Ik heb hem vanaf klein veulentje en hij is nu alweer 4. We hebben een goede band, ik ken hem goed ondertussen en hij vertrouwt mij eigenlijk ook blindelings.
Ik rij met hem voor de wagen. dat gaat gewoon prima, ondertussen. In het begin niet altijd makkelijk geweest maaaaaar nu zijn we alletwee ervaren genoeg en hij is nu gewoon een brave, nuchtere, meestal zelfs een vrij dooie menpony.
Kyano is stuk kleiner en ook enorm veel smaller geworden dan verwacht gezien ouders en voorouders. Niet dat ik er anders wel op had kunnen rijden ofzo; maar hij is wel echt 'klein'. Het werk in enkelspan is zwaar voor hem. Natuurlijk is het ondertussen een sterke pony, hij moet wel.
Maar die bosritten zijn zo best tja, minder leuk. Ik denk alleen maar constant 'arme pony'. Die ruiterpaden zijn niet te doen man, voor hem met een koets. leuk dat je er een tweespan friezen zonder problemen overheen kan jagen, die samen misschien 1/3 van hun eigen gewicht sjorren, maar Kyano loopt met meer dan zijn eigen gewicht door dat mulle zand heen.
Het valt me dus eigenlijk best wel 'tegen'. Ik wil niet alleen dressuur rijden... ik wil ook gewoon lekker het bos in. Eigenlijk zou ik best onder de man het bos in willen, zou toch wel verdomd makkelijk zijn als ik er op kon zitten. Dan had ik ook andere takken van sport kunnen doen. Ik vind namelijk zoveel leuk..... Waarom ik dan Kyano heb gekocht? Tja toen was het de pony 'erbij', ik had mijn rijpaard merrie nog. maar toen ik een huis kocht kon ik ze niet beide houden. Ik heb jarenlang het rijden niet gemist, maar nu kriebelt het enorm...
Ik zit stiekem te kijken en ik weet eigenlijk bijna zeker, ik wil een (paar) ma(a)t(en) groter, zodat ik er ook buiten op kan rijden EN voor de koets en evt nog allerlei andere dingen mee doen.
Maaaar Kyano weg? Ik heb hem een dag te koop gehad, maar dat kan ik dus echt niet
Maar twee is financieel ook niet echt handig. Ik zeg niet dat het niet kan, maaar dan moet ik wel (drastische) andere keuzes maken in andere hobby's (auto's), en dan wordt de paardenhobby wel het enige nog waar mijn hele leven dan omheen zal draaien.Waarom ben ik nooit ergens gelukkig mee
Op de terug weg kan hij vaak ineens wel doorlopen.
kyano trekt het ook prima maar moet echt nog wel de spieren voldoende opbouwen. Dit kost even wat tijd.
Toch fijn om er over 'te praten' op deze manier, ik kon het al niet echt met mensen delen.