Gibalia
KWPN
Hos d'O x Jasper
Merrie
5 jaar
1.60
Sinds dit jaar zijn we fanatieker aan het springen geslagen en heb besloten om mee te doen aan de selecties en te zien hoe dat zou gaan. In totaal heeft ze zo'n 5 a 6 wedstrijden gesprongen waarvan 3 selecties en op de laatste selectie hoorden we dat we mee mochten als afgevaardigden naar de Gelderse kampioenschappen!
Super trots daarop want tijdens een paar rondjes Bb stopte ze geregeld op een hindernis omdat ze spannend waren. Heb er zelfs een paar keer afgelegen maar oefening baart kunst en nu springt ze nagenoeg alles (klopt af
). We mochten ook mee voor de dressuur, die hebben we afgelopen vrijdag verreden, maar door de slechte bodem is ze een paar keer gaan glijden waardoor ze voorzichtig werd en ik er niet meer aan kon rijden dus helaas niet door naar de finale op zaterdag.
Maar zaterdag hadden we het springen nog wel tegoed!
Dus vol goede moed naar Rekken gereden en besloten dat als ze niet durfde of ging glijden tijdens het springen ik af zou groeten.
Met het warmrijden was ze in eerste instantie wat voorzichtig, maar toen ze merkte dat er niks gebeurde werd ze weer zo overtuigend als anders.
En toen moesten we de ring in.. Toen we de ring instapten en ik haar stilzette voelde ik dat ze diep in en uit ademde en voelde daarmee dat ze er klaar voor was en alles zou geven. En dat deed ze!
Super fijn rondje gereden met 79,5 stijlpunten wat betekende dat we door mochten naar de barrage!
Eerst 20 combinaties moeten wachten met een ongeduldig paard
voordat we de ring in mochten. Door haar ongeduld werd ze wat heter dan in het basis parcours wat resulteerde dat ze op de 2e sprong een gigantische sprong maakte waar ze eigenlijk nog een galopsprong had moeten maken. Maar ze sprong met zoveel power dat ze 'm makkelijk haalde. En ook de barrage was foutloos waarin we 77 stijlpunten hadden! Genoeg geluld, nu wat foto's:

Focus

En mijn favoriete foto, de laatste sprong van de barrage en toen wist ik dat we foutloos waren!
Filmpje van het basisparcours:
Nu was het wachten op de uitslag.. En toen hoorden we dat we 8e waren geworden! Wat was ik trots! Mijn jonge guppie, ik als dressuurprikker, samen hebben we dit gedaan!

Ik denk dat er wel te zien is hoe trots ik ben!

En de stalplaat hangt!

Een reactie zouden wij heel erg leuk vinden!