Ik ben nog even in de wolken van mijn super ervaring gisteren
Het was al enkele jaren een droom voor mij om ooit een fjord te hebben, en als ik deze dan had, dan wou ik zeker ooit eens op dressuurclinic gaan van Jolanda Adelaar.
Deze 2 dromen zijn in een halfjaar tijd werkelijkheid geworden voor mij
.Gisteren had ik eindelijk een dressuurclinic van Jolanda Adelaar. Echt een topervaring!
Krijg heel toffe commentaar over Olaf en ik als team en hoe ver we het al bereikt hadden in zo'n korte periode. Daarnaast heb ik ook enkele tips gekregen om Olaf leniger te maken en hoe ik mijn houding kan verbeteren.
* Olaf
* 3 jaar
* Hengst
* Fjord
* 1m42
Voor de clinic konden we buiten even inrijden. Jammer dat het zo aan het regenen was.

Start van de clinic

Hier kreeg ik tips i.v.m. de houding van mijn handen en het effect hierop. Heb heel vaak de neiging om met open ringvinger te rijden en mijn handen wat vlakker te houden.

Hier kreeg ik uitleg over het opspannen van mijn buikspieren en het centraler zitten in mijn zadel. Olaf kan al heel leuk lopen voor zijn leeftijd, maar hierdoor ben ik dan soms ook bang om hem eens te laten 'klungelen'. Dit moet ik echt meer durven toelaten zodat hij sneller op zijn eigen benen gaat lopen.

Zijn achterhand mag wel nog wat meer onder, maar hé, ben al trots op mijn manneke

Galop, iets waar Olaf het nog zeer moeilijk mee heeft, maar tevens ook mijn minste gang
Geen goeie combi dus

Oefening om zijn spieren wat meer te gaan strekken. Moest in grote en duidelijke binnenstelling te piste rond gaan.

En dan natuurlijk nog even op de foto
Het was voor mij echt een onvergetelijke dag, een dag waar ik ook weer super trots ben geweest op mijn kleine stoere fjordenman.
Daag!!