Nou vervolgens heb ik eerst een kwartier bij mijn ouders uitgehuild van geluk en inmiddels ben ik wel redelijk bijgekomen van de schrik.

Momenteel heb ik een bijrijdpaard waar ik in principe elke dag naar toe mag om lekker ons ding te gaan doen maar de behoefte en drang naar 'eigen, verantwoording, vastigheid..' die werd steeds sterker. Ik heb in de tijd dat ik in het paardenwereldje zit (nu al meer dan 12 jaar) altijd bijrijdpaarden gehad. De eigenaresse van mijn bijrijdpaard is tevens ook de staleigenaar en inmiddels heb ik haar gesproken en mag mijn toekomstige pony zich bij de kudde aansluiten! Bijrijdpaard mag ik ook blijven doen.

Goed, ik wil jullie graag meenemen in mijn zoektocht om van mijn ultieme droom werkelijkheid te maken. Meenemen in de bezoekjes die ik maak aan verschillende pony's en uiteindelijk tot het definitieve besluit. En natuurlijk tot de tijden daarna die volgen.

Ik heb lang nagedacht, ik heb immers 19 jaar de tijd gehad

De leeftijd van de pony maakt in principe niet uit, een veulen of jaarling lijkt mij een fantastisch project. Maar wellicht is een wat oudere, meer ervaren pony ook een goede leermeester voor mij. De voorkeur gaat uit naar een ruin of een merrie. Aan kleurtjes hecht ik niet heel veel waarde.
Volgen jullie me mee in dit fantastische avontuur wat nu toch echt gaat beginnen? Ook al staat ze nog in de kinderschoenen.