Iemand die met ons paard wilt springen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Iemand die met ons paard wilt springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 13:16

Vraagje,ons paard een kwpn'er springt graag,maar nu durft alleen onze dochter te springen en ze heeft niet altijd tijd daarvoor.Dus zat ik te denken om iemand te zoeken die af en toe wil komen springen met hem.Alleen is het bij ons in de wei en op eigen risico.Zou dat verstandig zijn?

Fish_n_Chips

Re: Iemand die met ons paard wilt springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:33

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 13:36

Maar het is alleen nog een idee.Dadelijk krijg ik al reacties.Ik wil graag weten of jullie het een goed idee vinden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:40

Maar zoek je dan iemand die je paard verbetert? Dan zal je wss ervoor moeten betalen. Anders ga je reacties krijgen van 14+ die willen knuffelen en rijden en het paard meer kunnen verpesten (weigeren, te hoog) en voor wie zijn de rekeningen bij evt blessure door sprong?

Ik zou het zelf niet doe tenzij ik haar echt verbeterd wil hebben qua techniek.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 13:52

Nee,gewoon voor de lol.Maar wel iemand die het kan ook omdat hij een springpaard verleden heeft.Wij doen vooral dressuur met hem.Hij is eigenlijk onze hobbelruin.Het is zo jammer dat wij het niet kunnen vooral omdat hij het zo leuk vindt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:06

Omdat hier op dit moment nog niet gezocht wordt naar een dienst maar meer algemeen de vraag gesteld wordt of het verstandig is om een extra iemand te zoeken die af en toe met het paard springt, ga ik het verplaatsen naar PP.

ED → PP

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:10

Natuurlijk als je paard het leuk vind doe je hem er een plezier mee. Ik zoek juist een paard waarmee ik eigenlijk vooral of alleen hoef te springen :) maar je wou niet gelijk reacties daarover

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 16:36

Waar woon je dan?Kan via pb.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:40

Ik vind het geen slecht plan ofzo. Jouw paard doet wat hij leuk vindt, iemand verleent jou een dienst en waarschijnlijk maak je er iemand er ook nog eens blij mee. Gewoon om de zoveel keer even langsgaan om zeker te weten dat je paardje goed springt en je niet opeens kwaaltjes erdoor ontdekt en ik zie het probleem niet :j

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 17:24

Hij staat aan huis en we rijden gewoon in de wei.Wei is wel vlak.Alleen als het nat is kan je niet springen.We hebben niet een buitenbak.En we zijn dan ook in de buurt natuurlijk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:28

En anders zelf springles nemen? Je hoeft niet gelijk over 1.20 te springen maar gewoon beginnerslesjes nemen. Dan kun je het straks zelf en je verbetert je eigen rijden en de band met je paard.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:29

Op eigen risico wordt moeilijk, de eigenaar van het paard is toch altijd verantwoordelijk.
Het is ook niet onmogelijk om iemand te vinden die dit wilt doen, zelf vind ik zoiets een leuke kans.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:30

Waar woon je? Misschien kan ik (of iemand die ik ken) je wel helpen :j. Mag ook via PB

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 17:38

Ik ben geen talent en rij ook in een rustig 40 plus groepje.Af en toe hebben we een keer springen met de les en ik mag er dan niet overheen :DEn het rijden is dan gratis natuurlijk maar wel eigen risico.Ik heb iemand die met hem dressuur rijd in de wei en met haar heb ik afgesproken dat zij verantwoordelijk is voor haarzelf als ze er bv vanaf valt.Maar het paard natuurlijk van ons,als er iets met hem gebeurd als zij erop zit is dat dus onze verantwoordelijkheid.Maar met een vreemde is dat anders denk ik.Zij is ons buurmeisje.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 11:23

Zou vrijspringen niet iets zijn om met hem te doen?Ik ben alleen bang dat hij er als een raket overheen gaat.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:35

Moderatoropmerking:
Goedemiddag allemaal :)

Graag wil ik jullie vragen om geen reacties te plaatsen vergelijkbaar met; ik weet wel iemand, waar woon je etc. Het topic krijgt dan een te commercieel karakter voor dit deel van het forum. De TS zal dan een advertentie op de bokt markt moeten plaatsen.

Zolang in wordt gegaan op de vraag die wordt gesteld door de TS is er helemaal geen probleem en ik wens jullie dan ook een fijne voortzetting van dit topic :j !

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:42

Britta31 schreef:
Ik heb iemand die met hem dressuur rijd in de wei en met haar heb ik afgesproken dat zij verantwoordelijk is voor haarzelf als ze er bv vanaf valt.Maar het paard natuurlijk van ons,als er iets met hem gebeurd als zij erop zit is dat dus onze verantwoordelijkheid.

Heb je die afspraak ook met de verzekering gemaakt? ;) Wettelijk gezien ben jij aansprakelijk, ook als zij er van af valt. Dit zal ook gelden voor degene die je erop laat om ermee te springen, tenzij die dat als prof doet. ;)

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:45

Gaat het over de ruin die je beschrijft in je profiel van 21 jaar? Zo ja vraag ik mij af het voor hem nog meerwaarde heeft. Mbt gewrichten etc, misschien voor zon oudje fijn om lekker rustig aan te doen?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:50

Sientje schreef:
Britta31 schreef:
Ik heb iemand die met hem dressuur rijd in de wei en met haar heb ik afgesproken dat zij verantwoordelijk is voor haarzelf als ze er bv vanaf valt.Maar het paard natuurlijk van ons,als er iets met hem gebeurd als zij erop zit is dat dus onze verantwoordelijkheid.

Heb je die afspraak ook met de verzekering gemaakt? ;) Wettelijk gezien ben jij aansprakelijk, ook als zij er van af valt. Dit zal ook gelden voor degene die je erop laat om ermee te springen, tenzij die dat als prof doet. ;)

Niet als zij uit vrije wil op dat paard gaat zitten.

Wel als zij ervoor betaald, dan is inderdaad de eigenaar verantwoordelijk.
Hebben we toevallig vorig jaar nog aan de hand gehad bij ons op stal

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 18:07

Ik laat het maar zoals het nu is.Het is toch te veel risico om een vreemde te vragen.Er kan altijd wat gebeuren natuurlijk.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:27

Vrijspringen kun je natuurlijk altijd eens een keer proberen. Gaat het goed en lijkt hij het leuk te vinden kan je dat zo eens per week/2 weken doen! Heb je ook de verantwoordelijkheid over een vreemde in je wei niet. :)