Waarom reageert er niemand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Waarom reageert er niemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 17:04

Wat is er mis met mijn advertentie?
Hij staat nu al ruim 3 wkn online op Facebook, en verschillende verkooppaginas.
Maar tot nu toe nog maar 1 serieuze reactie
Is er iets mis met mijn advertentie?
http://link.marktplaats.nl/m1081594804
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 29-08-16 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast van iemand naar Niemand

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Waarom reageert er iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:06

Andere foto's zou ik mee beginnen

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:06

Betere foto's misschien

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:07

Heel eerlijk? Je foto's zijn echt verschrikkelijk, doe wat knappe foto's mooie achtergrond en ook met een ruitertje erop.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:07

Ik denk dat de maat gewoon lastig is. Te groot voor echt kleine kinderen die een eerste pony willen, te klein voor iemand die te groot is geworden voor z'n kleine pony.

En voor een pony die geen sport resultaten heeft vind ik hem ook best duur.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:08

Andere foto's zal al een goed begin zijn, dit spreekt mij zo totaal niet aan.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 17:08

Betere foto's? Zijn de standfotos niet goed?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:09

Mensen willen graag zien hoe ze lopen, en of ze braaf zijn. Ik zou dan beginnen met bewegongsfotos erop te zetten en bijvoorbeeld met iemand erop, en foto's waaruit blijkt dat hij braaf is. Een kind of in het bos ;) moet wel veilig genoeg zijn natuurlijk hè maar dat spreekt denk ik voor zich :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:10

Ze zijn ontzettend scheef waardoor het heel moeilijk is om zijn bouw te bepalen.

Een keer goed wassen en knotten, neerzetten op een vlakke ondergrond met een mooie achtergrond, voorbenen naast elkaar en binnenachterbeen iets naar achteren, dan krijg je al hele andere plaatjes.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:10

Ik zou me ook afvragen waarom je m zo snel weer weg doet. Wellicht kun je dat vermelden.
Verder sluit ik me aan bij de bovenstaande reacties, betere foto's en redelijk hoge prijs

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:11

nette rechte standfoto's op verharde ondergrond. Misschien een ruitertje zoeken die haar kan rijden voor foto's.

Tinkertje89

MelissaV schreef:
Betere foto's? Zijn de standfotos niet goed?

Een andere achtergrond en rij foto's met een ruitertje erop zal al een heel verschil maken

jasmijn16

Het helpt om er spontane foto's bij te zetten. Hierbij bedoel ik niet 1 middag foto's maken, maar zet er foto's op van bijvoorbeeld vorige week en 2 maand geleden. Wat foto's onder het zadel, foto's uit stand, stap, en als je mooie draf/galop foto's hebt kun je die er bijzetten. Ik vind de foto's die nu bij de advertentie staan persoonlijk niet erg charmant.. maak wat foto's in bijvoorbeeld een mooi zetje en niet half van voor en half van achter. Stand foto's moeten (vind ik) of echt vanaf de zijkant, of vanaf de voorkant. Niet half half ergens in het midden. Zoek een plek uit met een beetje kleur, zoals op gras of naast bloemen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:12

De foto's spreken me niet aan. Van alleen standfotos is het moeilijk een beeld te vormen. Standfoto op een grasveld is al mooier dan op het grind, plus foto van onder het zadel en een bewegingsfoto geeft kopers een beter volledig beeld van de pony. Maar er zit ook geen grammetje spier op de pony ondanks dat hij al lang onder het zadel is. Ik zou r dan mijn bedenkingen bij hebben.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 17:14

Vjestagirl schreef:
Ze zijn ontzettend scheef waardoor het heel moeilijk is om zijn bouw te bepalen.

Een keer goed wassen en knotten, neerzetten op een vlakke ondergrond met een mooie achtergrond, voorbenen naast elkaar en binnenachterbeen iets naar achteren, dan krijg je al hele andere plaatjes.

Knotten gaat hem al niet worden want dat kan ik absoluut niet. De ondergrond is vlak waar hij op staat. Zal eens zoeken tussen de rest van de fotos of er bij zijn die rechter zijn.

Fotos met kleine ruiter moet ik nog maken, heb namelijk geen kleine ruiters die ik zomaar op mijn pony zet.

Qua prijs ga ik niet in discussie, in België en vooral in deze omgeving zijn maar weinig fijne C pony's te koop en die zitten allemaal rond deze prijs.

Weet niet hoe jullie er bij komen dat hij pas van mij is. Pony is sinds veulen van ons.

Qua bespiering, pony is helemaal nog niet superlang onder het zadel. Lijkt me logisch dat er dan nog geen mega bespiering op zit, daarbij is hij nog in de groei

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:16

Maar je zegt dat hij voor een beginner geschikt is. Dan is het hup naar de manege een meisje wat kan rijden vragen of ze even een rondje wil rijden zodat jij wat foto's kan maken.

Anders klopt je advertentie tekst niet helemaal

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:16

Mss moet je de tekst dan een beetje aanpassen! Je hebt hem dus in bezit sinds hij 10 maanden oud is, maar hoe het er nu staat, lijkt het alsof jij hem nog maar 10 maanden hebt!
Rijfoto's vind ik erg belangrijk. En idd betere foto's. Desnoods een fotograaf laten komen voor een klein prijsje.

EDIT: is de tekst inmiddels aangepast of heb ik er over gelezen? Ik dacht echt dat er eerst stond dat je hem sinds 10 maanden in bezit hebt;
Laatst bijgewerkt door xAnthea op 28-08-16 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:17

Inderdaad de foto's. Als ik omschrijving sportpony zie verwacht ik dat ook terug te zien op de foto's.

Dus foto's onder het zadel en inderdaad standfoto's waar je de pony ook goed op kan zien.

De pony heeft een mooie kleur, met een andere achtergrond komt da zoveel beter uit.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:18

Pony kijkt een beetje simpel op de foto's. Zorg voor een mooie onder- en bestraatte achtergrond, foto's in mooi licht maken.
Foto's op gras ben ik nooit voorstander van, hoeven vallen dan altijd iets weg.
Zorg dat de pony de hals er mooi op zet, dus wapper met een plastic zak voor z'n neus ofzo.

En foto's gemaakt met een goede camera doet ook al wonderen.

Op de 3e foto zit z'n hals in de schaduw, dit is niet mooi.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 28-08-16 17:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Linnie050

Ik denk door de onderstaande zin.
Ik dacht eerst ook dat hij nu 10 maanden in je bezit is.

Nickels is een lieve, mensgerichte ruin die sinds 10 maanden oud in mijn bezit is.

Er zijn verder al goede tips gegeven.

Is er ook niemand in je omgeving die kan vlechten of die een keer wilt komen rijden voor wat foto's

jasmijn16

MelissaV schreef:
Vjestagirl schreef:

Knotten gaat hem al niet worden want dat kan ik absoluut niet. De ondergrond is vlak waar hij op staat. Zal eens zoeken tussen de rest van de fotos of er bij zijn die rechter zijn.

Fotos met kleine ruiter moet ik nog maken, heb namelijk geen kleine ruiters die ik zomaar op mijn pony zet.

Qua prijs ga ik niet in discussie, in België en vooral in deze omgeving zijn maar weinig fijne C pony's te koop en die zitten allemaal rond deze prijs.

Weet niet hoe jullie er bij komen dat hij pas van mij is. Pony is sinds veulen van ons.

Qua bespiering, pony is helemaal nog niet superlang onder het zadel. Lijkt me logisch dat er dan nog geen mega bespiering op zit, daarbij is hij nog in de groei

Het gaat er niet om dat hij super strak in de knotten zit, smeer er desnoods een kilo gel bij in voor de foto's. Foto's met knot en netjes gewassen met een kleurrijke achtergrond geeft nou eenmaal een uitnodigend beeld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:19

MelissaV schreef:
Vjestagirl schreef:

Jij vraagt waarom er weinig mensen reageren: dit zouden voor de mensen op dit forum redenen zijn om niet te reageren. Dan kun je jezelf gaan verdedigen, maar daar schiet je niet zo veel mee op.

Afbeelding
Neem nou deze foto. De foto is super scheef, zijn voorbenen staan niet naast elkaar, zijn achterbenen juist teveel en zijn staart hangt voor zijn achterbenen. Op deze foto kun je, als je het paard niet kent, toch niets beoordelen?

Afbeelding
Als je jouw foto vergelijkt me deze: de foto is recht, de achtergrond is mooi, de pony staat goed, exterieur is goed te beoordelen.

Misschien kun je je tekst veranderen naar "die al in mijn bezit is sinds hij 10 maanden oud is". Nu is het net alsof er staat dat je hem pas 10 maanden hebt. Ook zou ik graag de reden van de verkoop willen weten als ik koper zou zijn.
Als hij pas net ingereden is: zet het erbij.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:20

Er wordt gesproken over zeer goede dressuurgangen, dan verwacht ik ten minste foto's van de gangen of filmpje.

Daarnaast staat er al een tijd onder het zadel is, maar zie hier in bespiering weinig van terug en denken dat de foto's het ook misschien nog slechter doen uitkomen.

Ik zou echt desnoods een fotograaf inhuren, maar aansprekende foto's trekken echt de aandacht

Zeepsop

MelissaV schreef:
Vjestagirl schreef:

'Nickels is een lieve, mensgerichte ruin die sinds 10 maanden oud in mijn bezit is.' Als je deze zin snel leest dan mis je het woordje 'oud'. Ik dacht eerst ook dat je hem pas 10 maanden had, maar je bedoelt vanaf dat hij 10 maanden oud is.

Knotten kan je zo een filmpje van opzoeken op internet, dat is niet zo moeilijk. :)

Wat vaak ook helpt naast rijfoto's of mooie stand foto's is een filmpje erbij plaatsen van hoe de pony loopt. Hierdoor kunnen eventuele kopers ook al een beter beeld krijgen van de pony.

Anoniem

Ik zou actie fotos willen zien. Liefst ohz maar ook los in draf!