[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:30

Super updates over Ducky!

Balen van dat ene tentamen. Jaartje over doen is geen schande hoor.
Andere kant, Chinees kun je altijd ook nog zonder hele studie leren... Engels kun je veel kanten mee op ook.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:37

Moeilijke keuze. Er zijn heel veel mensen met de studie Engels vrees ik? Denk dat je met Chinees er meer uit springt. Maar wat je ook kiest: als je iets echt graag doet vind je er vaak wel wat op!!!

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:04

Ach nee, dat is echt balen, vooral wanneer je andere punten zo goed zijn.
Zou je mits bijlessen dat vak kunnen inhalen zodat je volgend jaar wel zou kunnen slagen? Ik heb dat ooit (toen ik nog veeeeel jonger was ;) ) voor wiskunde moeten doen.

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:10

Chinees had wel handig geweest om Duck zijn gebruiksaanwijzing te lezen ook :') .

Balen hoor! Super boeiende studie lijkt dat me :) . Zo anders dan anders!

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:50

ruitje schreef:
Chinees had wel handig geweest om Duck zijn gebruiksaanwijzing te lezen ook :') .


Ik lig dubbel ! _O- _O- _O-

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 00:16

Ik vind het ook super jammer! Ben er ook heel erg verdrietig om en zeker omdat ik echt non stop geleerd heb en heel erg mijn best heb gedaan.

De enige optie die ik heb is om mezelf uit te schrijven voor 1 februari en dan mezelf weer in te schrijven voor volgend schooljaar en dan het jaar opnieuw te doen. Alleen ik weet nog niet of ik dat wel wil. Wat nou als ik me weer helemaal kapot leer en ik haal het weer net niet met 0,1 te kort? Dan heb ik twee jaar verspild zonder iets te bereiken.

Mijn moeder kwam met het idee om bijvoorbeeld Engels literatuur te gaan studeren en daarnaast nog een bijvak Chinees te volgen.

Morgen ga ik met mijn studie coordinator erover praten.


Edit: Dat zou idd wel handig geweest zijn Ruitje :') _O-

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:30

Heb je dit al voorgelegd aan de examencommissie of andere commissie waar je bezwaar kunt maken?
Moeten stoppen op 0,1, terwijl je verder goede cijfers haalt vind ik wel erg bizar.
Wat voor soort examen was dit?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 16:54

Ik heb gisteren een gesprek gehad met de studiecoordinator en de “hoofd” van de opleiding en mijn ouders, maar de uitzonderingen die ze vorig jaar wel hebben gemaakt kunnen dit jaar niet meer gemaakt worden. Vorig jaar was er nog iemand die in dezelfde situatie als mij zat en die hebben ze door laten gaan mits hij in zijn tweede jaar dat vak opnieuw zou doen en dus ook het vak wat hij in het tweede semester niet mocht volgen moest hij opnieuw doen. Hij moest dus in zijn tweede jaar 90 punten halen ipv 60. Dat is hem overigens niet gelukt, want hij heeft de toets van het eerste semester niet gehaald en moet nu stoppen met de opleiding en mag voor de komende 4 jaar zich niet meer aanmelden voor de studie.

Heel krom dit allemaal. Maar volgens hun is er niks wat ze kunnen doen. De enige optie is uitschrijven en volgend jaar opnieuw het jaar doen.

Het was een toets die bestond uit 15 studiepunten. Doordat ik die toets niet gehaald heb mag ik niet door naar het tweede semester van dat vak wat ook 15 studiepunten is. Daardoor zou ik 30 punten niet halen en kom ik uit op een negatief BSA waardoor ik de studie 4 jaar lang niet meer zou mogen volgen.

En het erge is nog dat de toets uit twee onderdelen bestond. Mid term en final term. Voor de mid term heb ik een 9,2 gehaald en voor de final term dan een 5,4. Dit mag dus niet gecompenseerd worden omdat het beide 5,5 of hoger moet zijn..

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:28

life sucks

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:41

Pffff -O-

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:15

Echt heel naar. Niet echt fair ook

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 01:55

Rare snuiters...
Een goede, gemotiveerde student stoppen op 0,1. Het is maar hoe je naar het leven kijkt.
Maar goed, misschien komt er een betere studie op je pad.
Ik ben uiteindelijk ook iets anders gaan doen dan ik had gedacht. En daar was ik al gauw heel blij mee.

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 08:32

senna21 schreef:
Rare snuiters...
Een goede, gemotiveerde student stoppen op 0,1. Het is maar hoe je naar het leven kijkt.
Maar goed, misschien komt er een betere studie op je pad.
Ik ben uiteindelijk ook iets anders gaan doen dan ik had gedacht. En daar was ik al gauw heel blij mee.

Zo ben ik ooit van vwo naar havo terug gezet. Mn laatste toets had ik een 5,5 voor. Een tiende hoger en ik had op vwo mogen blijven. Wilde ik heel graag.

Zo krom af en toe

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 01:54

Bedankt voor al jullie medeleven haha! Ik vind het ook heel krom maar ik kan er verder niks meer aandoen dus ik laat het gewoon achter me en ga verder met nieuwe dingen.

Vandaag of naja gisteren heeft een stalgenoot ons geholpen met longeren met balkjes. Ducky stapt nooit over balkjes heen want hij weigert het, maar ik vind het een hele goede training en leuk voor de afwisseling dus toen heb ik een stalgenoot gevraagd of zij ons wilde helpen. Ze doet dit heel vaak met haar eigen paard en ook met andere paarden. Dus hebben we balkjes neer gelegd en zijn we Duck gaan longeren met de balkjes.

Het is jammer dat ik de eerste 10 minuten niet op film heb want hij weigerde over de balk heen te gaan en toen hij eenmaal ging sprong hij er met een meter de lucht in overheen. Ik heb wel wat filmpjes van toen hij het een beetje begon te begrijpen;






Let niet op onze stemmen haha en het muziek wat je hoort is de radio die we aan hebben staan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 02:11

Wat zijn die dravers toch handig! De mijne vindt het net zo eng maar springt zichzelf ( en mij) bij de eerste 6 balken een hernia.

July2001
Berichten: 22
Geregistreerd: 09-09-18

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:51

springen met dravers is altijd zo grappig! Ik heb een draver als bijrijdpaard en als de sprong niet hoog genoeg is dan springt hij er met ruime 80 cm overheen

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 00:56

Hey wat toevallig, Ducky kwam me al zo bekend voor maar volgens mij heb ik je als vriend op facebook! Heb je vroeger toevallig bij HCS gereden? Misschien dat ik je daardoor op facebook heb.

Hij tilt tenminste wel netjes zijn voeten op met de drafbalken, daar kan mijn paard nog wat van leren. :=

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 11:00

Morgen of maandag gaan we weer met balkjes longeren en als dat goed gaat dan gaan we woensdagavond balkjes draven onder het zadel. Op woensdag is het “spring” avond dus dan mag je balkjes in de bak leggen :)

Lara1510 - Klopt! Ik heb 6 jaar lang op HCS gereden. Ik reed in de zaterdagochtend les. Volgens mij herken ik je gezicht wel alleen ik weet even niet meer hoe of wat. Maar ik ken je sowieso van HCS! :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 22:44

De afgelopen twee weken hebben we veel met balkjes gelongeerd en hebben we ook een paar kleine sprongetjes gebouwd (die dingen hebben een naam maar ik kom er nu echt niet op).

Vandaag hadden we “springles”. Het is nog niet veel maar voor ons is dit zo’n grote vooruitgang. Ducky stapte nog geen eens over een tak heen.
Dit was ook mega goed voor mijn eigen zelfvertrouwen want ik was geen moment bang en had er alle vertrouwen in. Ducky weigerde wel een paar keer of dan maakte hij een schuinbeweging maar ik heb het netjes opgelost en we hebben een top les gehad. Ik kon in ieder geval alleen maar lachen :D





Duck heeft ook een nieuwe deken. Hij had van de week nog een 300 grams om maar omdat het een stuk warmer is wilde ik zijn 200 weer omdoen maar die heeft hij kapot gemaakt dus heb ik een nieuwe moeten kopen. Nu lijkt hij met een minion :')

Afbeelding
Afbeelding

En ook peeskapjes en springschoenen;
Afbeelding

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:52

Die dingen: cavelleti's :)

Ziet er goed uit!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 06:32

Dankje!!

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:12

Wat een plezier hebben jullie toch steeds +:)+ !
Hij loopt ook veel stabieler dan een poos terug. Balkjes lopen is sowieso een goede oefening om af en toe mee te pakken.

Verwende kerel is hij toch ook!!

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:12

Ohhhh wat zijn jullie toch leuk samen!! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar wat boft die Duck met jou!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 18:20

Super lief!! <3

Nog een paar filmpjes van de afgelopen week:

Dit hebben we zondag gedaan. Het was eigenlijk niet de bedoeling om zonder les te gaan rijden maar hij wilde het zo graag en vond het zo leuk dat we het gewoon hebben gedaan :D



Dit was afgelopen dinsdag. We hebben hem eerst balkjes laten draven wat hij duidelijk minder leuk vindt dan de cavelleti’s maar alsnog doet hij het super!



Ook afgelopen dinsdag. Hij vond het zo leuk!


Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:01

En zeggen dat je ooit een schop bij je had omdat hij staatsgevaarlijk was bij het longeren! Kijk hoe voorbeeldig nou O:)