[RIJ-ITP] Weer eens rijden met reus Shan
Nu rijd ik Shan ongeveer 2 maanden bij, en gisteren hadden we onze eerste wedstrijd samen!
Nog wel onderling om eerst te oefenen.
Shan heeft in Ierland alleen jachten gelopen en was dus best gestresst op ander terrein. Zeker met zoveel andere paarden. Hij was echt heel zenuwachtig en moeilijk te houden af en toe. Toen ik de eerste keer ging draven, sprong hij in galop en probeerde hij er vandoor te gaan. Dat was best even spannend.
Het was wel heel gaaf om zo de eerste wedstrijd te rijden met hem. Alleen het gras vond ik spannend en de bak leek te klein. Het losrijden ging dan ook beter als de proef haha!
Hier wat foto's van het losrijden.

Eerst heel zenuwachtig, maar met wat tips en een half uurtje later ging het superfijn!

Toen was het zo ver, de proef! Toen werd ik heel zenuwachtig en Shan voelt dat heel goed... Dus hij rende een beetje weg, maar mijn teugels waren ook te lang toen ik de foto's zag, dat had ik niet door. Wel deed hij goed aanspringen in de linker en rechter galop, dus dat was fijn! (maar hij liep ook 2 keer net de bak uit, hij is ook zo groot....)

Verder ben ik heel trots dat we het gewoon gedaan hebben! Het losrijden ging uiteindelijk superfijn, dus nu dat nog in de wedstrijd ring
Op naar de volgende!