Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Shirley schreef:Kun je niet Sky kopen en in de tussentijd een bijrijdpaard nemen?
En nog sterkte met het verlies van je merrie
BKonline schreef:Hoe gek ben je met Sky? En passen jullie ook bij elkaar? Kun jij hem bieden wat hij nodig heeft? Kun je uiteindelijk ook datgene doen waar jij mee verder wilt op sport/recreatief gebied?
Evelijn schreef:Wat vinden je ouders?
Als je zelf vooral relaxed wil buitenrijden en ook weinig ervaring hebt is het verstandiger om een wat ouder paard te kopen die dat al kan. Sky gaat straks nog puberen en moet je echt voldoende tijd voor hebben om hem goed op te leiden en ook voldoende hulp erbij etc. Zijn er trouwens stalgenoten etc. waarmee je op buitenrit kan want dat lijkt mij wel prettig als je een jong paard veilig aan te leren om buiten te rijden.
. Ik rijd eigenlijk nooit alleen buiten, altijd met iemand van stal samen. Ik laat het in rijden natuurlijk doen door iemand die flink ervaren is, en zal ook hulp van ervaren mensen vragen wanneer het nodig is.BKonline schreef:Je kan een plus en min-lijstje maken maar mijn ervaring is dat het gevoel het verstand toch altijd inhaalt. Kijk wat je hard zegt en kijk dan naar de mogelijkheden om dit uit te voeren en daarbij bijvoorbeeld hulp bij in te schakelen van derden.
Shirley schreef:Ik zou het een kans geven.
Eenmaal aan een ander verkocht ben je hem kwijt.
Zelf verkopen kan altijd nog
Shirley schreef:Ik zou het een kans geven.
Eenmaal aan een ander verkocht ben je hem kwijt.
Zelf verkopen kan altijd nog
Oke kort ritje, maar was zalig! (en veel handiger met galop, op lang recht stuk). Dus die buitenrit had ik al snel te pakken.