Hoeveel paarden zien tot kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoeveel paarden zien tot kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:00

Hallo Bokt!

Omdat ik mij aan het oriënteren ben tot de koop van mijn eerste pony zat ik met een vraag.

Hoeveel verschillende paarden hebben jullie bezichtigd tot jullie overgingen op kopen? Was het na paard 1 al dat je verkocht was of heb je wel 6 paarden bezichtigd?

Ik ben benieuwd naar de reacties. Is het altijd nodig om meerdere paarden te bezichtigen als je na de eerste al verliefd bent? Én klinisch is goedgekeurd uiteraard.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:02

Ik heb de eerste gelijk gekocht :')

Moet wel zeggen dat ik op diezelfde stal nog 2 andere paarden bekeken heb.

Tsja ik voelde 'iets' en ik moest snel beslissen ivm andere koper. Nouja ok, een uur later in de auto gebeld dat ik haar wilde kopen. En nu zijn we 2 jaar verder :)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:03

Bij mij was het de eerste bezichtiging.. niet eens gekeurd, zo meegenomen.. nu bijna 11 jaar geleden en hij is nog steeds mijn beste maatje ;)

AnnetteFlame

Re: Hoeveel paarden zien tot kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:05

Eigenlijk altijd het eerste paard wat ik zag gekocht/willen kopen echter toen ik met mn zus een paard zocht, werd het eerste paard afgekeurd dus is het uiteindelijk paard 4 geworden nadat we er 6 bekeken hadden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:06

Heb ook tot toe eerste gekocht.
Wel half jaartje wezen zoeken.
Toen dit paard paar keer proef gereden en vol deedt aan mijn eisen en was ook nog 100% gezond.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:10

Ooit eens een keer gezocht. Lang over gedaan en ondertussen op een merrie van een plaatselijke fokker mogen rijden. Vele stallen gezien, best wel een aantal paarden geprobeerd. We zochten een lekker doorgereden sportpaard. Ik kwam dus thuis met de voshengst jaarling van die plaatselijke fokker :D Beest is nu 14 jaar en ik geniet er nog elke dag van.

Anderen keren kocht ik gewoon bij de eerste bezichtiging. Naarmate je beter weet wat je wilt en beter kunt inschatten wat bij je past, kun je via internet al aardig selecteren. Scheelt een hoop kilometers en tijd.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:12

Ik zocht een veulen. Ik ben eerst bij een grote fokker geweest, daarna nog bij een particulier met 1 pony te koop. De grote fokker kwam met drie veulens die het best bij mijn wensen pasten. Één daarvan is het geworden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:17

Wel 20 stuks denk ik!

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:20

Mijn eerste paard en eerste shet waren allebei de eerste die ik zag. Voor mijn huidige paard ben ik er meerdere gaan bekijken, toen ik op mijn huidige paard stapte wist ik dat dat hem was.

Vroeger moest je natuurlijk overal naar toe om een paard te bekijken, tegenwoordig houd je al een voorselectie via het internet. Dus waarschijnlijk heb je er zo al meer bezichtigd dan je denkt :-)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:20

Ik zag mijn dame per ongeluk op een verkoop site ( 2e hands.nl )
Was niet eens zoekende .
Maar ze sprong vanaf foto zo mijn hart in .
En ze was heel veel van wat ik nooit meer wilde .
Heel jong en uiteraard onbeleerd .

Ze is nu al 11 jaar mijn maatje en nu 12 jaar jong

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:21

De eerste keer heb ik er een stuk of 2/3 gezien toen kwam ik mijn vos tegen.
2de keer heb ik er tussen de 15/20 gezien. Het was het gewoon allemaal net niet, en toen zag ik de schimmel en was ik verkocht. dus ja best wel wat gezien/gereden voor ik tot aankoop over ging.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:21

Alle 4 mijn paarden vanaf de eerste bezichtiging gekocht. 3 van de 4 zonder keuring en de eerste en enige die ik ooit heb laten keuren is het meeste stuk van allemaal :)...
Mijn laatste paard kende ik al wel 3/4 jaar en ken de eigenaresse die hem altijd heeft uitgebracht op wedstrijd ook vrij goed dus dat durfde ik wel aan.
Heb ook enkel de laatste onder het zadel gereden. De rest allemaal onbeleerd gekocht.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:23

Ik heb twee van mijn vier paarden op foto gekocht.. De derde zat in een van die twee :+
En mijn fries was de eerste waar ik ging kijken.. (kleine nuance, mijn toenmalige stalhouder was een goede vriendin en wist wat ik zocht.. Zij had m voor me gevonden.. En t klikte inderdaad meteen.. :) )

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:24

Ik heb de paarden die ik kocht ook gelijk gekocht :P
Laatst ook weer een gekocht bij de fokker was er gelijk weg van

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:24

Ik heb 3 paarden in totaal gezien.
Wel voor meerdere paarden gebeld of gemaild. Maar werd dan afgebeld omdat het paard net voor mijn neus verkocht was.
Maar totaal 3 paarden echt gezien en gereden. En de 3e was eigenlijk niet wat ik precies in mijn hoofd had. Maar was al verkocht dat ik de foto's zag en met rijden enzo klikte het gewoon. Al ging hij de 2e keer wel op hol met mij buiten omdat hij schrok van wielrenners haha.
We zijn nu 4.5jaar verder en kan echt niet meer zonder hem. Al heeft hij mij het eerste jaar echt wel uitgeprobeerd. Het is de juiste keus geweest kan nu alles met hem :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:26

Juist als je verliefd bent is het goed om er meerdere te bekijken. Liefde maakt blind.

En naar wat ik uit je eerdere topics begreep ben je er nog niet zo lang uit wat je nou precies wilt. Dat is helemaal een goede reden om de tijd te nemen.

Toen ik de mijne kocht was ik al een jaar op zoek, maar niet heel actief. Gewoon met het idee: als ik iets zie wat in mijn plaatje past, dan koop ik hem. Wel wat paarden bekeken die her en der te koop stonden bij bekenden, maar gelukkig word ik niet zo snel verliefd. Op deze was ik ook niet meteen verliefd trouwens. Ik ben wat dat betreft misschien wat nuchter ingesteld. Hij paste gewoon goed in het plaatje van wat ik zocht. De liefde kwam pas na de aankoop, toen hij hier was.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:26

Is al 15 jaar geleden, maar ik heb de 4e gekocht. Eerst twee shetten gezien, maar toen bleek toch dat ik een grotere kon kopen. De eerste was ik wel verliefd, maar die was te onervaren. De tweede wel gelijk gekocht, zonder keuring. Ik was 14 en vond alle pony's leuk, dus heel kritisch was ik niet. Maar wel een goede aanschaf, 15 jaar later is hij er immers nog steeds. Niet altijd even gezond geweest, maar dat was er bij een keuring ook niet uitgekomen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:29

Pony na 2 keer kijken/proefrijden gekocht, paard na 1 keer proefrijden. Beide 1e pony/paard waar ik ging kijken. Wel met instructrice er bij en die was ook enthousiast.
Mijn zusje heft de 4e gekocht na 2 keer proefrijden. 1e 3 waren echt niks, 4e was gelijk raak.
Vriendin heeft er 4 bekeken, en uiteindelijk mijn pony na 2 keer rijden gekocht :)

Het kan dus alle kanten op, voelt het goed dan voelt het goed, maar wees ook heel bewust van het niet goed voelen. In je enthousiasme om je eerste pony kopen willen mensen dat negatieve onderbuik gevoel nog wel eens wegdrukken. Dat moet je dus niet doen :)

Maar voelt het gewoon echt heel goed, dan hoef je er echt niet verplicht nog 3 te bekijken.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:32

De eerste zoektocht heb ik volgens mij een stuk of 6 paarden bekeken. De tweede keer zoektocht wist ik al dat het hem was voordat ik hem in real life zag. Bont, wildkleur en een ontzettend lief koppie. Was bij het kijken ook gelijk verkocht. En dat terwijl meneer ongereden nog was. Nu zijn we begonnen aan zijn training en jeetje wat een toppaard om mee te werken. Als hij ook nog een beetje leuk wedstrijdje kan lopen is hij echt mijn droompaard

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:34

Alle 2 de pony's wist ik het meteen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:37

Afhankelijk van wat we zochten soms wel eens heel Nederland doorgereden voor diverse paarden en een stuk Duitsland er bij en soms zag je een foto en video en wist je meteen, dat is hem. Maar altijd laten keuren, één keer niet en vertrouwd op de mooie blauwe kijkers van een bekende en ja hoor, foute boel. Maar dat is leergeld en was ook helemaal aan het begin van de paardensport.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:37

Ik heb er weleens wel een stuk of 20 gezien voor ik er een kocht.

Mijn huidige paard heb ik niet voor gezocht. Heb de fokker ooit gezegd dat ik van de moeder van mijn merrie een nakomeling zou willen hebben. Zo gezegd zo gedaan.

Mijn andere paard heb ik daar uit gefokt.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:42

2e die ik in real life zag.

Ik had gerekend op een erg lange zoektocht omdat ik heel goed wist wat ik wilde. Op advertentie al helemaal weg van 1, maar helaas net weg... Vervolgens bij een andere (via handelaar) gaan kijken, leuk beestje maar niet de mijne en net te klein.

Daarna, erg ver weg, zomereczeem waardoor ik in eerste instantie niet wilde gaan kijken. Maar een vreindin zei, ik reis wel mee, net wat groter en ouder dan ik zocht, maar wauw ze waas mooi.. poetsen, opzadelen, voorrijden, allemaal prima, zelf opstappen. in de eerste meters draf was mijn beslissing gevallen: Dit is mijn paard... <3

En 1,5 jaar later kan ik me geen beter paard wensen, ze is alles, voor mij geen beter paard te vinden dan deze <3

Dus gewoon zoveel paarden gaan kijken tot je het gevoel hebt: dit is hem/haar :D !

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:44

De eerste keer wel een stuk of 15, bij mijn huidige paard was ik bij het zien van de foto's al verkocht <3

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:45

mijn eerste paard, stond op de stal verwaarloosd ondervoed ed bijna dood, tweede was een pony die ik al kende, hup in de auto en opgehaald, mijn derde heb ik moeten kopen van een foto, geen klik, vierde is mijn merrie nu, gekocht, ze stond in hetzelfde dorpje als waar ik woonde, heb dr drachtig gekocht, ik heb nu nog het eerste paard de pony de merrie en het veulen :)