Het is iets voor de verre toekomst (lees: toch een jaartje of twee drie), maar ik begin er al een beetje over na te denken. Een nieuw paard naast mijn twaalfjarige haflinger en dertienjarige shet. De shet is van mijn moeder, de haflinger is van mij, en haar ben ik van plan uit te brengen in de trec, dressuur en endurance. Nu ben ik maar aan het dromen natuurlijk, het budget voor drie paarden is er niet. Wie weet gebeurt het pas in tien jaar tijd. Maar toch had ik graag geweten waar jullie onbeleerde paarden vinden? Paarden met problemen genoeg, en daar heb ik geen probleem mee, maar na mijn merrie op te leren onder het zadel zou ik graag weer een leeg blad hebben.
Weten jullie toevallig waar, hoe, wie betrouwbaar is? Ik zoek dus specifiek onbeleerd, en als het echt kan zou ik meteen voor een tinker gaan of een bonte (niet al te grote) warmbloed.
Lukasje
Geplaatst: 30-08-16 08:58
Bij een fokker vandaan.
Martie
Geplaatst: 30-08-16 09:00
Naast de gebruikelijke sites als Marktplaats, Sporthorses, Kapaza en Boktmarkt kan je natuurlijk bij de fokkers gaan kijken. Vaak kan je dan de moeder ook bekijken.
Hier in België vind ik er erg weinig voor een redelijke prijs. En meestal zijn ze al bereden, zijn de 'beginstappen' al gezet want ze wilden niet wachten. Echt jammer!
ik zou inderdaad ook zeggen bij een fokker vandaan halen, of als je het echt zeker wil weten een jonge paard kopen (bv. veulen of jaarling) dan weetje van begin af aan precies wat ermee gebeurd is .
Ik heb die van mij als 2-jarige via marktplaats van de fokker gekocht. De meeste 2-jarige die ik interessant vond waren nog bij de fokker. Bij handelstallen hebben ze ze vaak pas vanaf 3 jaar die al gelongeerd zijn op een manier waar ik zelf nou niet echt op zit te wachten.