Dromen komen uit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PerleB

Dromen komen uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 14:16

Hallo allemaal!

Na gisteren vind ik dat mijn 'once - in - a - lifetime - horse' een topic in het 'rijden in the picture' verdient! Hij verdient het namelijk om in de picture te staan! :o

Gisteren, 21/08/2016, stond namelijk een heel belangrijke wedstrijd voor ons op de planning. Namelijk, de finale van de youngstercup.

Dit is een wedstrijd in België, georganiseerd door de VLP. Het is een jaarlijks project om de jeugd te stimuleren in de dressuursport. Zoals de naam het zelf zegt is het dus voor 'Youngsters'. (Voor ponyruiters t.e.m. het jaar waarin ze 16 jaar worden en paardruiters van 12 t.e.m. het jaar waarin ze 21 jaar worden.)

Aan de finale kan je niet zomaar meedoen, je moet provinciale selectiewedstrijden rijden. Bovendien moet je minimum 3 selectiewedstrijden gereden hebben én je moet in de eindranking bij de eerste tien staan.

Bij de selecties reed ik 1x een 1ste plaats, 1x een 2de plaats en 1x een 3de plaats. In de eindranking stond ik dus op nummer 4! Ik was echt helemaal blij toen ik te weten kwam dat ik mocht deelnemen aan de finale!

Het voordeel aan Youngster cup is dat je het opneemt tegen leeftijdgenoten en dat het dus gaat om een eerlijke strijd.
Bovendien krijgen deelnemers de kans om deel te nemen aan stages met topruiters , -juryleden en –trainers.
Daarnaast gaat de eindstage voor de winnaars (nr 1,2,3) op de finale door bij een gerenommeerde dressuurruiter.

De eerste proef (L6) wonnen we en de kür op muziek was ook fantastisch! Samen, als een echt team, gingen we er echt voor en dat resulteerde in een 2de plaats en 70%! En daar stonden we dan, met onze 2 goede proeven in de top 3! We behaalden zilver! Totaal onverwacht!

Afbeelding

Hieronder zijn de linkjes om mijn 2 proeven te bekijken:

Ik ben echt super trots op Billy, hij doet echt altijd en overal keihard zijn best voor mij! <3 Met onze 2de plaats en dus een zilveren medaille, komt een droom van mij uit! Wij mogen deelnemen aan de superfinale op de Kerstjumping in Mechelen! *\%/* *\%/*
Bovendien krijgen we een stage bij een bekende dressuurruiter én een gepersonaliseerde zadeldoek en een set bandages!

Ik wou mijn enthousiasme, mijn trots en mijn opluchting graag van me afschrijven en met jullie delen! :D

Veel liefs,
PerleB

trysteffy

Re: Dromen komen uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:32

Wauw super zag het er uit gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:20

Wat goed van jullie zeg. Echt gaaf :). Mooi paard heb je ook, machtig dier.

Het filmpje heb ik echter wel meteen afgezet, je prikt ontzettend met je sporen in de buik en ik vond het zo afleidend dat ik me niet meer op het rijden kon concentreren. Misschien moet je toch overwegen je spoortje er af te laten want volgens mij heeft het nu geen meerwaarde.

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 15:32

Anoniem schreef:
Wat goed van jullie zeg. Echt gaaf :). Mooi paard heb je ook, machtig dier.

Het filmpje heb ik echter wel meteen afgezet, je prikt ontzettend met je sporen in de buik en ik vond het zo afleidend dat ik me niet meer op het rijden kon concentreren. Misschien moet je toch overwegen je spoortje er af te laten want volgens mij heeft het nu geen meerwaarde.

Dat is echt gezichtsbedrog. Mijn voeten bewegen heel erg, maar ik prik niet :) Ik moet gewoon leren om op wedstrijd mijn voeten stil te houden, dat is een beetje door de zenuwen :+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:52

Vind het er super gecontroleerd en rustig uitzien!
Alleen jammer van de muziek keuze in de galop, dat had ik persoonlijk anders gedaan haha.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:53

Super gaaf Sara! Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:03

PerleB schreef:
Dat is echt gezichtsbedrog. Mijn voeten bewegen heel erg, maar ik prik niet :) Ik moet gewoon leren om op wedstrijd mijn voeten stil te houden, dat is een beetje door de zenuwen :+

Ik denk ook dat dat is wat Pernilla bedoelt: je prikt absoluut niet bewust in de buik want dan zou je in draf bij elke pas een hulp geven. Wat er wel gebeurt is dat je met je tenen naar buiten draaft en hoog opgetrokken sporen waardoor je zonder dat je het wilt wel duidelijk met elke pas met de spoor in de buik duwt (goed te zien als je van de camera af rijdt). Je doet het dus absoluut niet bewust, maar je doet het wel en heel duidelijk.
Als ik het goed begrijp heb je nu lessen gewonnen van een topruiter? Dan zou ik dat zeker ook combineren met zitlesse, of op een paard aan de longe zonder beugels of op een paardrijsimulator/flexchair, want met deze beenonbalans zal je al snel tegen de grenzen aanlopen in de dressuur omdat je je paard onbedoeld zoveel hulpen geeft dat hij de wél bedoelde hulpen op een gegeven moment niet meer zal kunnen onderscheiden van de rest van de ruis.

Je was zeker wel doorweekt toen je klaar was met die tweede proef? Wat een regen! :D

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 20:23

xyzutu2 schreef:
PerleB schreef:

Ik denk ook dat dat is wat Pernilla bedoelt: je prikt absoluut niet bewust in de buik want dan zou je in draf bij elke pas een hulp geven. Wat er wel gebeurt is dat je met je tenen naar buiten draaft en hoog opgetrokken sporen waardoor je zonder dat je het wilt wel duidelijk met elke pas met de spoor in de buik duwt (goed te zien als je van de camera af rijdt). Je doet het dus absoluut niet bewust, maar je doet het wel en heel duidelijk.
Als ik het goed begrijp heb je nu lessen gewonnen van een topruiter? Dan zou ik dat zeker ook combineren met zitlesse, of op een paard aan de longe zonder beugels of op een paardrijsimulator/flexchair, want met deze beenonbalans zal je al snel tegen de grenzen aanlopen in de dressuur omdat je je paard onbedoeld zoveel hulpen geeft dat hij de wél bedoelde hulpen op een gegeven moment niet meer zal kunnen onderscheiden van de rest van de ruis.

Je was zeker wel doorweekt toen je klaar was met die tweede proef? Wat een regen! :D

Ja, ik zie wat je bedoelt. Het stoort mij soms ook nog. Een werkpunt voor mezelf!
En ja, ik was helemaal doorweekt! Maar het heeft precies wel geluk gebracht haha! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:54

Wel knap dat je paard totaal niet om de regen lijkt te geven, je ziet geen verschil met de eerste proef. Hier zijn de paarden en pony's echt enorme mieperds die weigeren om met hun hoofd richting de regen te lopen. Maar intussen wel gewoon winterhard zijn... 8-)

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 20:58

xyzutu2 schreef:
Wel knap dat je paard totaal niet om de regen lijkt te geven, je ziet geen verschil met de eerste proef. Hier zijn de paarden en pony's echt enorme mieperds die weigeren om met hun hoofd richting de regen te lopen. Maar intussen wel gewoon winterhard zijn... 8-)

Nou, voor dat de proef begon was hij echt enorm met zijn hoofd aan het schudden en met zijn billen in de richting van de regen aan het drammen. Maar toen het belletje ging ,had hij precies wel door dat hij zich moest gedragen :Y)

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:41

Erg leuke combinatie! Ik ga wel mee met de tips over je sporen, ik zou ze denk ik nu gewoon afhalen want dit is de bedoeling er niet van. Veel succes nog samen

Faithderks1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:14

Probeer inderdaad eerst zonder sporen te rijden en als dat goed gaat met veder mooi paard