Ik zou wel een beetje hulp kunnen gebruiken
Ik heb nu 4 jaar een haflinger, schat van een beestje maar hij wordt wat oud. Hij begint ook wat last te krijgen van artrose in zijn schouder. Hij kan zeker nog wel even mee maar aangezien ik graag nog wel zou willen bijleren en lessen zou willen blijven nemen was ik aan het kijken voor een jong paardje. 1 à 2 jaar, liefst een koudbloed of toch een ras dat over het algemeen niet te heet wordt. Ik ben zelf 1,76m groot en mijn haflinger (1,48m niet heel smal gebouwd) is eigenlijk net te klein voor mij. Ik ben al sinds het begin verliefd op friese paarden maar vanwege hun slechte rug en zomereczeem doe ik dat liever niet. Haflingers ben ik ook echt verliefd op maar ben bang dat als hij/zij uitgegroeid is ze toch te klein gaat zijn voor mij. Ik ben dus opzoek naar een jong paard dat niet te snel heet wordt. Wie kan mij advies geven?
Edit: het is nog niet voor meteen, ik ga er eerst rustig over nadenken, met mijn ouders bespreken, fijne lesgever en opfok zoeken voor ik er effectief aan begin.
alvast sorry als het topic hier niet juist staat.
Het oude type kom je best nog wel eens tegen.