Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharlotteR1

Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 16:03

Hallo iedereen :)

Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik heb een vraag voor jullie. Wat vinden jullie niet leuk aan de ruitersportzaak waar jullie naartoe gaan? Zelf hebben wij een zaak in België dus het is wel eens leuk om te weten wat jullie soms stoort (dit kan echt van alles zijn). Zo kunnen wij ook beter werk leveren *\o/* . Jullie ervaringen zijn dus meer dan welkom!

Sincere

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:06

Zelf vind ik het heel storend, wanneer er meteen een medewerker op je af komt om te vragen of ze je kan helpen.
Als je gewoon even wil 'rond snuffelen', is het erg naar wanneer dezelfde medewerker continue achter je aan blijft lopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:07

Sincere schreef:
Zelf vind ik het heel storend, wanneer er meteen een medewerker op je af komt om te vragen of ze je kan helpen.
Als je gewoon even wil 'rond snuffelen', is het erg naar wanneer dezelfde medewerker continue achter je aan blijft lopen.

Dat vind ik vervelend in elke winkel!! Waar ik me een keer kapot aan geergerd heb is het feit dat sommige medewerkers niet weten waar ze het over hebben, geen enkele kennis van bitten enzenz. Waardeloos.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:09

Sincere schreef:

Daar zijn die medewerkers voor :+ Zeg dan gewoon dat je even rondkijkt en hen weet te vinden als je iets nodig hebt? Bovendien werkt dit ook tegen diefstal...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:10

Soms gaat het goed maar er is wel vaak wat...

Dit vind ik ergerlijk in de winkel:
- basiscollectie niet op orde; dus wel bijzondere dekens, rijbroeken, hoofdstellen, enz., maar geen gewone huis-tuin-en-keuken-spullen in gangbare maten.
- geen personeel te vinden; tja, wat is dan het verschil met online bestellen?
- personeel dat er is heeft soms geen verstand van paardrijden

Online:
- geen reactie op bestelling, terwijl op de site staat dat er voorraad is en dat er direct wordt bezorgd.
- onduidelijke foto's op de site, of foto's die niet sporen met de werkelijkheid.
- mail die niet wordt beantwoord.

CharlotteR1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 16:12

bigone schreef:
Sincere schreef:

Dat vind ik vervelend in elke winkel!! Waar ik me een keer kapot aan geergerd heb is het feit dat sommige medewerkers niet weten waar ze het over hebben, geen enkele kennis van bitten enzenz. Waardeloos.

Ja daar proberen we ook op te letten, niet te veel de mensen achterna lopen. Gewoon na een tijdje eens vragen of we kunnen helpen. Die bitten zijn inderdaad heel moeilijk, je moet eigenlijk al een cursus gehad hebben voor je ze allemaal kan onderscheiden (het zijn er zo veel) maar ik snap je volledig!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:16

Kendra schreef:
- basiscollectie niet op orde; dus wel bijzondere dekens, rijbroeken, hoofdstellen, enz., maar geen gewone huis-tuin-en-keuken-spullen in gangbare maten.

Dit. Ik was op zoek naar een gewone frontriem, bij voorkeur zo simpel mogelijk en voor een normale prijs, maar wel een maat full en de ruimte voor de bakstukken moest ruim genoeg zijn. Het enige wat ik kon vinden was met bling. Of met bling. Of uhh, met bling. Of gelijk 40 euro. Dat kostte het hoofdstel niet eens...

Verder mis ik vaak de oudere type halsters van stevig materiaal met gewoon een vaste ring onder de kin en niet zo'n irritante ring die heen en weer schuift.

Verkopers die binnen drie seconden op je tenen staan om je te helpen hoeven van mij ook niet. Als ik iets niet kan vinden, vraag ik het wel.

struikgewas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:22

- doorgaans bijna alleen maar vrouwenkleding
- kleding is vaak 100% polyester, zweetfestijn dus
- bij kleding lijkt het vaak meer om het uiterlijk te gaan dan om bruikbaarheid en praktischheid
- en vooral kleding is vaak behoorlijk duur voor wat je krijgt

CharlotteR1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 16:23

Hilary schreef:
Kendra schreef:

Dit. Ik was op zoek naar een gewone frontriem, bij voorkeur zo simpel mogelijk en voor een normale prijs, maar wel een maat full en de ruimte voor de bakstukken moest ruim genoeg zijn. Het enige wat ik kon vinden was met bling. Of met bling. Of uhh, met bling. Of gelijk 40 euro. Dat kostte het hoofdstel niet eens...

Verder mis ik vaak de oudere type halsters van stevig materiaal met gewoon een vaste ring onder de kin en niet zo'n irritante ring die heen en weer schuift.

Verkopers die binnen drie seconden op je tenen staan om je te helpen hoeven van mij ook niet. Als ik iets niet kan vinden, vraag ik het wel.

Ben je van Nederland? Wat daar meer is dan hier in België zijn de speciale motieven, kleuren en veel meer blingbling dan hier. Het komt hier ook voor maar veel minder. Die stevige halsters zijn wel een goede tip, hebben we regelmatig vraag achter!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:24

Ruitershop hier in de buurt heeft regelmatig gave acties en pasgeleden nog een outlethal. In werkelijkheid zijn de producten er vaak niet en de outlethal bestond uit een paar rekken en dozen met rommel...
Bij de andere ruitershop staat het personeel altijd in je nek te hijgen in de hoop dat je hun veel te dure spullen jat.
Ben blij dat er sinds kort een Ej zit, regelmatig acties en normale prijzen.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:25

Ik vind dat eigenlijk wel prettig, een medewerker die meteen even vraagt of ze mij kan helpen. Toont betrokken. Als ik zeg dat ik alleen even rond kijk dan wenst ze mij veel plezier en als ik iets specifieks zoek dan kan ze mij meteen helpen.

Verder vind ik het prettig als ik zelf een beetje mijn gang kan gaan met passen. Dus dat alle (gangbare) maten aanwezig zijn. Pak het zelf uit het rek en meteen ff passen.

Ik vind het wel vervelend als ik een ruitersportzaak binnen kom en ik word meteen in de gaten gehouden door een medewerker. Dat geeft mij het gevoel alsof ze mij niet vertrouwd terwijl ze waarschijnlijk gewoon in de gaten wilt houden of ik hulp nodig heb.

Vind het prettig als de medewerkers verstand van zaken hebben. Dus de artikelen en fabrikanten kennen en zelf hebben uitgeprobeerd. Dat geeft mij vertrouwen. En natuurlijk een goede service als de aankoop dan toch niet helemaal de juiste was.

CharlotteR1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 16:27

Kayleigh__ schreef:
Ruitershop hier in de buurt heeft regelmatig gave acties en pasgeleden nog een outlethal. In werkelijkheid zijn de producten er vaak niet en de outlethal bestond uit een paar rekken en dozen met rommel...
Bij de andere ruitershop staat het personeel altijd in je nek te hijgen in de hoop dat je hun veel te dure spullen jat.

Ja, nu je begint over die acties
Doen jullie daar aan mee, zo'n like&win actie?
Dat doen we af en toe, vanavond gaan we een actie starten om een equiline zadeldoek (t.w.v €95) te verloten. Of vinden jullie het maar flauwekul?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:31

Sincere schreef:

Dat inderdaad, is hier ook altijd zo erg in de hunkemöller -O-
Verder vind ik het niet fijn als het onoverzichtelijk is

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:32

ik erger mij eraan als ze ongewenst achter je aan lopen en dan continu van oh ja misschien is dit voor je of ja oh dit misschien???
....nee ...gewoon nee.....dat je vraagt of je me kan helpen prima maar je bent geen stalker!
of als je iets zoekt, en ze dan met iets heel anders aankomen.
hetzelfde als een shirt zoeken en met een matras aankomen !
maar meestal gaat het wel prima hoor :)
hier in hongarije is er een paardenwinkeltje, waar ik vaak kom.
en het meeste wat ik koop is paars, loop je naar de halsters toe, loopt hij meteen naar de halsters en zoekt de paarse eruit! dat is wel erg fijn! :))
maarja hij kent bijna iedereen die er is.
laatst was hij op vakantie en was er dus niet (is zijn winkel en had dus een vervanger) en ik miste hem best wel ...altijd zo gezellig met hem -O-
volgende week moet ik weer voor een halstertje voor mijn veulen (is uit deze gegroeit) en hoop dat hij er dan is! :D

CharlotteR1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 16:35

croyslover schreef:
ik erger mij eraan als ze ongewenst achter je aan lopen en dan continu van oh ja misschien is dit voor je of ja oh dit misschien???
....nee ...gewoon nee.....dat je vraagt of je me kan helpen prima maar je bent geen stalker!
en het meeste wat ik koop is paars, loop je naar de halsters toe, loopt hij meteen naar de halsters en zoekt de paarse eruit! dat is wel erg fijn! :))
laatst was hij op vakantie en was er dus niet (is zijn winkel en had dus een vervanger) en ik miste hem best wel ...altijd zo gezellig met hem -O-
volgende week moet ik weer voor een halstertje voor mijn veulen (is uit deze gegroeit) en hoop dat hij er dan is! :D

Ja het is echt wel fijn als je je klanten kent. Je weet meteen waar je naartoe moet lopen en wat ze willen, wat hun prijsklasse is, hun smaak,... Als er iemand binnenkomt die je nog nooit gezien hebt, is het echt wel wat stuntelig soms :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:36

Ik vind het niet erg als een medewerker vraagt of ik het kan vinden, als diegene maar wel gewoon verder gaat met wat anders, als ik zeg dat ik gewoon even rondkijk. Kom regelmatig in een winkel, omdat die heel goedkoop is, maar degene die daar werkt is zó vervelend.. Die blijft er gewoon bij staan als je zegt dat je gewoon even rondkijkt. En dan bij alles wat je vastpakt, word wel wat verteld over hoe mooi en goedkoop het is :')

Of van die mensen die zo het gordijn van een pashokje opentrekken als je iets aan het passen bent :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:38

CharlotteR1 schreef:
Ben je van Nederland? Wat daar meer is dan hier in België zijn de speciale motieven, kleuren en veel meer blingbling dan hier. Het komt hier ook voor maar veel minder. Die stevige halsters zijn wel een goede tip, hebben we regelmatig vraag achter!

Ja, ik kom uit Nederland :) Volgens mij zijn "wij" wat meer van de show en de bling dan "jullie" in België, even heel zwart-wit gesteld. Kom voortaan wel naar België, geloof ik. Ik kom graag voor 'bruikbaar' en niet voor 'als het maar niet vies wordt'.

Kayleigh__ schreef:

Even uit nieuwsgierigheid: welke ruitershop had een outlethal? Harmelen?

Like&win acties doe ik niet aan mee. Ik vind het op FB eigenlijk voornamelijk heel irritant :o

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:40

CharlotteR1 schreef:
croyslover schreef:

Ja het is echt wel fijn als je je klanten kent. Je weet meteen waar je naartoe moet lopen en wat ze willen, wat hun prijsklasse is, hun smaak,... Als er iemand binnenkomt die je nog nooit gezien hebt, is het echt wel wat stuntelig soms :j

viel wel mee, eerste keer vraagt hij wat je zoekt, voor hoeveel en welke maat, na een keertje weet hij precies wat je zoekt! soms staan we ook even te kletsen en wat foto's laten zien (heb 4 paarden, dus je kan je voorstellen dat ik er wel vaak kom) en dan kan ik weer oefenen met hongaars :D en ja eerste keer is een beetje opletten, moet zeggen dat het een klein winkeltje is maar serieus alles heeft! van halster tot een frontriem tot een zadel! echt alles en hij zit heel dicht bij!

CharlotteR1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 16:47

Ja is inderdaad wel handig als de winkel dichtbij zit en alles heeft wat je zoekt! +:)+

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:55

Hilary schreef:
CharlotteR1 schreef:

Ja, ik kom uit Nederland :) Volgens mij zijn "wij" wat meer van de show en de bling dan "jullie" in België, even heel zwart-wit gesteld. Kom voortaan wel naar België, geloof ik. Ik kom graag voor 'bruikbaar' en niet voor 'als het maar niet vies wordt'.

Kayleigh__ schreef:

Even uit nieuwsgierigheid: welke ruitershop had een outlethal? Harmelen?

Like&win acties doe ik niet aan mee. Ik vind het op FB eigenlijk voornamelijk heel irritant :o

Idd Harmelen. Wist meteen weer waarom ik daar normaal nooit kwam :o

Facebookacties vind ik wel leuk, mits ik geen vrienden hoef uit te nodigen.

CharlotteR1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 17:04

Nee, vind ik zelf ook niks aan die vrienden uitnodigen. Meeste zien het toch wel verschijnen op hun startpagina ;)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:09

Ik doe zelf wel mee aan acties, vind ik altijd leuk! Helaas nog nooit wat gewonnen.
Ik heb eigenlijk niet echt irritaties in ruiterwinkels, kom er niet heel vaak. Mis inderdaad wel basic dingen, zonder glitter en bling, en ik zou het leuk vinden als er ook wat meer simpele goedkope polo's verkocht zouden worden.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:10

Een ongeordende winkel. Ik wil rijbroek graag bij de rijbroeken, en niet vesten, rijbroeken, shirts, handschoenen etc. door elkaar (Wat je bij Divoza dus ziet)

Facebook acties vind ik wel altijd leuk, vooral als het om de wat luxere spullen gaat (Want tja, Equiline is niet voor iedereen even betaalbaar ;) )
wel graag eerlijke kansen maken :)

Wat is je Facebook pagina? Ik wil m wel even liken, altijd leuk om dingen te volgen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:11

Gewone dingen zoals neusriemen, teugels, beugelriemen zonder blingbling of lak, maar kwalitatief goede spullen, mooi zachtleer en goed afgewerkt.

Laatste keer dat ik bij Epple jeck was viel me dat echt op.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:29

Esmee_98 schreef:
Sincere schreef:

Dat inderdaad, is hier ook altijd zo erg in de hunkemöller -O-
Verder vind ik het niet fijn als het onoverzichtelijk is

In onze hunmemöller ook :')
Je voelt je haast ongemakkelijk om lingerie uit te kiezen.