Moeilijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLV

Moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 21:39

Hallo,

Wat is jullie ervaring hiermee.. vind het soms wel moeilijk deze beslissing ofja gedachten..
Het gaat namelijk over dat ik een Shetlander heb maar ik toch ook weer zit te denken om over te gaan naar rijpaard (fjordje) om dan daarmee wedstrijden mee te rijden etc. Het probleem is ook dat ik geen afstand kan nemen van mijn shetje en ik haar aan de andere kant niet kwijt wil :( ..
Wat is jullie ervaring hierin ? Hebben jullie ook weleens hiervoor gestaan of gedacht? Wat dachten jullie toen etc? En wat is jullie advies? :(

Bedankt in iedrrgeval voor jullie reacties.

Groetjes

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:09

Hey. Waar heb je de shet staan? Thuis, in pension?

Misschien combineren, zodat de kosten meevallen.

Mag ik vragen waarom je aan een fjord denkt. Ook omdat je wedstrijden wilt rijden (niet dat ze dat niet kunnen, maar vergt wel meer inzet).

Anoniem

Re: Moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:16

Heyy, geef eens wat meer info. Staat je shet thuis? Zo ja, dan kun je je shet misschien houden als gezelschap voor je rijpony.

Als je ook wedstrijden wilt gaan rijden zou ik overigens niet voor een Fjord gaan. Ze kunnen het wel, maar zijn er nou niet bepaald voor gemaakt.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:22

Misschien kan je met de shetlander gaan mennen dan kan je ook op wedstrijd. Hoe oud is de shetlander? Misschien kan je een leasepony zoekwn op bijv. Een stal waar ook af en toe wedstrijden worden gereden en dan kan je ook wedstrijden rijden en misschien valt dat ook te combineren met de shetlander.

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 22:58

Hallo allen, mijn shet gaat vanaf volgende week 24/7 buiten staan omdat ze overgevoelig is voor stof en de veearts adviseert haar buiten te stallen /plaatsen :(.. ik wil een fjord omdat ik altijd koudbloeden leuk heb gevonden (nu nog steeds ) en ik fjorden fijn vind rijden. Ik mag met mijn eigen shet die nu op pension staat niet in de rijhal etc trainen ivm stof etc maar wel buiten trainen.. Dus moet er al best veel mee oppassen :(

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 00:15

ED-->PP

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 00:40

Heb je geen mogelijkheid een stukje wei met (schuil)stal te huren?
Dan kun je het leuk combineren en dat is waarschijnlijk een stuk voordeliger dan beide op een pensionstalling!
Kost je wel meer tijd qua verzorging, maar je krijgt er ook een hoop voor terug :j

En waarom zou je geen wedstrijden kunnen rijden met een fjord?
Heb er zelf eentje gehad die M dressuur liep en bijzonder aardig kon springen!
(Niet met mij, hoor :o )

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 09:09

Shirley schreef:
Heb je geen mogelijkheid een stukje wei met (schuil)stal te huren?
Dan kun je het leuk combineren en dat is waarschijnlijk een stuk voordeliger dan beide op een pensionstalling!
Kost je wel meer tijd qua verzorging, maar je krijgt er ook een hoop voor terug :j

En waarom zou je geen wedstrijden kunnen rijden met een fjord?
Heb er zelf eentje gehad die M dressuur liep en bijzonder aardig kon springen!
(Niet met mij, hoor :o )

Dat zou ik erg graag willen :)! Maar mn vriend die zegt dan van ja dat is toch duur twee paardjes en daar gaat veel tijd in zitten als we straks gaan samenwonen etc xD Terwijl ik het wel zou willen en mn lieve shet niet weg wil hebben want die kunnen nog 20jaar leven of ouder

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:01

-O-

Je moet er inderdaad wel samen achterstaan, want als jij eens ziek bent, zal hij wellicht (een deel van) de zorg op zich moeten nemen.

En een bijrijdpaardje, is dat niks voor je?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:04

Geef je shet anders ter lease weg?

Of dat een verzorger een bepaalde maandelijkse bijdrage doet. Dan kun je eventueel een 2de paard bij kopen (heb je meteen een extra weidemaatje) en dan kun je toch verder met rijden :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:07

Op zich een leuk idee, maar ik zou mijn plannen niet laten afhangen van een onzekere factor als een betalende verzorger.
Mochten ze ermee stoppen, kom je gelijk in de problemen als je het niet op eigen kracht redt.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:18

Oh ja natuurlijk, klopt :')

Waarom ga je geen andere leuke dingen doen met je shet? Probeer haar te beleren voor de kar ofzo. Dan kun je er toch op uit, ook deelnemen aan men wedstrijdjes etc.

Niet te klein denken ;) klein, shet, vat je hem, wat een k*t humor :Y)

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 15:46

Maureen_M schreef:
Oh ja natuurlijk, klopt :')

Waarom ga je geen andere leuke dingen doen met je shet? Probeer haar te beleren voor de kar ofzo. Dan kun je er toch op uit, ook deelnemen aan men wedstrijdjes etc.

Niet te klein denken ;) klein, shet, vat je hem, wat een k*t humor :Y)

Dat kan zeker en ben al aardig ver met trainen van mijn shet. Alleen word het trainen nu Iets minder ivm luchtwegen en stof moet ik iets meer oppassen.. en ik zou erg graag nog een fjordje erbij willen alleen zou dit wel kunnen?? Is dat dan niet duur of? Want dan wil ik het liefst mn shet in de paddock zetten met schuilstal want die moet dan al 24/7 buiten staan en dat ik mn fjord gewoon stal? Dan kan ik daarmee rijden.. mijn moeder wil zelf ook namelijk niet dat mijn shet weg gaat haha die is er ook zo aan gehecht

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:55

Op een pensionstal waarschijnlijk wel, vandaar dat ik dacht aan iets van jezelf.
Maar wij kunnen natuurlijk niet op jouw bankrekening kijken :D

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 15:57

Shirley schreef:
Op een pensionstal waarschijnlijk wel, vandaar dat ik dacht aan iets van jezelf.
Maar wij kunnen natuurlijk niet op jouw bankrekening kijken :D

Hahaha dat is waar :p! Nee niet iets voor mezelf maar op pensionstal :)!