We starten bij het begin. Bijna 4 jaar terug kreeg ik telefoon. Of ik interesse had in Suzy (nu bijna 19), een paard waar ik al langer verliefd op was. Ze was verstoten uit de kudde en het was te laat opgemerkt. Ik bespaar jullie de voor foto's. Jullie kunnen wel zelf een idee vormen bij een tinker van 1,50 die +- 300/350 kilo woog. De dierenarts betwijfelde of we haar er nog konden doorkrijgen. Maar kijk, ze loopt nog altijd rond! De lange periode met veel te weinig voeding heeft wel zijn gevolgen gehad. Suzy is spieren kwijt die niet meer terug komen. Haar lever is chronisch beschadigd.

Dan Nynke. Zij kwam 2 jaar terug. Een lieve kinderpony, ideaal voor mijn nichtje. Nynke is 30+. Zij komt van The Old Horse Lodge. Een paardenasiel op enkele kilometers van mijn deur. Nynke is samen met een kudde in beslag genomen. Ze had nota bene een veulen aan de voet... Veel te mager en met een zware wormbesmetting. Gelukkig is zij een krannige dame!

Last but not least, Miley! Zij is 22 en komt ook van The Old Horse Lodge. Zij was maar liefst al een jaar aan het wachten op haar for ever home. Helaas schrok haar grootte veel mensen af. Ik heb haar nu 3 maand. Vanwege het veranderen van weide zocht ik nog een maatje erbij. Miley is in beslag genomen samen met 2 ezels en 2 geiten. Ze werden op een blokje van om en bij 50 vierkante meter gehouden met nauwelijks eten. Miley was meer bot dan vlees en zwaar mishandeld. Zij heeft dan ook over haar hele lijf littekens. Daarbij is Miley gigantisch! 1,80m! Ondanks het vele eten is ze niet dik te voeren.

Als laatste nog een speciale vermelding voor:
Cid, 25+ en helaas in november naar de eeuwige weiden gegaan...

Clin d'Oeil. Voor het eerst in 3 jaar gunde ik mij, na de dood van Cid, weer een rijpaard. Hij staat bij Miley op de weide en ze zijn helemaal in love!

Ortana, mijn verzorgpaard van 25 jaar! Wij genieten een paar keer per week nog van een stap en draf ritje!