Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
frisian_love schreef:Allereerst sorry, als dit hier verkeerd staat.
Maar ik ben dus op zoek naar een grote E pony, klein paard.
Ik heb een dochter van 14 jaar, 1.64 m en 60 kg
Zij houdt van dressuur, springen, crossen, Endurance en lol met je knol.
Ze wil graag verder in de sport.
De afgelopen 4 jaar heeft zij een grote E pony gehad, die vanaf dag 1 uitsloeg met zijn rechter achterbeen.
Diverse artsen, osteopaten, instructrices etc. hebben we laten kijken.
Omdat het steeds moeilijker werd, hebben we vorige week vrijdag foto's laten maken.
Helaas was het foute boel, hoefkatrolontsteking stadium 4
Dus we hebben de (in onze ogen) enige juiste keuze gemaakt en hem zijn rust gegund.
Natuurlijk moet er een nieuw paardje komen, en dat is dan ook meteen de reden, dat ik dit topic open.
Tijdens eventingkamp werd mijn dochter verliefd op een 8-jarige merrie, 1.62, springgefokt.
Vrijdag heb ik hiernaar gekeken en ik kwam tot de conclusie, dat ze toch wel erg mager en overbouwd was.
Ook had ze ernstige mok, tot bloedens toe en in haar kootholte een kloof of draadwond.
Toch laten keuren (mijn dochter was echt verliefd), en afgekeurd.
Kreupel vanwege een dik been, kan door de mok komen, maar ook een peesontsteking zijn.
Dochterlief in tranen
Vandaag naar een pre gekeken, zou 1.56 zijn, haalde denk ik net de 1.50
Ze hadden nog een pre, kopschuw en heet met rijden.
Ook op Mp,FB, boktmarkt en marktplaats kom ik weinig geschikts tegen.
Of de prijzen zijn echt torenhoog, of er mankeert wat aan.
Ik zoek geen paard met stalgebreken of lichamelijke gebreken, gewoon een gezond beestje, waar ze nog lang plezier van kan hebben.(ook niet ouder als 12)
Wel al beleerd en wat ervaring.
Zoek ik nu verkeerd, of is dit momenteel niet te vinden?
Ik ben zelf ook terughoudend met handelsstallen, maar veel particulieren plaatsen een advertentie en reageren vervolgens niet meer op hun berichten.
Sorry voor het hele verhaal, maar wie heeft er tips?
0000 schreef:Anders eens rondvragen op de diverse ponyclubs in de omgeving? Misschien loopt er bijvoorbeeld wel een die straks (eind outdoor seizoen of eind van het jaar) te koop komt ivm leeftijd of lengte van de ruiter. Fijne pony's worden ook nog wel met enige regelmaat zo binnen een vereniging verkocht volgens mij, die vind je dan niet op internet.
Kendra schreef:Een E-pony moet wel lukken voor dit geld, maar een gezond, braaf en goed afgericht paard rond de 165 tussen de 6 en 10 jaar vind je waarschijnlijk niet onder de €5000...Vorige week is het paard waar TS naar zoekt hier verkocht voor 8000. Kwestie van vraag en aanbod; er zijn nog steeds veel paarden waar iets mee is en de goede wil iedereen.
liekec schreef:Inderdaad is rond de 5000 een beter budget. Wat ook heel erg actief is zijn de verkoop groepen op Facebook, met name degene met de naam horses for sale/paarden te koop. Daar wordt veel per dag in geplaatst, dat heeft mij heel erg geholpen!
_Zsazsa_ schreef:Een gezonde Pre ga je al niet vinden onder de 3500,- en 1tje die braaf springt, crosst, dressuur en buiten braaf is al zeker niet onder 6500,- in die leeftijdscatogorie en qua maat.
Ik zou zoeken naar een Grote E met eventueel wat minder papier.
Je hebt best veel eisen, er zijn weinig paarden die al die disciplines tegelijk kunnen en leuk vinden.