Hereniging met Amira, 2 jaar niet gezien!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Hereniging met Amira, 2 jaar niet gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 12:41

Hoi!
Ik twijfelde een beetje tussen hier, of bij rijden ITP..
Ik koos voor hier, ondanks dat ik weet dat ik er op elke foto op zit, waarom? Ik ben gewoon ontzettend blij dat ik haar weer een keertje gezien heb en heb mogen rijden. Ik ben op dit moment niet gericht op tips of advies of wat dan ook, ik wilde gewoon mijn foto's delen. :=

Ik heb Amira een tijd bij gereden. Helaas kwam daar zeker 2 jaar geleden een einde aan. Ik had op dat moment alleen een scooter, en ze ging naar een nieuwe stal waar ze zo veel lekkerder op haar plekje stond! Helaas was dit voor mij niet te doen op de scooter en moest ik stoppen. Ik had haar daarna niet meer gezien.

Ik zit sinds een maand of 4 op stage in Limburg, en dus een heel eind van huis. Ik verblijf intern wat dus betekent dat ik hier slaap. Sinds dag 1 van mijn stage, heb ik dus de paarden op moeten geven. Naast een keertje stappen op mijn oude vriend, heb ik niet meer op een paard gezeten. Ik miste het zo, wilde zo graag het gevoel weer even hebben, even genieten, stiekem zelfs een beetje bang dat ik het niet meer zou kunnen :+

Ik plaatste een berichtje op facebook, trok de stoute schoenen aan en vroeg of iemand dinsdag of woensdag zijn/haar paardje voor mij beschikbaar wilde stellen zodat ik een keertje kon rijden. Amira haar baasje reageerde en voor ik het wist was het woensdag en liep ik met een vriendinnetje op een stal waar ik nog nooit geweest was. Amira had ik zo gevonden, en het verliep allemaal onwijs goed.

Ik moet zeggen; ik heb onwijs genoten en heerlijk gereden! Het is een geweldig paardje, met een pittig karakter, maar als je dan dat koppie ziet ben je spontaan verliefd <3

Genoeg gekletst; Fotooo'ss!

*Let aub niet te veel op mijn houding etc, die is wat achteruit gegaan de afgelopen 4 maanden, maar wanneer ik weer echt ga rijden komt dit wel weer goed*

Instappen
Afbeelding

Wat meer op pakken
Afbeelding

Het eerste drafje *\o/*
Afbeelding

Stiekem kunnen we het nog een beetje <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het eerste galopje <3
Afbeelding

Pasje verruimen op de diagonaal
Afbeelding

Concentratie tijdens het wijken
Afbeelding

Ohja! Rijden is leuk! Blijven lachen! :D
Afbeelding

Galopje op de andere hand.
Afbeelding

Afbeelding

Concentratie
Afbeelding

Een hoopje blijheid!
Afbeelding

Wat heb ik ontzettend genoten! <3 <3
Afbeelding

Ondanks alle spierpijn, ben ik echt heel blij dat ik mocht komen, het is nog even vertrouwd als voorheen.

Bedankt voor het lezen/ kijken!

Daphara

Re: Hereniging met Amira, 2 jaar niet gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:57

Leuk om weer te rijden he!
Ik ben na 10 jaar weer opgestapt, helaas heb ik mijn oude paard niet terug kunnen vinden. Hij zal nu 18 jaar zijn, dus ook niet veel kans dat het nog gaat lukken.

Mag ik vragen waarom jij je handen zo laag en breed hebt? Ik merkte aan mezelf dat ik die neiging ook heb nu. Heeft dat met balans te maken?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 13:06

Ja, ik heb heel lang mijn handen vast gezet. Dit begon ik eindelijk wat af te leren haha, begon mijn handen wat meer zelf te tillen etc. Ik merkte dit onder het rijden ook, probeerde er op te letten. Ik heb dan ook bewust een foto erbij geplaatst waarin de teugel een beetje in een boogje hangt. Niet ideaal, maar wel om te laten zien dat ik er op let en niet te veel druk in de mond vraag. Zo jammer alleen dat ik wat dat betreft weer terug bij af ben, maargoed, heb ik dalijk weer wat te doen haha

Edit; Vond het heerlijk om weer even te rijden! Het rijden is ook altijd een beetje mijn uitlaatklep geweest. Wanneer ik emotioneel iets had, maar ook gewoon voor ontspanning. Even alles vergeten. Dat mis ik heel erg. Het vergeten. Stress van werk, gezeur, heimwee... Even vergeten. Dat heb ik hier niet, dus mis het enorm. :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:52

ITP --> RIJ-ITP

Het topic gaat toch naar RIJ-ITP, want daar horen gewoon alle rijfoto-topics thuis. RIJ-ITP is ook niet specifiek voor rijtechnisch commentaar, daar is RT-HAW voor, RIJ-ITP is ook voor gewoon foto's te showen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 13:54

Haha is goed hoor! Had al zo'n vermoeden dat het ging gebeuren := Sorry!

Hermes16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:22

Jammer van je handen. Ze zitten echt wel HEEEL laaag

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:05

Misschien helpt het als je je meer op je ellebogen gebogen houden concentreerd, en hierdoor je hand ook weer gaat dragen. In ieder geval goed dat je je er van bewust bent. Het is een erg mooi paard om te zien :) veel succes verder!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 19:05

Van mn handen weet ik, vandaar dat ik ook in mijn OP heb gezegd dat het me echt gaat om de foto's te showen, just for fun. Het is helaas erg achteruit gegaan, maar zoals ik al zei; ik heb al even niet gereden dus daar mag ik dalijk weer op oefenen. Heb ik weer wat te doen ;)

Het is zeker een leuk paard om te zien! Binnenkort hopelijk weer lekker genieten van het rijden! Het was erg leuk haar weer te zien en te kunnen rijden! :j

lorinvhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:30

Super leuk dat je haar weer kon zien en rijden :) Leuke foto's

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 09:56

Dank je wel! :)

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:31

Superleuk! houding is inderdaad ietsje minder maar ziet er verder goed uit! :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 11:04

Dank je! Gelukkig rijd ik niet alleen op bijrijdpaarden, maar heb ik ook gewoon les op een manege dus daar wordt dalijk als ik hier klaar ben weer lekker aan gewerkt!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:28

Jeetje LU, is het al zo lang geleden? Wat leuk dat je haar weer hebt kunnen opzoeken!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 13:40

Jaa, het zou me niks verbazen als het zelfs al langer is := Maar dat hou ik ook niet precies bij, vind 2 jaar een eerlijk gokje haha. Ik vond het onwijs leuk haar weer te zien!

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:41

Wat onwijs leuk zeg! <3
En wat lijkt ze veel op mijn oude paardje!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:55

Wat een leuke pony!. Veel succes verder met rijden!