moest ik naar school gelijk na het werken dus heb ik Ducky in de wei laten staan. Ik had voordat ik hem buiten heb gezet zijn hoeven al gedaan. Vandaag moest ik weer naar school om te kijken wat ik allemaal fout heb gedaan.
Ik ga morgen en overmorgen een examentraining doen van 9 tot 6 in Leiden, dus mag ik van mijn docente vandaag niet leren omdat het anders te veel wordt.

Ik ben vandaag dus toch gaan lessen zodat ik even niet eraan hoefte te denken. Het ging zo super goed. Hij heeft rechts- en linksom meerdere rondjes in een gecontroleerd tempo gegaloppeerd en ik heb ook nog een stukje keihard gedraaft met hem. Dat was zo onwijs gaaf! En het zit ook eigenlijk helemaal niet verkeerd! :D

Morgen en overmorgen ben ik niet op stal dus heb ik iemand gevraagd of zij Ducky zijn hoeven wilt doen.

Afbeelding
Dit is dat spul wat ik op Duck zijn hoeven moet smeren.

Afbeelding

Leo

Berichten: 50203
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:33

Ooh jeetje wat zuur en wat balen zeg :(:) ... Kun je nog herkansen of is het met die 0,2 tekort echt afgedaan? -O- ontzettend zuur...

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 18:38

Ik heb gelukkig wel een herkansing volgende week dinsdag. Ik moet 1 antwoord meer goed hebben dan wat ik de vorige keer had. Het is echt gemeen dat het maar zo weinig is :(

darkadia

Berichten: 5265
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:13

Hypozin is wel goed werkend spul is mijn ervaring.
Fijn dat het rijden zo goed gaat nu!

Balen van je examen, maar hee kom op, jij kan dat! Zeker met die extra training moet dat gaan lukken! Heel veel succes!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:16

Klote van je examen zeg! Ik duim voor je herkansing.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 11:04

Dankjulliewel! :)

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:34

Dat is een klap voor je, ik weet nog hoe zenuwachtig ik zat te wachten op het telefoontje. Toen ben ik ook maar naar de paarden gegaan, toen ik bezig was werd ik gebeld en had ik wel 10 gemiste oproepen. Te veel afleiding kon je ook wel zeggen :P.

Komt goed, zeker met die training! Succes Maxim!!! Maak je niet te druk over de herkansing dan word je alleen maar zenuwachtiger. :o

Lukasje
Berichten: 11366
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:06

Oh wat sneu voor je dat je moet herkansen!
Maar kijk, Duck compenseert dat slechte gevoel dan weer helemaal. Echt wel fijn dat hij net dan zo goed liep.

Succes bij de herkansing!! +:)+

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 15:03

Dankjewel nog allemaal! Ik moest een 5,6 halen en heb een 7,5 gehaald dus ik ben (nog niet officieel, vrijdag pas) als het goed is geslaagd :D

Het rijden gaat de laatste tijd zo goed. Het galopperen gaat steeds beter en beter en Ducky kan steeds meer. Hij blijft nu ook gewoon rustig staan met afzadelen buiten zijn stal en als ik in de zadelkamer staat dan blijft hij nog steeds staan wachten op me zonder weg te lopen of iets :).

Vandaag was het even minder want Ducky zijn hoef is gescheurd met rijden. Het rijden ging echt heel goed, alleen toen waren we klaar en liep ik met hem naar zijn stal en toen zag ik het. Ik heb de hoefsmid gelijk gebeld, maar die had geen tijd vandaag. Hij zei dat ik het eraf moest wiebelen, alleen het is keihard dus dat is niet gelukt. Uiteindelijk heb ik er een stukje af kunnen knippen met een tang en heb ik de scherpe randjes bij gevijld. Morgen komt een andere hoefsmid, dus aan hem ga ik even aan vragen of hij Ducky zijn hoef wilt doen.

Ducky moet vandaag en morgen tot de hoefsmid even binnen blijven -O-, maar het is voor een goed doel.

Hij heeft wel lekker appelsap, pepermuntjes en een stukje stroopwafel gekregen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Linde99
Berichten: 864
Geregistreerd: 19-06-17

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:55

Wat een leuk paardje heb je, en leuk om jullie verhaal zo te lezen!

Ik ga volgen :)

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:56

Oehh Maxim dat is naar! Toevallig is vandaag bij mij de hoefsmid geweest en Eastern moest ook ontzettend kort gekapt worden door een scheur. Door dit droge weer ontkom je er bijna niet aan..

Eas is dan ook wel een aansteller loopt al met wondje op ze singel kreupel.

Maar ik vrees dat ze Duck ook kort moeten kappen. En anders kunnen ze het scheurtje weg veilen. Hopen op het tweede.

En super van je examen!!! *\o/*

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 18:09

Leuk dat je volgt Linde99! :)

Dankje Romy! :D Dit droge weer is echt vreselijk... Maar met Duck zijn hoef gaat het weer goed :)

De hoefsmid vond het geen probleem om dat stukje eraf te knippen en te vijlen dus dat heeft hij gedaan. Ducky heeft er geen last van, het doet geen pijn en hij loopt gewoon normaal.

Ik heb zijn hoeven 20 minuten afgespoeld met water vandaag en ga zo een mengsel van natuurazijn en zonnebloemolie maken. Ik heb ergens gelezen dat dat goed werkt tegen droge hoeven.

Ik heb hem daarna gelijk in de wei gezet. Hij liep er al hinnikend heen en galoppeerde volop weg naar zijn weidemaatjes. Hij voelt zich dus helemaal top :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 18:20

Ik weet niet of dit goed is, maar het ziet er zo uit:

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11366
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:46

Wauw geslaagd! Keigoed meid! Nu kan je helemaal genieten vd vakantie. En geweldig om te horen dat Duck het goed doet. +:)+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:25

Gefeliciteerd!!!! Mijn paard heeft ook brokkelhoeven nu. Weinig aan te doen vrees ik. Tenzij je ergens een modderplekje kunt creeeren waar ze ook in gaan staan.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:44

Oh nu ik zo de foto's van zijn hoeven ziet had kort kappen niet nodig geweest! Zag er op de foto's waar het net gebeurt was iets heftiger uit.

Je kan brokkelhoeven bijna niet verkomen nee.. Mijn hoefsmid kwam met het idee om de drinkplaats nat te sproeien. Wat ieder paard moet drinken. En als ze drinken dan staan ze in het nat! Vond het opzich wel een slim idee :o.

Nu weer lekker rijden Maxim! En die oplossing werkt om de hoeven weer te laten groeien. Moet je op de kroonrand smeren. :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 16:36

Dankjewel allemaal! :D

Duck zijn hoeven zien er goed uit. Ik smeer ze om de dag even in met dat mengseltje en dat gaat ook goed.

Ducky gaat vanaf vandaag zonder halster de wei op want er zijn er nu 2 in drie weken kapot getrokken. Ik denk dat het komt door het spelen, dus dan is dit een goede oplossing :)

Het galopperen gaat echt heel goed. Vandaag heeft een kennis het gefilmd. Rechtsom is het iets korter, maar er wilde iemand de bak in dus nam ik hem eerder terug.
Let niet op mijn houding, de bochten, etc. Dit gaat puur om het galopperen, om te laten zien dat het zo goed gaat! Het gaat er nu om dat hij in de galop blijft en mijn houding en de bochten dat komt laten allemaal :).




Ik heb ook nog wat spullen gekocht voor Ducky en gratis sokken bij de Epplejeck gekregen omdat ik geslaagd ben:

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:30

Dat is geen verkeerde galop! Jullie zijn ook al meer een combinatie!

Anoniem

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:00

Wat een ontzettend leuk dier is het.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:32

Dat ziet er al hartstikke goed uit joh!!! :j

Lukasje
Berichten: 11366
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:31

Wat een vooruitgang! Knap hoor!

En haha , groot gelijk dat je jezelf, of beter Duck, verwend. Je had een goede reden ook!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 15:30

Dankjewel allemaal! :D