Ter introductie:Peterman is mijn leasepaard (sinds een jaar), een 13 jarige volbloed ruin, in een vorig leven op de renbaan gelopen en daarvoor door Ian stark ingereden en uitgebracht in de eventing. Hij is 17 hh (ongeveer 1.75m) en paard met een groot gouden gouden hart
We hadden ons ingeschreven in 4 klasse's:
* Working Hunter Class over 15 hh*
Bij binnenkomst moest je je melden bij de jury (die staat in de ring) en daarna rij je een parcours over 8 natuurlijke hindernissen (waaronder een wal die in twee richtingen genomen moest worden, een keer eraf en een keer erop). Na de laatste hindernis, show je je paard direct in de linker en rechtergalop, en een keer een stukje rengalop. Voor mij de eerste keer, voor Peterman volgens mij ook.
Hindernis 1

Hindernis 8

Helaas sprong ie min of meer in hindernis 5, waar niet veel van overbleef. Hierdoor werden we 4de van de zes.
* Dressuur Preliminary test (Vergelijkbaar met een B dresssuurproef)
Hij liep op zich wel lekker, soms wat rennerig als ie uit balans was (arena was ook niet waterpas), en ik denk dat proef wat overgewaardeerd is met 67.5 %. Maar mij hoorje niet klagen hoor, we hebben ons nu gekwalificeerd voor de Sunshine Tour in Hickstead

* Springen - 90 cm*
Rondje springen, 12 hindernissen, door de hitte en de vorige twee klasse was de tank inmiddels half vol. Iets te dicht onder hindernis 3 (balkje) maar meneer kwam meer en meer in zijn ritme en de laatste twee hindernissen zien eruit als 60 cm hindernissen. Wellicht zijn we toe aan een B-parcoursje

Hindernis 11

Hindernis 12

* ROR - Retraining of Racehorse - Show klasse*
Einde van de dag, niet heel veel mensen meer gemotiveerd, en dus een klasse met welgeteld twee paarden (nummer drie had zich afgemeld).
Grootste compliment van de dag kwam van deze jury. Ze kon eigenlijk niet zien dat ik hulpen gaf, maar Peterman was elke keer heel erg aan mijn hulpen en volgde ze direct en correct op.
Overigens waren we eerste

En een eerbetoon aan mijn groom en vriendlief (heb ik hem ooit al eens uitgelegd dat je schoenen aan moet bij een paard.....

Een leuke vermoeiende dag. Heel veel verkleden (showen met showkleren,dressuur en springen in normale wedstrijdkleding), bruin zadel, zwart hoofdstel, wel / geen peesbeschermers, wel geen quartermarks.... etc etc etc