[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 19:08

Deze maand hebben we niet zo heel veel kilometer’s denk ik, want ik heb de eerste anderhalve week niet buiten gereden door de kou, maar we zitten wel alweer over de 50 km! :)

Vandaag ben ik vroeg naar stal geweest om Duck te longeren want ik zit vandaag tot laat op school dus ik kan niet meer na school terug naar stal. Volgens het schema van de endurancevereniging moesten we dit doen: 8 min. draf, 1 min. galop, 1 min. draf, 1 1/2 min. galop, 1 min. draf, 2 min. galop, 1/2 min. draf - omdraaien - 3 min. draf, 1 min. galop, 1 min. draf, 1 1/2 min. galop, 1 min. draf, 2 min. galop, 5 1/2 min. draf en vervolgens uitstappen. Ik heb het wat anders gedaan omdat Ducky het toch nog moeilijk vindt om in galop te blijven. Dus ik heb hem eerst 8 min laten draven, toen 2 min laten galopperen (hij viel elke keer terug naar de draf en dan met aanmoediging ging hij weer galopperen), 3 min draven, 2 min galopperen. Toen omgedraaid en hetzelfde gedaan. Duck deed het echt heel goed!

Ik heb geprobeerd een stukje te filmen maar dat is erg lastig met dubbele lijnen en een zweep :'):



Een stalgenoot heeft gevraagd of ik morgen met haar en haar Fries naar buiten wil. Ze is nog maar twee keer met haar Fries buiten geweest, dus dit wordt de derde keer, alleen Duck is zo braaf dat ze graag mee wilt. Steeds meer vragen of ze een keer mee naar buiten mogen omdat Duck zo braaf is. En dan terug kijkend naar al die mensen die hem een monster vinden die niks kan. Ik ben wel de enige die lekker buiten rijd met een lange teugel en een paard dat nergens van op kijkt en dat overal langs loopt.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:21

Maxim wanneer gaan we samen het strand op stelten zetten met onze dravertjes? (Geen zorgen op een veilige manier). Het word eindelijk weer goed weer haha! Als je hard gaat galoppeert Duck dan of draaft hij? Is wel leuk dat in dan iemand heb die Topshot bij kan houden :P.

Heb even je topic gelezen en wat gaat het goed! Jullie zijn echt met sprongen vooruit gegaan. Super leuk om te lezen. Ik herken zoveel in mij & Top als ik over jullie lees.

Oh en die vervelende mensen daar ontkom je helaas niet aan. Wielrenners zijn 1/2 keer vervelend of houden geen rekening met je. Maar dat moet je echt negeren.

Maar echt ik ben trots op jullie! <3

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:47

Haha ja, met 2 longes en een zweep heb je je handen meer dan vol. Dàt je überhaupt nog kan filmen!

En wat ben jij gemotiveerd ! 's Ochtends nog gaan omdat 's avonds niet lukt +:)+ .

Jaja, eerst veel commentaar op je draver geven maar velen zullen het jou niet nadoen hoor. Zo evident is dat niet om alleen met je paard op pad te gaan.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 13:25

East - Dankjewel! <3 Ik ben hard aan het sparen voor een trailer haha! Lijkt me zo heerlijk om lekker hard over het strand te galopperen! :D Als we lange stukken rechtuit kunnen dan springt hij wel in galop aan en anders kiest hij ervoor om te draven.

Lukasje - Het was wel lastig haha! Maar dit had ik in het begin nooit gekunt want dan was hij allang op me af gekomen, dus het is al een vooruitgang! :D
Ik vind het zielig om een dag niet naar stal te komen. Ik kom alleen niet als ik echt niet kan. Bijvoorbeeld volgende week dinsdag en zaterdag gaan we een dagje weg, dus dan heeft hij vrij maar dan vraag ik wel of iemand hem naast de paddock ook in de molen wilt zetten. Zodat hij toch even kan stappen in plaats van alleen maar een beetje staan. Maar als ik zelf kan, dan ga ik gewoon.



Vandaag zouden we met een stalgenoot met haar Fries naar buiten gaan, maar ze wilde niet meer mee omdat het miezerde. Maar goed, Duck en ik zijn niet van suiker gemaakt dus wij zijn gewoon weer naar buiten geweest. We hebben ons weer aan het schema gehouden. We hebben 8,23 km gereden in 60 min met een gemiddelde snelheid van 8,3 km/uur. Ik denk dat ons gemiddelde snelheid volgende week al hoger ligt omdat we dan meer draven in plaats van stappen.

Afbeelding

En kijk hoe trots ik ben op Duck! Hij is al lekker veel aangekomen! :D:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(Ik heb hem hier alleen nog niet gepoetst :+)

Nog een paar foto’s als vergelijking:

Augustus 2016:
Afbeelding

Augustus 2017:
Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:34

Duck ziet er goed uit zeg! Leuk dat jullie zo doelgericht aan het buitenrijden zijn. Endurance lijkt mij ook heerlijk!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 14:42

Dankje!! :D Misschien kunnen ooit samen meedoen aan een wedstrijd als je het ook met jouw Draver eens een keer wilt doen?

Terwijl ik dit typ sta ik op de crosstrainer. Duck fit, dan ik ook fit :P

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:48

_mjwb schreef:
Dankje!! :D Misschien kunnen ooit samen meedoen aan een wedstrijd als je het ook met jouw Draver eens een keer wilt doen?

Terwijl ik dit typ sta ik op de crosstrainer. Duck fit, dan ik ook fit :P

Lijkt me super leuk! Voor nu gaan we eerst meedoen aan de Ride & Bike in Breda :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 14:57

Leuk!! Wij doen mee aan de Ride en Run in Den Haag 29 april :D

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:48

Wauw! Hij ziet er echt gewéldig uit <3 .

Het miezerde? _O- Oooh, ik mag er niet mee lachen maar wij noemen dat hier "salonruiters". Tjsa, ik rij ook liever in het zonnetje bij 25 graden maar met enkel een buitenbak ter beschikking moet ik soms wat flexibeler zijn of paardlief zou niet veel gereden worden .

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 18:21

Dankje! Hij begint nu ook meer spieren te krijgen <3. Over een tijdje heb ik gewoon een harstikke gespierd paard haha!

Ja en na 5 minuten was het droog :'). Ik denk dat driekwart van de mensen bij mij op stal nooit zouden rijden als we geen binnenbak hadden, want het regent altijd hier in Nederland. Sommige doen al een zweetdeken om en een dikke jas aan als ze 5 meter door de regen naar de bak moeten lopen _O-.

Ik ga eigenlijk altijd naar buiten of het regent of niet, maar als het glad is of het hagelt of stortregent dan blijf ik toch liever op stal want dan is het voor Duck ook niet fijn.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:40

Ja tuurlijk, het moet wel fijn blijven! Ik rijd ook niet wanneer mijn ondergrond te hard is. Dat is voor paard niet goed. En ikzelf rijd niet ook meer bij stortregen. Vroeger wel hoor, zo fanatiek was ik, maar dat is er met de jaren wel uit. Maar een miezertje houdt ons niet uit het zadel :) . Gelukkig heb ik wel een goede piste en zelfs bij erg nat weer ligt die er nog goed bij.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 07:22

Alles valt in duigen. Ik moet echt huilen. Er is droes bij ons op stal door een nieuw paard dat een week geleden is gekomen. Nu mogen we 6 weken lang niet het terrein af en mag ik 6 weken lang niet buiten rijden. Dus de Ride and Run van 29 april kan ik ook wel gaan afzeggen want met 6 weken lang niks doen, vind ik het niet eerlijk om Duck gelijk 10 km te laten draven. En volgens mij valt 29 april nog in die 6 weken... Wat een rot ochtend! Ik voel me gelijk ontzettend rot.

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:41

Oh dat is echt niet leuk. Sterkte :(:)

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:44

Ooh jeetje wat zuur zeg.... heel erg naar... :(:) er is niks aan te doen, droes sluipt er echt in en zowel stal als de eigenaar van het paard kunnen er niets aan doen behalve er nu op de juiste manier naar handelen. Maar daar heb jij nu op dit moment weinig aan en het is gewoon ontzettend zuur voor je dat je plannen nu in duigen vallen -O-

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 09:21

Ik baal er echt heel erg van. Ik was ook lekker aan het sparen, alleen dat kan ik nu uit gaan geven aan de vaccinaties en het annuleren van de Ride and Run. Maarja ik hoop gewoon dat Duck het niet krijgt...

We moeten nu twee keer per dag gaan temperaturen, alleen ik heb geen idee hoe dat moet dus heb ik aan een stalgenoot gevraagd of zij het wilt doen.

En het is 6 weken even helemaal niks doen. In de bak rijden vinden we beide niks en ik voel me ook niet echt op mijn gemak met anderen in de bak. Ik zet hem elke dag een uur in de molen en ik ga proberen in de buitenbak te rijden en dan hopen dat we na 6 weken wel genoeg tijd hebben om te trainen voor 2 juni. Hopelijk kan dat wel doorgaan.

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:12

Wat een naar nieuws! Ik lees al een tijd mee en ik vind jouw enthousiasme zo leuk, verlies dat niet door deze tegenslag. Denk aan je geweldige paard en verzin nieuwe uitdagingen deze weken. Misschien een beetje snel, deze opmerking, maar ik moet er niet aan denken dat je Duck 6 weken stapmolen aandoet. :o dit is geen geen kritiek hoor! Sterkte en ik hoop voor jullie dat hij niet ziek wordt!

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:27

Misschien kun je iets alternatiefs zoals spelen met attributen (tussen balkjes door, achteruit door een L van balkjes, over zeil heen stappen en draven, voetballen met een grote bal, ergens onderdoor, zwaaien met een handdoek of vlag etc.) Of bijvoorbeeld targetten (voorwerpen leren aan te raken).
Kan voor beide een leuke tussendoor activiteit zijn als afwisseling en opvulling!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:36

Oh jeetje wat balen zeg! Was je net zo gemotiveerd en gestructureerd aan het trainen. Hopen dat Duck gezond blijft. Wat is het toch een nare ziekte!

Misschien kan je wat meer gaan doen met grondwerk, hindernis parcourtjes, oefeningen met balkjes of samen gewoon lekker spelen? Succes de komende weken!

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:46

Pff sterkte ik las het net op facebook !
Hopelijk komt alles goed !

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 13:43

Tuurlijk ga ik hem niet 6 weken lang in de molen zetten. Dat was mijn sobere ik die aan het praten was :').

Dankjewel allemaal! :)

Ik denk dat ik ga vragen dat als hij over twee weken geen droes heeft, of ik dan weer naar buiten mag. En in de tussentijd heb ik sowieso 1 keer per week les en ga ik zo veel mogelijk in de buitenbak proberen te rijden. Misschien dat ik weer vrijheidsdressuur ga doen met hem. We hebben ook een grote bal op stal liggen. Misschien mag ik die ook gebruiken.

Maandag worden alle paarden geent, dus ik heb besloten om hem tot maandag even niet in de paddock te zetten. Gewoon voor de zekerheid, want ik wil echt niet dat hij iets krijgt. Ik ga wel gewoon over het erf heen lopen en misschien mag ik wel door het weiland heen lopen. Duck was sowieso vandaag al vrij. Dus eerst kijken hoe alles gaat vandaag en dan bedenk ik het wel verder :).

Een stalgenoot heeft zijn temperatuur gemeten vanochtend en die was gewoon goed. Hij ziet er ook gewoon goed uit en hij heeft geen snot of wat dan ook. Hij eet, drinkt en mest ook gewoon.

Ik vermijd gewoon de binnenstallen en de poetsplaatsen voor de komende weken voor de zekerheid.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 16:09

Kijk wat vandaag binnen is gekomen....

Afbeelding

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:20

Hij ziet er goed uit! En wat heeft ie een dunne vacht Haha. Mijn draver is echt een enorme teddy momenteel en verhaart als een gek. Krijgt elke winter meer haar hahaha.

Wel balen van de droes. Maar elk gezond paard red 10km sowieso wel hoor. Als je hem met wat longeren en bakwerk op conditie kunt houden moet zelfs 20km geen probleem zijn. Ik duim voor jullie dat er geen nieuwe gevallen komen en je snel weer naar buiten mag. En die vooroordelen sja... heeft elke draver eigenaar wel ervaring mee denk ik ;)

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 23:26

Ai, dat is niet leuk! Maar belangrijkste is wel dat Duck geen droes krijgt. Wanneer je hem wat aan de gang kan houden met stapmolen, longeren, rijden in de buitenbak, ... dan kan 2 juni geen enkel probleem geven hoor. Duck is niet voor niks een draver ;) !

En grijp deze periode aan als een uitdaging om samen andere dingen te doen. Bouw bv het longeren uit: leg wat balkjes, ev verhoogd. Of zet eens wat lage sprongetjes en laat hem in vrijheid springen. Wat werk aan de lange teugel mss? Gelukkig is de slechtste periode van het jaar voorbij en kan je hopelijk de volgende 6 weken de buitenbak veel gebruiken.

Verder: :(:)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 00:00

Dat zeker! Zolang hij maar gezond is, is alles goed. Zijn temperatuur was vandaag twee keer 37,6. De eerste keer zelf temperaturen was wel even een gevecht, want hij bleef maar schoppen, maar de aanhouder wint :).

Ik ga morgen mijn hartslagmeter uit proberen want ik ben er wel echt heel blij mee. Zondag hebben we les en maandag ga ik longeren of iets van vrijheidsdressuur doen. Ik ga maandag ook gelijk nieuw voer halen dus dan zal ik ook een emmer met van die kleine snoepjes meenemen voor het vrijheidsdressuur.

Als het wat beter weer is dan ga ik vragen of ik tussen de weilanden door mag rijden. Dan zijn we toch een beetje buiten haha.

Iemand maakte wel een opmerking vandaag over dat ik binnen kan rijden wanneer ik wil, omdat iedereen altijd binnen 5 minuten weg is als ik met Ducky de bak in kom :')

Ik heb trouwens al mijn poetsspullen daarnet gewassen, gewoon voor de zekerheid.

Flipperke
Berichten: 23
Geregistreerd: 24-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:03

Hoihoi

Ik zag hier droes voorbij komen...
Hen daar een vraagje over...
Ik zou morgen bij een pony gaan kijken maar nu is daar op de manege 1 paard met een milde variant van droes (zonder de abcessen)
Nu vroeg ik mij af of het verstandig is om daar te gaan kijken aangezi2n ik zelf 2 paardenbeestjes heb staan...
Iemand tips, adviezen??
Alvast bedankt!